Beantwoorden
Filiproelandt
Experienced Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

"Vergoeding decoder aan restwaarde" aangerekend?

Ik huur al jaren m'n Telenet TV-box, we beslisten om voortaan zonder telenet-TV verder te gaan. Ik gaf zonet m'n TV-box binnen in de telenet shop. Nu blijkt (mail kwam zonet toe) dat men een 'Vergoeding decoder aan restwaarde' van €50 euro aanrekent. WTF! Ik denk echt wel dat die TV-box doorheen de jaren (wij zijn een kleine 20 jaar telenet-klant) betaald is! De bediende in de telenet shop heeft ons hier ook niets van verteld. Het gaat me niet eens meer om die €50 euro maar dit is principieel er gewoon over langs alle kanten. Wou dit hier toch even meegeven.

update: Als ik even het internet erop nalees dat zie ik op site dat je die vergoeding enkel moet betalen als je 'niet of te laat inlevert' (https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/telenet-ab...)

Waarom krijg ik dan een mail voor die €50? Kan iemand me even vooruit helpen? Telefonische klantendienst niet bereikbaar....

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Gehuurde digicorder binnenbrengen = €50 vergoeding!!!

0 Likes
6 reacties
Ex-Netweter

@Filiproelandt  schreef:

Waarom krijg ik dan een mail voor die €50?

Een automatische e-mail, dus wellicht een fout in het softwareplatform van Telenet.

Als je de officiële tarieven van Telenet wil nakijken, moet je de prijslijst raadplegen: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/algemeen/voorwaarden/prijslijst-telenet/

Alleen de bedragen die in deze prijslijst worden vermeld mag Telenet aanrekenen. Onterecht aangerekende bedragen moet je niet betalen en schriftelijk betwisten bij de Telenet-klantendienst.

Daarnaast betekent huren nooit dat je eigenaar wordt van het gehuurde goed. Bijvoorbeeld 20 jaar een huis huren betekent niet dat je na 20 jaar eigenaar wordt van die woning.

Dat is hetzelfde met de Digicorder. Die is en blijft eigendom van Telenet.

Wil je dit niet, dan neem je geen Digicorder in huis.

Stelt Telenet je teleur? Andere providers genoeg.

0 Likes
Filiproelandt
Experienced Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Snap ik helemaal. Wat je huurt is nooit je eigendom en dat betwist ik ook niet. Alleen is het niet fijn en al helemaal niet correct dat er mails verstuurd worden waar je kosten aangerekend worden die onterecht zijn.

0 Likes

Ja, er loopt van alles fout bij Telenet dit jaar door de aanslepende softwareproblemen.

Je moet bij de pinken zijn, elke aanrekening nauwgezet nakijken en ook best een eventuele domiciliëring stopzetten als je niet wil dat er foute bedragen van je bankrekening gaan.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Gaat via automatische systeem niet te veel aantrekken nu zeker niet

Vraag een bewijs of hou de label van de doos goed bij dat je opgestuurd hebt

0 Likes
DeMMi
Expert Moderator
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? Topicwurm!

Hey @Filiproelandt, hiervoor neem je toch best contact op met de klantendienst om dit verder na te kijken! 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDeMMi | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Filiproelandt
Experienced Weetjesweter

Ondertussen via whatsapp iemand van jullie team te pakken gekregen. Ze hebben het aangepast en ik zou niets moeten betalen nu. Laat ons hopen 🤞