opname bekijken vanaf exacte moment
Ter oriëntatie: we hebben sinds enkele maanden onze digicorder (laten) vervangen door een tv box. De eerste ervaringen waren fenomenaal. We kijken bijna uitsluitend uitgesteld en bijna uitsluitend programma's van één en canvas.
Tot voor kort liep dat op wieltjes: zelfs als de zenders er niet in geslaagd waren om hun programma's stipt te laten beginnen, kon je bij bekijken van de opname meteen vanaf het feitelijke begin naar het programma kijken, ongeacht of het te vroeg of te laat begonnen was. Dat is een onmiskenbare luxe. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer: de opname bekijken gebeurt blijkbaar vanaf het theoretische moment waarop de opname moest starten, met het gevolg dat het nodig is om stelselmatig terug- of vooruit te spoelen. Bovendien worden sommige programma's helemaal niet opgenomen; dat gebeurde met de eerste twee afleveringen van Section de recherches en met de speelfilm French Kiss. Eigenaardig genoeg kan ik die programma's ook niet opvissen via terugkijktv.
Ik heb de klantendienst van Telenet hierover gecontacteerd via ; ondertussen is er al een hele briefroman heen en terug geschreven. Ik kreeg de raad de tv box te resetten; toen dat niet hielp is een technicus een nieuwe tv box komen installeren, maar het probleem is hierdoor niet opgelost. Ook het resetten van de modem hielp niet. Heeft iemand gelijkaardige ervaringen en oplossingen? Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.