Beantwoorden
KristelP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Hoort wie klopt daar? Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

audiodescriptie softwareversie 4.15

Ik kom hier even aankloppen want bij het webcareteam weten ze het ook niet meer. Sinds de nieuwe software is geïnstalleerd, lukt het ons weer niet meer om audiodescriptie uit te schakelen (zelfde probleem van 2 softwareversies geleden). Het is te zeggen, audiodescriptie staat UIT maar wordt toch meegestuurd bij het afspelen van opgenomen BBC-programma's. Alle andere taalinstellingen staan ook goed. Al x aantal keren gereset, naar fabrieksinstellingen gezet, gespeeld met de taalinstellingen, gevloekt,... Alle tips zijn welkom.

 

Voor de rest dik tevreden over de nieuwe box, hoor! 👍

0 Likes
16 reacties
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

audiodescriptie softwareversie 4.15

@KristelP bugs zitten er duidelijk nog in ...

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

audiodescriptie softwareversie 4.15

Eigenaardig een ziekte uit december vorig jaar op ARD. Toen was audiodescriptie nog een vorm van "indertitteling" volgens Telenet...

KristelP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Hoort wie klopt daar? Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

audiodescriptie softwareversie 4.15

Ja, vreemd hè. Ik had die topic over ARD ook gelezen en ben toen gaan experimenteren. Bij de Duitste posten hadden wij dus geen probleem! Enkel bij BBC1 en 2. Bij de vorige softwareversie geen probleem meer, of toch makkelijk op te lossen door te gaan knoeien met 'originele taal' en nu is het weer helemaal in de soep gedraaid. Er is intussen een dossier opgemaakt voor ons, het webcareteam volgt mee op. Als er een oplossing is gevonden, laat ik het hier weten.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

audiodescriptie softwareversie 4.15

@KristelP, ik heb trouwens net de URL van dit topic toegevoegd aan je dossier. Zodat de collega's van de back office die het oppikken je uitleg en informatie hier ook kunnen lezen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Joris6
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf!

audiodescriptie softwareversie 4.15

Hoi, wij hebben dit probleem ook al meermaals gehad én gemeld. Totnogtoe geen oplossing. Gisteravond wilden we Fiskepark beginnen bekijken, maar daar was het weer! Ook alles geprobeerd, maar voorlopig geen Fiskepark voor ons.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

audiodescriptie softwareversie 4.15

gisteren waren er kennelijk problemen weer met de cloud, heb iets geprogrammeerd gisteren om op te nemen en wou vandaag kijken en stond op mislukt (dus dat de opname niet was gebeurd) en kon die enkel verwijderen, 

daar ging mijn opname dus.

snap niet dat dit nog gebeurt nu de testperiode voorbij is, geen goeie reclame voor de nieuwe tv box 😞 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

audiodescriptie softwareversie 4.15

@Joris6, ik heb Fiskepark zelf ook gekeken via een opname en kan bevestigen dat de audiodescriptie bij start direct aan stond. Maar ik heb dit wel kunnen uitschakelen via de context toets (...) door een andere optie in de lijst te selecteren, probeer het zeker eens! 

 

Update 13u44: we hebben dit laten nakijken en blijkt dat dit effectief een bug is dat de audiodescriptie automatisch aan stond. Wordt verder onderzocht! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

audiodescriptie softwareversie 4.15

@Master-Magic, geef zeker aan Telenet door welke opnames er mislukt zijn gisteren! Want dit zou niet mogen gebeuren. Dan kunnen ze dit onderzoeken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
KristelP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Hoort wie klopt daar? Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

audiodescriptie softwareversie 4.15

Er is bij Telenet een 'dossier' geopend voor ons audiodescriptieprobleem, maar niets meer van gehoord. Daarnet naar opgenomen Fiskepark willen kijken en ja hoor, audiodescriptie. Maar wij hebben het NIET kunnen uitschakelen. Een bug bovenop een bug? Fiskepark dan maar via VRTNu bingen, zeker? Intussen worstelen we ons door alle opgenomen BBC-drama MET audiodescriptie. Ik zal het nog missen als/wanneer het opgelost geraakt. 🤣

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

audiodescriptie softwareversie 4.15

@KristelP, audiodescriptie is iets dat de engineers opnieuw aan het onderzoeken zijn. Want met de nieuwe Canvas serie Fiskepark is het inderdaad naar boven gekomen dat audiodescriptie soms standaard wordt ingeschakeld (terwijl instelling uitstaat).

 

Ik had hetzelfde voor met mijn opname van Fiskepark, maar kon het wel uitzetten via de context toets (...) . Probeer dat zeker nog eens. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

audiodescriptie softwareversie 4.15

@KristelP, kan je trouwens eens wat voorbeelden posten van BBC opnames waar je dit (automatisch audiodescriptie aan) bij opmerkt? Liefst recente opnames van maximum 1 week oud. Dan geef ik die recente voorbeelden nog eens door zonder beloftes te maken. 😉

 

Info die nuttig kunnen zijn voor engineers:

 

  • Zender (welke BBC zender)
  • Programma (naam van de serie, film of programma)
  • Wanneer werd het programma uitgezonden (datum + tijd)

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

audiodescriptie softwareversie 4.15

En ik die dacht dat dat gewoon bij Fiskepark hoorde als een soort droge humor 😂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KristelP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Hoort wie klopt daar? Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

audiodescriptie softwareversie 4.15

Bedankt voor de suggestie, Suzy, maar we hebben hier intussen al zoveel keer gebruik gemaakt van de contexttoets dat ie al versleten is. 😉

KristelP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Hoort wie klopt daar? Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

audiodescriptie softwareversie 4.15

Voorbeelden:

 

- Summer of Rockets, BBC1, 22.05, 23u

- Gentleman Jack, BBC1, 26.05, 23u