Beantwoorden
torken1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Wereld gedichtendag Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

opname bekijken vanaf exacte moment

Ter oriëntatie: we hebben sinds enkele maanden onze digicorder (laten) vervangen door een tv box. De eerste ervaringen waren fenomenaal. We kijken bijna uitsluitend uitgesteld en bijna uitsluitend programma's van één en canvas.
Tot voor kort liep dat op wieltjes: zelfs als de zenders er niet in geslaagd waren om hun programma's stipt te laten beginnen, kon je bij bekijken van de opname meteen vanaf het feitelijke begin naar het programma kijken, ongeacht of het te vroeg of te laat begonnen was. Dat is een onmiskenbare luxe. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer: de opname bekijken gebeurt blijkbaar vanaf het theoretische moment waarop de opname moest starten, met het gevolg dat het nodig is om stelselmatig terug- of vooruit te spoelen. Bovendien worden sommige programma's helemaal niet opgenomen; dat gebeurde met de eerste twee afleveringen van Section de recherches en met de speelfilm French Kiss. Eigenaardig genoeg kan ik die programma's ook niet opvissen via terugkijktv.
Ik heb de klantendienst van Telenet hierover gecontacteerd via ; ondertussen is er al een hele briefroman heen en terug geschreven. Ik kreeg de raad de tv box te resetten; toen dat niet hielp is een technicus een nieuwe tv box komen installeren, maar het probleem is hierdoor niet opgelost. Ook het resetten van de modem hielp niet. Heeft iemand gelijkaardige ervaringen en oplossingen? Alvast bedankt.

 
 
 
0 Likes
13 reacties
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

opname bekijken vanaf exacte moment

@torken1953  De serie 'Section-de-recherches' (seizoen 10) is op de VRT.nu te zien tot 5/11/22 en alle afleveringen staan erop.

Voor je andere probleem/vraag, moet men zeer goed afwegen of je de digicorder terug kan nemen en dan heb je terug je opnames. Alles hangt van veel zaken.

0 Likes
torken1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Wereld gedichtendag Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

opname bekijken vanaf exacte moment

Bedankt. De digicorder is voltooid verleden tijd, maar dat is geen probleem. We hebben nauwelijks de gewoonte om iets te bewaren: het is ons om het bekijken te doen. Wat section de recherches betreft, het is toch niet normaal dat de opname 2 weken na elkaar de mist in gaat? VRT.nu is natuurlijk een oplossing, maar kijken op de laptop (of erger nog: op d

 
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

opname bekijken vanaf exacte moment

VRT.nu kan je ook op tv zetten in de app store  of een mi box gebruiken of chromecast .... genoeg middelen

op je tv box zit het zelf

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

opname bekijken vanaf exacte moment

@torken1953 

Oorzaak is nieuwe TV-gids.

0 Likes
torken1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Wereld gedichtendag Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

opname bekijken vanaf exacte moment

Best mogelijk! Hopelijk wordt dit snel opgelost. Ik had vanavond trouwens 2 opnames (van 2) die perfect begonnen. Alleszins bedankt.
0 Likes
torken1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Wereld gedichtendag Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

opname bekijken vanaf exacte moment

Jja, ik had het ondertussen ook al door. Toch bedankt!
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

opname bekijken vanaf exacte moment

@torken1953 @Santa 

Opnames van VRT die niet op tijd beginnen is ook deels door de nieuwe reclame optie van 1 minuut, daar VRT daar nog niet aan mee doet is de software zodanig ingesteld dat alle opnames een minuut reclame eerst krijgen en dan pas het programma, en ook door de nieuwe epg aanbieder sinds 7 juni, oudere geprogrammeerde opnames die werken niet meer en oudere afleveringen die je nog hebt staan kunnen dubbel opgenomen worden, beste is de oude programmatie te annuleren en een nieuwe te maken van hetzelfde programma maar met de nieuwe epg aanbieder.

kan zijn dat er afleveringen van een serie die al zijn opgenomen en nog eens herhaald worden weer opgenomen worden, en seizoenen van een serie kunnen ook in 2 stukken zijn, een reeks van de oude epg aanbieder en een nieuwe van de nieuwe epg aanbieder, waar in ook al opgenomen afleveringen kunnen staan.

heb er hier een paar staan met dit probleem.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

opname bekijken vanaf exacte moment

@torken1953 

Eens de opname gedaan van section recherche en deze is gelukt van 1 deze nacht, weet niet of het bij jou ook gelukt is of niet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
torken1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Wereld gedichtendag Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

opname bekijken vanaf exacte moment

Inderdaad, hier ook gelukt. Ik moest wel 15 minuten doorspoelen en ik denk dat dit vroeger niet het geval geweest zou zijn.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

opname bekijken vanaf exacte moment

@torken1953 

Net een gecheckt en Idd na 15 min en 30 seconden begon het pas, weet nu niet of de programmatie was uitgelopen gisterenavond dat die nog 10 min van het vorige programma opneemt, ofwel wordt de epg niet aangepast, dat ze voor 14 dagen info krijgen en deze dan niet aanpassen vanaf de start dat de update is doorgekomen.

iets wat Telenet mag nakijken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
torken1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Wereld gedichtendag Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

opname bekijken vanaf exacte moment

Het dossier dat men verleden donderdag geopend had, is ondertussen gesloten. Het komt er op neer dat je je plan moet trekken en de zenders contacteren als ze de programmering niet volgen, m.a.w. trek je plan. Zenders contacteren zou in dit geval neerkomen op een fulltime job. Ik blijf het eigenaardig vinden dat ik een opname perfect bij het begin van de opname kon bekijken en nu niet meer. Dat was althans het geval voor Eén en Canvas.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

opname bekijken vanaf exacte moment

@torken1953 

Waarschijnlijk hebben ze niet met zo veel woorden gezegd dat je zelf de zenders moet gaan bellen dat zou mij onmogelijk lijken. 

Maar het komt er wel op neer dat als Telenet niet de juiste programmatie door krijgt hun er ook niet veel aan kunnen doen. Ze zijn afhankelijk van het Mediahuis wat ze door krijgen dat is de opzet van digtaal en een digitale tv gids. Maar als er ook maar ergens iets verkeerd in is dan kan Telenet daar niet veel aan doen maar een klant ook niet tenzij er iemand echt contact wil opnemen maar goed neem aan dat de klant dat niet wil. 

De klant verwacht van Telenet in deze situatie's een oplossing terwijl Telenet die dingen helemaal niet in eigen beheer heeft want ook hun zijn afhankelijk van het geen ze door krijgen. Oke ze kunnen een melding maken naar het Mediahuis en dit doorgeven maar dan moet dit niet afhangen van 1 of 2 personen dan moeten er echt al 100 zijn of zo. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
torken1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Wereld gedichtendag Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

opname bekijken vanaf exacte moment

In het antwoord staat letterlijk: Beste, de opnametijd kan u nog niet wijzigen op de TV-box. De zender bepaald de programmering, als dit schema niet wordt gevolgd raden we u aan contact op te nemen met de zender. We danken u voor uw geduld. Mvg, Telenet.

En de dt-fout is niet van mij...