Beantwoorden
Ex-Netweter
 

chromecast en nieuwe TV app

Vanaf heden werkt hier de nieuwe TV app met chromecast.
Maar je moet zowel je GSM of Tablet en de Chromecast registreren.
En vermist je maar 5 toestellen kan registreren zit je snel aan het maximum.

38 reacties
TeleAns
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

chromecast en nieuwe TV app

Gegroet @Suzy , heb je ondertussen al duidelijkheid over het verhogen van het aantal geregistreerde toestellen.  Wij wonen hier met 6 huisgenoten.  Zelf heb ik al  drie toestellen nodig (chromecast, laptop en telefoon) om te kunnen streamen.  De twee overblijvende is veel te weinig voor mijn huisgenoten.

Hopelijk heb je snel goed nieuws.

 

Het casten zelf geeft bij mij regelmatig foutmeldingen via de Android TV app.  Casten van aflevering 2 en 3 van seizoen 8 is GOT is niet mogelijk. Ik krijg de foutmelding: 'Sorry, je kan deze video niet bekijken via chromecast.'

Casten via de website in een chromebrowser is zelfs helemaal niet mogelijk omdat het cast icoon niet verschijnt.  De website toont enkel het icoon om te swipen naar de box.

 

Image 099.png

 

Iemand enig idee of ik iets mis doe of dat er oplossingen of workarounds zijn?

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

chromecast en nieuwe TV app


@TeleAns  schreef:

Gegroet @Suzy , heb je ondertussen al duidelijkheid over het verhogen van het aantal geregistreerde toestellen.  Wij wonen hier met 6 huisgenoten.  Zelf heb ik al  drie toestellen nodig (chromecast, laptop en telefoon) om te kunnen streamen.  De twee overblijvende is veel te weinig voor mijn huisgenoten.

Hopelijk heb je snel goed nieuws.


Vind ik ook! Ook met 6 hier thuis, maar blijkbaar heeft dit te maken met "rechten met de zenders". Orange lost dit slim op door max. aantal simultane streams toe te laten, zoals Netflix. Ik denk dat dit een veel betere oplossing zou zijn dan het huidige vaste registratie systeem van Telenet. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

chromecast en nieuwe TV app

@m-jan20 En over hoeveel simultane streams gaat het? Bij Netflix denk ik 1, 2 of  4. Dus als je alle zes gelijktijdig maar afzonderlijk naar Netflix wil kijken heb je twee abonnementen nodig.

0 Likes
Davepetra
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
π-DAY! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

chromecast en nieuwe TV app

Hallo @Suzy 

Gisteren telenet gebeld omdat ik een mail had gekregen dat play more voor de testers stopt zogezegd op 2 mei maar bij mij stond die nog steeds actief 

Ze hebben me gezegd dat er intern een probleem is bij telenet en we sowieso er niet voor zullen moeten betalen 

Probleem 1dus opgelost

Als ik dan vroeg of het al zou lukken om je opnames te bekijken via chromecast zeiden ze dat dat ook opgelost zou zijn 

Nee dus

Bij mij werkt het nog steeds niet

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

chromecast en nieuwe TV app


@janne_man  schreef:

@m-jan20 En over hoeveel simultane streams gaat het? Bij Netflix denk ik 1, 2 of  4. Dus als je alle zes gelijktijdig maar afzonderlijk naar Netflix wil kijken heb je twee abonnementen nodig.


Bij Netflix gaat het inderdaad over 1, 2 of 4 simultante screens. 

Bij Orange zit het zo: 

Schermafbeelding 2019-05-07 om 18.22.05.png

 

Zeer goed opgelost als je het mij vraagt. Telenet, wat veel groter en dus veel beter kan onderhandelen, zou dit ook moeten kunnen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hvdcrone
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

chromecast en nieuwe TV app

krijg nog altijd error 244 bij starten stream naar chromecast. en door die toestelbeperking kan ik het ook niet testen op andere chromecast of ben terug registratie armer. iemand idee? (ios12, fout op zowel iphone als ipad). hij vindt de chromecast, staat ook ‘ready to cast’ op tv maar als ik start krijg ik die melding

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

chromecast en nieuwe TV app

@m-jan20   Deze draad begin met een tekst van @TeleAns die een abonnementsformule heeft voor maximaal 5 geregistreerde toestellen. Je geeft zelf aan dat bij Orange evenees maximum 5 toestellen toelaat. Laat me hier fijntjes opmerken dat in de aangehaalde tekst enkel sprake is van een app en er niets staat over het gebruik van een pc met een webbrowser. Dus appelen met appelen vergelijken en peren met peren. Bij telenet kan dat ook. Van de beperkingen die Orange opgeeft voor een hele resem zenders heb ik geen weet van een soortgelijke beperking bij Telenet.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

chromecast en nieuwe TV app


@TeleAns  schreef:

Gegroet @Suzy , heb je ondertussen al duidelijkheid over het verhogen van het aantal geregistreerde toestellen. 


Nee, hierover heb ik nog geen update. Je mag er zeker van zijn als er in die werking iets wijzigt dat Telenet dit zal communiceren richting de klanten. Ook wij zullen dit dan op De Netweters delen met de leden. Of en wanneer dit zal zijn, is niet geweten. Het werd al meermaals doorgegeven en men is er zich van bewust dat klanten hiernaar vragen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

chromecast en nieuwe TV app


@janne_man  schreef:

@m-jan20   Deze draad begin met een tekst van @TeleAns die een abonnementsformule heeft voor maximaal 5 geregistreerde toestellen. Je geeft zelf aan dat bij Orange evenees maximum 5 toestellen toelaat. Laat me hier fijntjes opmerken dat in de aangehaalde tekst enkel sprake is van een app en er niets staat over het gebruik van een pc met een webbrowser. Dus appelen met appelen vergelijken en peren met peren. Bij telenet kan dat ook. Van de beperkingen die Orange opgeeft voor een hele resem zenders heb ik geen weet van een soortgelijke beperking bij Telenet.


@janne_man  Ik vergelijk helemaal geen appelen met peren? Bij Telenet heb je 5 definitief geregistreerde toestellen, bij Orange hebben ze dat opgelost door er per zender x-aantal simultane toestellen toe te staan.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes