Beantwoorden
Kurt5
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

volumekoppeling afstandbediening blijft niet werken

Beste, ik heb mijn jbl soundbar gekoppeld van de telenet tv box naar mijn philips tv via HDMI. Het geluid van de tv heb ik uitgeschakeld. Wel maak ik gebruik v d functie om zowel tv als soundbar te laten inschakelen als ik de tv box inschakel. Voor de regeling v h volume het ik de telenet afstandsbediening gekoppeld via versterker, zodat ik voor het volume v d soundbar de telenet afstandsbediening kan gebruiken ipv de originele jbl. Regelmatig komt er op het scherm dat het toestel een afstandsbediening wil koppelen? En ben ik mijn ingestelde koppeling kwijt. Ik heb deze programmatie ondertussen al enkele keren opnieuw gedaan. Kan iemand mij een tip geven zodat ik dit niet steeds opnieuw moet uitvoeren? bedankt 

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: volumekoppeling afstandbediening

0 Likes
2 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

volumekoppeling afstandbediening blijft niet werken

@Kurt5  kan je niet eens een reset doen van je apparaten en het opnieuw instellen? 

Zelf heb ik thuis de Sonos installatie gekoppeld en dus het volume daarmee kan regelen. Na de nieuwe software update in de tv box had ik het probleem dat het niet meer werkte maar na een nieuwe koppeling werkte het weer perfect. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

volumekoppeling afstandbediening blijft niet werken

Hier is het exact hetzelfde. Aan mijn TV is een SONOS installatie aangesloten. Ik verkies ervoor dat de Telenet afstandsbediening de volumeregeling via de TV regelt. De SONOS Arc verkrijgt deze gegevens via HDMI CEC wat overigens perfect werkt.

 

Maar toch om de één of andere redenen moet ik zo tweemaal per maand de koppeling terug instellen. Doe ik dit niet dan lukt de volumeregeling totaal niet. Ik heb dit probleem altijd al gehad met de TV-Box. Maar misschien handig om te weten...mijn TV is ook een Philips TV.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes