Beantwoorden
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10

Ik gebruik de ingebouwde mail van win10 en mails die ik wil bewaren staan in een map genaamd "voorbehouden", nu wil ik een mail opzoeken die ik bewaard heb maar blijkbaar is die niet te vinden, hoe komt het dat die mails verdwijnen, zelfs de webmail heeft ze niet meer.

0 Likes
17 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10

@francis50   Mogelijke oorzaak: U gebruikt IMAP. En uw mailbox geraakt te vol en die mails zijn bij de oudste en daardoor misschien gewist (automatisch).

Mails die niet mogen verloren gaan sla ik altijd op als pdf bestand als ze moeten dienen als bewijs. In een aparte map op mijn computer. Kan eventuel ook als eml bestand dacht ik. Of in outlook als .msg bestand wat je later terug kan openen in je mailapplicatie.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10

Ik dacht toch dat telenet altijd pop3 gebruikt 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10

@francis50  Hangt ervan af hoe jij het instelt in je mailclient. Bij POP3 worden mails op uw computer gezet en blijven ze niet of maar enige tijd op de server afhankelijk van je instellingen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10

Ik heb volgens mij altijd pop3 gebruikt, nu zie je dat niet wat er ingesteld is of je moet opnieuw beginnen

0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10

k heb gekeken en het staat op imap ingesteld, maar dan zouden mijn e-mails op de server moeten staan en dat is ook niet, dus zijn ze kwijt

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10

Die ingebouwde mailclient van W10 blijkt Outlook Mail te heten. Ik ben er niet bekend mee, maar ik zou in de Help file (F1) eens zoeken op 'retentie'. Hiermee kan je instellen hoe lang een mail bewaard moet worden voordat die automatisch verwijderd wordt. Mogelijk is dat de oorzaak.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10

Bij win7 bleven die gewoon staan tot je ze zelf verwijderde, nu bij win10 is dat weer niet meer, ben nu wel belangrijke mails kwijt die ik dacht terug op te kunnen vragen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10

@francis50   Is het een POP3 of IMAP account? Bij IMAP moet je mogelijks ook kijken hoe het in je mailbox is ingesteld wanneer de oudste of zo gewist worden en niet alleen op de mailclient op je PC.

Bij een POP3 worden de mails opgeslagen in een PST file.

Als je de Outlook365 mailclient gebruikt moet je ook eens gaan kijken in Archiefmappen. Daar worden mails in bewaard die een bepaalde ouderdom overschrijden.

Ik heb hier toevallig een PC bij de hand met Win10 en waar de mailclient van Win10 gebruikt wordt. Ik zoek eens uit hoe het daarmee zit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10

igvfer, het is een imap account, dacht toch dat het altijd een pop was, blijkbaar verkeerd gedacht, maar dan zouden de mails evengoed op de server moeten staan en dat is het ook niet.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10

Indien uw map voorbehouden een submap is van Inbox of een andere map, dan moet je mogelijk de functievabonneren aanzetten.

0 Likes
Conniedj
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10

Hallo

Ik zou ook belangrijke mails willen opslaan als pdf.

Ik heb in mijn mailbox reeds alle mails die ik wil behouden in verschillende mappen onderverdeeld.

Nu zou ik deze mappen graag willen opslaan op mijn pc (pdf). Hoe dit te doen?

Als ik exporteer dan kan ik nl de pdf's niet openen, heb al met adobe en sumatra geprobeerd. Hoe dit op te lossen?

En als je bij exporteren 'alle bestanden' kiest, worden dan ook je agenda en adresboek geëxporteerd?

Alvast  bedankt! Het is nogal dringend want mijn mailbox verdwijnt eind deze maand..

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10


@Conniedj  schreef:

Hallo

Ik zou ook belangrijke mails willen opslaan als pdf.

Ik heb in mijn mailbox reeds alle mails die ik wil behouden in verschillende mappen onderverdeeld.

Nu zou ik deze mappen graag willen opslaan op mijn pc (pdf). Hoe dit te doen?

Als ik exporteer dan kan ik nl de pdf's niet openen, heb al met adobe en sumatra geprobeerd. Hoe dit op te lossen?

En als je bij exporteren 'alle bestanden' kiest, worden dan ook je agenda en adresboek geëxporteerd?

Alvast  bedankt! Het is nogal dringend want mijn mailbox verdwijnt eind deze maand..


Normaal kan je afdrukken kiezen en dan "Microsoft print to PDF" kiezen
Of afdrukken en dan Adobe PDF of opslaan als PDF
Deze mogelijkheden heb ik hier toch op Win10
Zal wel mail per mail moeten denk ik

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10


@Conniedj  schreef:

Hallo

Ik zou ook belangrijke mails willen opslaan als pdf.

Ik heb in mijn mailbox reeds alle mails die ik wil behouden in verschillende mappen onderverdeeld.

Nu zou ik deze mappen graag willen opslaan op mijn pc (pdf). Hoe dit te doen?

Als ik exporteer dan kan ik nl de pdf's niet openen, heb al met adobe en sumatra geprobeerd. Hoe dit op te lossen?

En als je bij exporteren 'alle bestanden' kiest, worden dan ook je agenda en adresboek geëxporteerd?

Alvast  bedankt! Het is nogal dringend want mijn mailbox verdwijnt eind deze maand..


@Conniedj 

Als je thunderbird installeert en koppelt ( IMAP)kan je probleemloos je mails kopiëren, als file,naar een map op je pc. Het formaat is dan een thunderbird document dat je gewoon kan openen en eventueel terug importeren in je mail systeem.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Conniedj
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Bewaarde oudere mails zoek in Windows 10

Bedankt, mag ik bij de installatie thunderbird bevestigen als standaard emailtoepassing? Welke gevolgen heeft dit voor mijn telenetmailbox?

0 Likes