Beantwoorden
pacha
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Bijlage verschijnt niet in mail

Als ik mijn bijlage wil openen in mijn telenet webmail, verschijnt er een pijl die naar onder wijst maar ik zie geen balkje onderaan dat ik kan openklikken om de inhoud te zien.

Ik moet dan naar "downloads" gaan om de bijlage te kunnen openen.

 

Op de andere PC lukt dat wel, is er iets mis met de instellingen van het scherm? Ik heb al nagekeken maar vind het niet.

 

HELP

0 Likes
16 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bijlage verschijnt niet in mail

@pacha  

En welke pc gebruik je nu en welke is de andere pc? Gebruik je op die andere pc ook een andere browser of gebruik je dezelfde browser elke keer ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
pacha
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Bijlage verschijnt niet in mail

hi patrick

 

leuk dat je zo snel antwoord, we hebben allebei een HP intel inside core 17 en dezelfde browser Chrome al sinds jaren. Op mijn PC alles OK maar op die van mijn man lukt het niet.

We zijn allebei leken op gebied van software en techniek, we kunnen aardig overweg met mail, iPhone en iPad (zijn allebei gepensioneerd) maar ik heb al geprobeerd om te kijken via de instellingen van de mail maar het lukte met niet

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bijlage verschijnt niet in mail

@pacha  

kan je gewoon eens proberen via een andere browser te gaan en dan naar je webmail en dan zien of je wel een bijlage kan openen? 

 

Is gewoon om eens te proberen en zien of het werkt. Werkt het niet dan is er een instelling niet goed op de webmail maar lukt het wel dan is er aan je browser iets niet goed. 

 

gebruiken jullie allebei een apart email adres via de webmail? Dus u een email adres en uw man ook een email adres? En zien jullie die apart door in te loggen of zien jullie die op één login staan doordat je inlogt op één account en dat je direct alle emails ziet staan die van u en uw man? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
pacha
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Bijlage verschijnt niet in mail

de bijlage opent wel denk ik, maar hij kan ze niet onderaan zien in zijn scherm, je weet wel in zo'n balkje waar je dan moet op klikken om te openen. Tot nu heeft het altijd gewerkt, hij leest dagelijks de krant en krijgt dan ook veel emails met bijlagen, maar deze namiddag werkte het plots niet meer.

Ik vraag het het morgen want nu is het "deviltime" hé, fervent voetbalfan!

We hebben een apart emailadres, staan ook apart als we inloggen, maar het account staat wel op mijn man zijn naam.

Hoe kan ik u opnieuw bericht laten als ik nog iets moet vragen morgen of een andere keer?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bijlage verschijnt niet in mail

@pacha  dat kan altijd geen probleem er probeer er ook eens een screenshot bij te zetten zodat we ook meer inzicht hebben wat je precies bedoeld. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
pacha
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Bijlage verschijnt niet in mail

Hoe moet ik dat invoegen, ik weet hoe ik een screenshot moet maken maar niet waar ik het moet invoegen.

Er is eigenlijk niks te zien op het scherm, gedurende enkele seconden flikkert er een pijl die naar beneden wijst, naar de plaats waar dat balkje zou moeten komen en dan verdwijnt de pijl weer.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bijlage verschijnt niet in mail

@pacha  Je kan via de snippingtool een afbeelding maken dan kan je die gewoon in je bericht bijvoegen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bijlage verschijnt niet in mail

@pacha 

Is dat flikkerende en verdwijnende pijltje niet gewoon een visuele aanduiding dat de bijlage gedownload wordt?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bijlage verschijnt niet in mail

@pacha 

 

En als uw man bij wijze van test zijn webmail eens bekijkt via uw PC, is het dan wel in orde? En omgekeerd, jij uw mail eens openen op zijn PC. Is het dan ook niet meer in orde? Dat zou dus wijzen op een "verkeerde" setting van webmail op zijn PC.

 

Tussen haakjes, ik heb ook eens gezocht in de instellingen van webmail naar een setting om bijlagen automatisch te downloaden ipv ze te openen, maar heb dus niks gevonden ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
pacha
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Bijlage verschijnt niet in mail

Inderdaad, dat flikkerende pijltje duidt aan dat er een download is maar het is juist die download die we dan niet kunnen openen door er op te klikken. We moeten via de instellingen van de pc dan naar de "downloads" gaan om te te openen.

Ik wil wel een screenshot maken en meesturen maar weet niet hoe ik dat moet doen. Stephan sprak van een snippingtool, ik denk dat dit het knipprogramma is maar weet niet hoe ermee te werken.

0 Likes
pacha
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Bijlage verschijnt niet in mail

Sorry, ik bedoelde Patrick met wie ik gisteren heb gechat.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bijlage verschijnt niet in mail

@pacha  

Voilà het is al duidelijk 🙂 

 

Hier heb je een link en daarin kan je onderin eens kijken om de instellingen van je Chrome browser aan te passen. Kijk dus zeker of die instellingen bij jullie hetzelfde zijn.

 

https://nl.ccm.net/faq/5456-uitzetten-automatisch-openen-downloads-in-google-chrome

 

Het gaat om het uitzetten van automatische downloads maar de omgekeerde weg kan je dus ook uitvoeren.. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bijlage verschijnt niet in mail

@pacha 

 

Zelfs wanneer je niet handig bent een een tool om screenshots te maken is er een gemakkelijke oplossing:

Op uw klavier staat normaal gezien een toets "PrintSreen", meestal ergens rechtsboven, naast Scroll Lock en Pause/Break.

Wanneer je op die toets drukt wordt de gehele inhoud van uw scherm in het geheugen van de PC geladen. Open dan een tekenprogramma zoals "Paint" bvb en klik dan op "plakken" (of toets Ctrl + V). Dan zie je de inhoud van uw scherm in de afbeelding verschijnen. Die kun je nog bijknippen naar believen. Opslaan.

Je kan ook op "Alt" + "PrintScreen" klikken, dan plaats je enkel het actieve venster in het geheugen. ipv het gehele scherm.

 

Wanneer je daarna een post schrijft hoef je enkel die afbeelding in het tekstvak waar je aan het schrijven bent te slepen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
pacha
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Bijlage verschijnt niet in mail

Heel hartelijk bedankt voor de link, we proberen het en laten zeker weten of het gelukt is 🤔. Het is niet bij alle downloads dat het zich voordoet, maar gisteren dus we.

0 Likes