Beantwoorden
Michiel_DP
Experienced Meerweter
Berichten: 110
Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

TV-box aanschaffen

Dag iedereen,

 

De digicorder van mijn moeder was stuk. Nu wouden we deze vervangen door een TV Box. Maar nergens te vinden of te bestellen. Iemand @Suzy een idee wanneer dit opnieuw kan?

0 Likes
28 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

TV-box aanschaffen

Slecht nieuws vrees ik, zie hier:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/kan-ik-mijn-digibox-of-digicorder-omruilen/

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

TV-box aanschaffen

Voorlopig zijn de TV Boxen helaas niet meer in voorraad als gevolg van de coronacrisis. Je zal dus nog even geduld moeten uitoefenen. ☹️ Een (kapotte) gehuurde Digicorder kun je in de Telenet-winkelpunten wel nog gratis omruilen voor een andere van hetzelfde type.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Jelleuh
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

TV-box aanschaffen

Als je nu nog een omruil doet naar een nieuwe digicorder, kan je dan bij beschikbaarheid van de tv box gratis de switch maken of moet je dan weeral wachten tot de decorder de geest geeft?

Onze digicorder (het oude grijze model) begint ook steeds meer kuren te vertonen. Hij is enorm traag aan het worden en soms schokt het beeld wat/blijft het precies hangen. Wij hebben een 4K tv en willen graag de nieuwe TV-box op termijn. Nu de switch maken naar de oude decoder is echt dom vind ik... We hebben wel nog 2 digiboxen op de slaapkamers staan die we jammer genoeg ook moeten vervangen door deze switch, maar daar gaan we voor de aankoop van een android tv box gaan als hopelijk de telenet TV app daar snel voor beschikbaar komt! Met de signaalswitch kan je er sowieso live tv zien en met de app dan ook eventueel opgenomen programma's...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box aanschaffen

@Jelleuh  je kan ten aller tijde een switch maken naar de tv box dat is geen probleem. Ze zijn nu niet in voorraad zoals je al gelezen hebt dus als je nu gaat voor een decoder en de tv box is terug in voorraad kan je terug switchen. Het is dus geen probleem enkel dan dat er nu geen voorraad is.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jelleuh
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

TV-box aanschaffen

maar je hebt toch een meerkost te betalen als de decoder nog niet stuk is en je wil de switch maken? dat lijkt me wel stom...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box aanschaffen

@Jelleuh  als je de meerkost bedoeld om eenmalig € 35 te betalen ja die dien je te betalen. Dat zie je op je factuur dus je betaald die niet bij omruiling. 

 

Dat je ze moet betalen ja daar kiest Telenet voor daar kunnen wij ook niet veel op zeggen. Het is inderdaad wat 'stom' maar ja Telenet beleid en daar kan je niet tussen komen helaas. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box aanschaffen

@patrick37 

@Jelleuh 

Die 35 euro zijn ook wat geïndexeerd. Het zal wel 50euro zijn.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV-box aanschaffen


@Jelleuh  schreef:

maar je hebt toch een meerkost te betalen als de decoder nog niet stuk is en je wil de switch maken? dat lijkt me wel stom...


Als je decoder stuk en en het is een huurtoestel dan is de omruiling gratis naar eenzelfde toestel. Moest je je digicorder die nu stuk is omruilen naar de tvbox dan zou dat ook betalend geweest zijn.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jelleuh
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

TV-box aanschaffen

achzo? dat wist ik niet.

dacht dat de switch dan wel gratis was... oké, we zien wel hoe het verder loopt. hij is nog niet helemaal stuk dus ik wacht nog even af. misschien komt er binnenkort wel een volledige ruilmogelijkheid zonder kosten. dus zolang hij het niet volledig begeeft zal ik nog even verder doen met mijn huidige decorder lijkt me.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV-box aanschaffen

@Jelleuh ik vrees dat de telenet tv app voor Android & Apple TV nog wel even op zich zal laten wachten 😕 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

TV-box aanschaffen

Bij mij idem dito.

 

Digicorder (AD2100) op de kamer van de oudste zoon defect. 

 

In de winkel gevraagd naar TV box. Was nog altijd niet beschikbaar. De AD 2100 evenmin. Dus maar 35 euro betaald voor AD2200 terwijl we zo vlug mogelijk naar TV box willen omschakelen.

 

Nieuwe klanten krijgen een TV box. Zelf al 25 jaar telenet klant (nu met speedboost optie, streamz en betalende features voor vaste tel.). 

Moraal van het verhaal: voor nieuwe klanten kan alles. Voor 25 jaar lange trouwe klanten, geen TV box.

 

Verder ook al problemen gehad met de activatie van safespot. De laatste 2 maanden toch al een keer of 3 hier alle diensten "down". 

 

Na nieuwjaar begint Proximus hier met het aanleggen van fiber in de straat én met mogelijkheid tot directe aansluitng ... Dit wordt wel zeer verleidelijk om tegen Telenet 'adieu' te zeggen ...

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV-box aanschaffen

@klive ik snap je frustratie 100%, corona mag nu écht geen excuus meer zijn om bestaanden klanten (die overigens zéér veel geld betalen) te weigeren over te schakelen om toch maar de nieuwe klanten te bevoordelen. Ergens snap ik dit natuurlijk ook dat je dit als bedrijf doet, maar nu nog corona aanduiden als schuldige om de lage TV Box aanvoer goed te praten, lijkt me wat te simpel. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
EricDeschuyter
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

TV-box aanschaffen

Hoe komt het dan als je een wigoabonnement aanschaft wel een Tvbox krijgt. Mij lijkt het eerder dat jullie nieuwe klanten voortrekken op bestaande. Zelfs al zijn die klant van het eerste uur. Ik heb mijn Gsmabo bij orange en daar krijg je zelfs voordelen als bestaande klant. Bij jullie worden we achter gesteld. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box aanschaffen

@EricDeschuyter  ik weet dat je jullie met Telenet bedoeld maar wij zijn geen medewerkers van telenet , dat wil ik wel even duidelijk voorop stellen 🙂 

 

Waarschijnlijk is het gewoon de reden dat als je klant wordt dat die mensen de eerste keus hebben. Natuurlijk weet ik ook wel dat je als jaren lange klant in de kou voelt staan maar de nieuwe klanten kan je ook niet zonder diensten zetten. En vermoedelijk is dat de reden daarachter niks meer en niks minder. Meer info hebben wij ook niet en vinden het ook jammer te vernemen dat de bestaande 'oude' klanten geen omruiling kunnen doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes