Beantwoorden
jmo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! It's your fifth party!

Zowel YeloTV als Telenet TV werken niet - hoe TV kijken

Vorige week vloog de stroomaansluiting aan mijn twee maanden oude digicorder in brand(!), dus heb ik deze geruild voor een andere. Deze heeft ongeveer één dag gewerkt, en gaf het daarna ook op - hij liep 3x vast bij het opstarten, en daarna bij het afspelen van een programma, waarna hij helemaal niets meer deed.

Vandaag dus de digicorder nogmaals proberen om te wisselen, en uiteindelijk buiten gestapt met een bestelling voor drie TV-boxen (1 ipv de digicorder, 2 ipv andere digiboxen die ik nog had).

Omdat ik zonder digicorder zit, wou ik één van de digiboxen aan mijn TV aansluiten en voorlopig in de andere ruimte via YeloTV kijken.

Bij het openen van YeloTV krijg ik meteen de melding "Momenteel kun je niet naar Telenet TV yelo kijken omdat je klok nog fout staat. Onze tijd is 20/03/2023 - 18:44. Zet je klok eerst juist.". Erg vreemd, want mijn tijd wordt gesynchroniseerd met de NTP server van Telenet 🙂

Goed, dan maar de nieuwe Telenet TV geprobeerd. Live kijken gaat niet ("oeps, er is iets misgegaan" is het enige dat ik te zien krijg, wat ik ook doe). Dan maar een profiel aangemaakt en geprobeerd zenders toe te voegen, maar ik kan er geen enkele kiezen want bij alle zenders staat "niet geabonneerd". Bij "Nu kijken" krijg ik te horen dat ik geen zenders gekozen heb, bij personaliseren kan ik ze niet kiezen. Via de TV-gids krijg ik steeds de vraag om mijn abonnement aan te passen.

Hoe kan ik via mijn PC alsnog TV kijken? Wat gaat er mis, en hoe kan ik het oplossen?

Alvast bedankt!

 
 
 
0 Likes
6 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Zowel YeloTV als Telenet TV werken niet - hoe TV kijken

Yelo is vervangen door Telenet TV; de app staat niet meer in de App Store en de website werkt bij mij ook niet meer. Dus ik denk dat de omschakeling voltooid is; rare melding maar dus te verwachten dat het niet werkt.

Was je al ingelogd als je de Telenet TV opende, of heb je opnieuw moeten inloggen. Indien je al ingelogd was, probeer eerst eens uit te loggen en opnieuw in te loggen. Mogelijk maakt dat een verschil.

TV-box en Digibox/Digicorder zijn achterliggend 2 verschillende systemen die niet met elkaar samenwerken (je digiboxen gaan binnenkort ook niet meer volledig werken eg. interactiviteit zal verdwijnen). Ik vermoed dat men bij de aanvraag van de TV-boxen meteen gestart zijn met jouw abonnement over te zetten van het ene systeem naar het andere; en dat we daar de oorzaak moeten zoeken van de melding op Telenet TV. Die omzetting is nog niet voltooid, vandaar de melding dat je geen abonnement hebt.

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Zowel YeloTV als Telenet TV werken niet - hoe TV kijken

@jmo @WG94 

De Yelo app heeft nooit gewerkt met de TV-box.

Dit is altijd al Telenet TV geweest.

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Zowel YeloTV als Telenet TV werken niet - hoe TV kijken

Klopt helemaal. (Is ook niet ter sprake gekomen denk ik?)


Maar jmo had een Digicorder en de TV Box is er nog niet vandaar dat ze de Yelo TV app willen gebruiken.

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Zowel YeloTV als Telenet TV werken niet - hoe TV kijken

@WG94 

Dat had ik ook begrepen....

0 Likes
jmo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! It's your fifth party!

Zowel YeloTV als Telenet TV werken niet - hoe TV kijken

Eerst en vooral even iets verduidelijken, ik probeer de Yelo TV website en Telenet TV website te gebruiken op mijn PC, en dus niet op de digiboxen, -corders of andere. 'k Had dat misschien beter iets duidelijker gezegd... We kijken hier voornamelijk via de digicorder, en omdat deze ontbreekt, wou ik deze (tijdelijk) vervangen door één van de digiboxen en die dan weer vervangen door m'n PC te gebruiken.

@WG94 

Ik was inderdaad al ingelogd toen ik de Telenet TV opende, en heb ook al geprobeerd uit en weer in te loggen, maar dat maakt geen verschil.

Jouw opmerking dat mijn abonnement al overgezet zou zijn, daar had ik ook al aan gedacht. Zeker omdat ik, samen met het mailtje dat mijn TV boxen onderweg zijn, ook een mail kreeg dat mijn digiboxen/digicorder diensten al stopgezet waren. Maar beide digiboxen werken nog steeds (de mail is van deze ochtend, en net heb ik nog kunnen kijken). Via NetWeters had ik ook al gelezen dat de omschakeling pas zou gebeuren bij het effectief activeren van de TV box, maar daar ben ik uiteraard niet zeker van, zo ver ben ik nog niet...

Wellicht is het toch de oorzaak.

Hoe dan ook, alvast bedankt aan iedereen voor de input!

TV-box en Digibox/Digicorder zijn achterliggend 2 verschillende systemen die niet met elkaar samenwerken (je digiboxen gaan binnenkort ook niet meer volledig werken eg. interactiviteit zal verdwijnen). Ik vermoed dat men bij de aanvraag van de TV-boxen meteen gestart zijn met jouw abonnement over te zetten van het ene systeem naar het andere; en dat we daar de oorzaak moeten zoeken van de melding op Telenet TV. Die omzetting is nog niet voltooid, vandaar de melding dat je geen abonnement hebt.

 
 
 
 
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Zowel YeloTV als Telenet TV werken niet - hoe TV kijken

Moest je niet meer tv kunnen zien op de tv box of digicorder kan je via tv nog altijd tv zien

tot probleem opgelost is

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/compact-signaal-instellen-op-je-tv/

 

0 Likes