Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Zacht geluid TV Box

Ziggo heeft dit erkend!

 

Zie link: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/ziggo-next-geluid-zacht-39158/index2.html

 

Gaan jullie dit ook aanpakken, want dit is zeer hinderlijk?!

 

Het geluid van de tv box is bijna gehalveerd als je het vergelijkt met de digicorder.

 

Het enige dat hier nu helpt, is dolby aan te zetten. Maar bij geen dolby geluid uitzendingen is het geluid behoorlijk zachter!

 

Ik moet mijn Sony TV bijna op max zetten.

 

 

69 reacties
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

Zacht geluid TV Box

SDK (software ontwikkel kit) zal dezelfde zijn, maar dan doen de engineers wss zelf wat ze willen ermee

0 Likes

Zacht geluid TV Box

True. Maar zouden ze de fouten niet bundelen en uitbrengen in dezelfde firmware? Vermits Ziggo ook aan 4.15 zit.

0 Likes
Joy
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Smile! Topicwurm! π-DAY! O dierbaar België..

Zacht geluid TV Box

Promised @Ex-Netweter  😉

 

Grtjs,

0 Likes
Ex-Netweter
 

Zacht geluid TV Box

@Joy Ik hou je der aan;-)
0 Likes
Ex-Netweter
 

Zacht geluid TV Box

@Suzy @Joy  Meer nieuws al?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Zacht geluid TV Box

@Ex-Netweter, nog niet. Ze (engineers en productie platform beheerders) gingen enkele testen uitvoeren. Zodra ik meer weet, hou ik je op de hoogte. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Zacht geluid TV Box

@Suzy Ok thanks

0 Likes
Iguana69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Zacht geluid TV Box

Het geluid is in de stereo stand met de nieuwe TV-BOX hier ook zachter, waar we vroeger steevast onze soundbar op volume 20 hadden met het volume van de Digicorder volledig open, moeten we het nu toch op 30 a 35 zetten om op hetzelfde niveau uit te komen dan voordien. Dolby gebruiken we bewust niet aangezien het ons opviel dat er een probleem is met het beeld-geluid dat niet synchroon loopt.

IT'er, technologie nerd en hobby fotograaf.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Zacht geluid TV Box

Idem hier! Maar dolby loopt hier op men sony tv wel syncroon. En het geeft een voller geluid. Als ik enkel via stereo en zonder dolby luister, moet ik mijn tv op 60 zetten om deftig geluid te hebben...

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Zacht geluid TV Box

Hier ook met de TV box staat dolby op aan en werkt correct. Als ik dolby op uit zet, dan heb ik in Play More films met geluid en films zonder geluid. Daarom staat het continu op aan bij mij en in sommige actiefilms komt dat geluid goed tot zijn recht met een 5.1 reciever.😉

Never trust in Dust
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Zacht geluid TV Box

@Ex-Netweter @Bolletje @Iguana69 Men is nog steeds bezig met testen. Graag hadden ze wel nog wat meer informatie van jullie gekregen:  

 

  • TV merk
  • TV type
  • Indien er een surround of soundbar wordt gebruikt > merk + type ervan
  • Hoe TV-box is aangesloten op TV en op eventuele surround/soundbar

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Iguana69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Zacht geluid TV Box

Hi Suzy,

 

TV: Panasonic TX40DX600E

Soundbar: Panasonic SU-HTB485

 

TV-Box is aangesloten op HDMI poort 1 (HDCP 2.2-HDMI V2), Soundbar op HDMI poort 2 (HDCP2.2-HDMI V2 met ARC).

 

Hopelijk kunnen ze er wat mee 😄

IT'er, technologie nerd en hobby fotograaf.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Zacht geluid TV Box

@Suzy 

Dit heeft er geenszins mee te maken. Ik had voorheen een digicorder die aangesloten zit op een Samsung home cinema en Samsung TV en toen kwam er wel normale geluidssterkte uit de boxen. Sinds ik ook de TV box heb is het geluid gehalveerd. Dit heeft enkel te maken met dat de nieuwe TV box een te zwak geluidssignaal door geeft. Voorheen met de digicorder stond de Samsung home cinema volume instelling op 20. Nu met de TV box moet ik mijn Samsung home cinema minstens op 30 tot 35 instellen voor een gelijkwaardig volume. En dat ligt enkel aan het uitgangssignaal van de TV box. Als deze niet genoeg geluid vrij geeft dan, moet de reciever of home cinema sowieso luider gezet worden om het zelfde geluidsvolume te produceren.

Never trust in Dust
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Zacht geluid TV Box

@Domi1963, ik vraag deze gegevens enkel omdat de engineers ernaar vroegen. Waarom ze deze info nodig hebben, daar heb ik geen zicht op. Maar ze zijn het sowieso aan het bekijken en aan het testen. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Zacht geluid TV Box

@Domi1963 

Hou je bij de vergelijking van digicorder en tv-box rekening met het feit dat bij het gebruik van de digicorder het geluidsniveau bepaald was door de digicorder en de tv.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes