24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Wij kijken momenteel al geruim een maand Netflix en via onze TV-Box doet deze zeer vreemd...
Hierbij komen altijd één van deze twee problemen naar boven.
1.
Bij het opstarten van Netflix krijgen we 1/3 keer een zwart beeld.
Dan zit er niets anders op dan op de TV knop te duwen op de afstandsbediening (rechtsonder het huisje), en dan netflix nog eens op te starten.
2.
Elke keer als we hier op een serie/film klikken voor meer info over die bepaalde serie/film krijgen we 3 seconden zwart beeld. Dit gebeurt ook als we een serie/film terug afzetten zou dit de HDCP zijn?
Ik hoop erg dat deze problemen opgelost geraken.
@Unka12 misschien zijn er andere Netweters met hetzelfde probleem maar ik heb dat probleem niet. Ook nooit vastgesteld via de tv box dus hier loopt dat perfect. Weet niet hoe je tv box verbonden is met wifi of met een kabel rechtstreeks maar moest dat wifi zijn kan je ook eens met een kabel proberen. Misschien zit daar het probleem dat er te zwak wifi signaal is. Moest het ook niet gaan met een kabel rechtstreeks kan je altijd eens de klantendienst bellen en daar eens na vragen tenzij er nog andere Netweters zijn die hetzelfde melden. Dan zou het ergens een soort algemeen probleem zijn.
Het tweede ligt waarschijnlijk aan de modus van het aantal frames per seconde. Dat kan aangepast worden in de instellingen van de TV Box.
@Hofkens klopt! @Unka12 je tweede probleem kan je oplossen door in de instellingen van je TV-box de optie "Beelden per seconden" uit te zetten. Je merkt dit, omdat de TV-box wanneer Netflix wordt gebruikt steeds de aanpassing moet maken qua beeld tussen de korte trailers die Netflix toont in het menu en het menu zelf.
Wij hebben het eerste probleem ook soms.
Meestal start Netflix goed op, maar soms inderdaad gewoon een zwart beeld.
Soms moet ik de box zelfs handmatig uitzetten en terug opzetten, pas dan wil Netflix werken zoals het moet.
@DLisa @Unka12 sinds software update 4.31, die op 5/05 werd gelanceerd naar alle TV-box klanten, zijn de opstartproblemen met de Netflix-app op de TV-box opgelost.
Moest iemand op De Netweters nog altijd problemen ervaren bij de opstart van Netflix op de TV-box. Laat het dan zeker in deze thread weten.
@Suzy , Dankjewel voor de info, we zullen het deze week eens testen!