|
26.844
netweters
|
166.823
antwoorden
|
|
22.372
vragen
|
ik heb nog een digicorder.
op 1 oktober stopt de terugkijk-tv op de digicorders,en gaat de tv-gids maar 2 dagen meer vooruit in de tijd.
maar zal je na 1 oktober nog manuele opnames kunnen maken met een digicorder?
@waterrat1978 normaal wel zolang de digicorders nog worden ondersteund en er dvb-c zenders zijn.
Je kan het al testen trek de internet kabel eens uit de Digicorder
Zo zal het zijn
opnames geen probleem
Ja, natuurlijk zal je nog steeds opnames kunnen maken. De Digicorder ontvangt het tv-signaal via DVB-C en de opnames worden lokaal opgeslagen op de harde schijf.
Telenet schakelt alleen de interactieve netwerkverbinding uit.
Dus geen paniek: live tv kijken en programma’s opnemen blijft nog vele jaren gewoon werken zolang er een coaxkabel aangesloten is.
De netwerkverbinding tussen je Telenet-modem en de Digicorder heb je vanaf 1 oktober niet meer nodig.
@Bertram Tv via dvb-c is tot 2030, is niet nog vele jaren, binnen dit en 4 jaar is het gedaan, extra zenders zijn ook al afgeschakeld met alleen maar via streaming te bekijken.
dus dvb-c heeft een korte levensduur nog en met de mindere beeldkwaliteit via de vtm en play zenders willen ze die klanten nog sneller laten overgaan op de tv box met optie streaming.
Ik maak me vandaag nog geen zorgen over die verre toekomst.
We zullen dan over 4 jaar nog eens spreken.
Telenet zal de betrokken klanten toch moeten verwittigen als er iets wijzigt.
Ik hoor het dan wel als het zover is.
@Master-Magic schreef:@Bertram Tv via dvb-c is tot 2030, is niet nog vele jaren, binnen dit en 4 jaar is het gedaan,
Wie zegt dat Telenet nog tot 2030 DVB-C ondersteunt?
Zelfs als Wyre (als netwerkbeheerder) nog tot Q1/2030 DVB-C aanbiedt op de coax, kan Telenet beslissen om er vroeger mee te stoppen. Ik heb nog geen enkele officiële time-line gezien over einde DVB-C
@Bertram schreef:Ja, natuurlijk zal je nog steeds opnames kunnen maken. De Digicorder ontvangt het tv-signaal via DVB-C en de opnames worden lokaal opgeslagen op de harde schijf.
Telenet schakelt alleen de interactieve netwerkverbinding uit.
Zonder netwerkverbinding heb je maar 2 dagen EPG, maar alleen omdat Telenet (nu nog) 2 dagen EPG meestuurt met het DVB-C signaal. De dag dat Telenet EPG uitzet op DVB-C (en die mogelijkheid hebben ze), dan is het ook definitief gedaan met opnemen, toch?
Ik zou dus niet al tè optimistich zijn ...
@flip1953 Zoals je de reactie leest tot 2 maal toe dat ze geen tijd meer willen steken in de dvb-c beeldkwaliteit van de vtm en play zenders en je maar naar het IP tv box systeem moet overschakelen omdat je daar volgens Telenet beter beeld hebt ( wat op dit forum al paar keer is tegengesproken) zegt genoeg dat ze de digicorder/digibox en CI+ gebruikers sneller willen overzetten met bewust aanpassingen kan dat dvb-c aanbod idd sneller worden aangepast naar niks meer via dvb-c, elk jaar zal er minder zenders nog via dvb-c worden aangeboden.
de officiële zenderlijst is ook al aangepast tot 444 met zendernummering.
alle extra zenders zijn verdwenen in hun zenderlijst, maar op de kabel zijn nog enkele freq in gebruik met pancarte op met tekst van de play more kanalen dat eigenlijk ook kan vrijgemaakt worden voor hun kabel capaciteit wat stabieler te maken.