Beantwoorden
RogerP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Blokkeren e-mail adres

Ik heb al wel een thread gezien hieromtrent in Netweters, maar ik blijf nog altijd een beetje op mijn honger zitten. Het is toch o zo gemakkelijk in Outlook (menu Junk submenu Blokkeer zender) of in iCloud van Apple (dropdown bij zender, met keuze "Blokkeer"). Regeltjes zijn misschien wel nuttig, maar als je voor elk niet gewenst email adres een nieuwe regel moet opstellen, hallo ... Of misschien heb ik nog wel dingen over het hoofd gezien bij het maken van regels. Kan ik een bestaande regel ivm bepaald e-mailadres koppelen aan andere zender ? Heb net voor de tweede dag op rij zogezegde mail van Telenet gekregen, die ik naar verdacht@safeonweb stuurde, en daarna gewoon verwijderde. Voorlopig maak ik geen gebruik meer van het maken van regels.

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokkeren e-mail adres

@RogerP 

Heb eens rondgezien in de webmail en buiten de regels om is er geen blokkeer knop helaas. Je zou het eens kunnen voorstellen bij Telenet om toch zo een functie erbij te maken. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RogerP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Blokkeren e-mail adres

Lijkt me toch wel handig, zo'n functie, Patrick.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokkeren e-mail adres

@RogerP 

In mijn Apple mail en Outlook ja heb ik zo een knop en werkt idd zeer handig 🙂 

Daarmee heb ik ook mijn Telenet email adres in een email client gezet aangezien die toch soms meer functies geven als de webmail. Ik zie de webmail enkel als een soort 'back up ' moest één van de andere niet werken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Blokkeren e-mail adres

Telenet Webmail kent deze junk functie inderdaad niet, maar een éénvoudige oplossing kan zijn door gebruik te maken van één email regel "blokkeer verzender", die er bijvoorbeeld zo uit ziet:

Screenshot from 2022-08-24 19-15-55.png

Als je in de inbox een email hebt van een afzender die je in het vervolg wilt blokkeren druk je met de rechter-muistoets op de verzender naam, en kiest vervolgens de optie "Toevoegen aan regel" en daar selecteer je de regel "Blokkeer verzender".

Screenshot from 2022-08-24 19-23-33.png

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokkeren e-mail adres

@Arnie 

Dat is idd een oplossing dat kun je doen. 

Maar @RogerP heeft wel expliciet aangegeven in zijn opgestarte topic om geen regels meer te willen want die weet dat het kan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Blokkeren e-mail adres


@patrick37  schreef:

Maar @RogerP heeft wel expliciet aangegeven in zijn opgestarte topic om geen regels meer te willen want die weet dat het kan. 


Neen, dat heeft hij niet!

De TS heeft aangegeven dat hij het niet ziet zitten om voor iedere spam afzender een nieuwe regel aan te maken.

Wat @Arnie voorstelt is één spam regel, en dan een manier om op eenvoudige wijze (rechtermuisknop) een nieuwe spam afzender toe te voegen aan de bestaande "spam" regel. Dat is toch bijna hetzelfde als de "Blokkeer" knop in Outlook en/of Apple mail??

@Arnie goed gevonden, jouw post kan volgens mij als "oplossing" gelabeld worden 👍

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokkeren e-mail adres

@flip1953 

Toch moet die naar mijn mening een regel maken ook is het maar één regel. 

Het zou niet moeilijk moeten zijn om zo een 'knop' te maken in de webmail om dit eenvoudiger te doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Blokkeren e-mail adres

@patrick37 

Ik raad je aan om de originele post nog eens goed te herlezen ...


@RogerP  schreef:

Regeltjes zijn misschien wel nuttig, maar als je voor elk niet gewenst email adres een nieuwe regel moet opstellen, hallo ... Of misschien heb ik nog wel dingen over het hoofd gezien bij het maken van regels. Kan ik een bestaande regel ivm bepaald e-mailadres koppelen aan andere zender ? 


  • Hij wil niet voor elk niet gewenst email adres een nieuwe regel opstellen.
  • Hij vraagt of hij nieuwe spam e-mail adressen kan koppelen aan een bestaande regel.

@Arnie heeft hierop het perfecte antwoord gegeven (en de oplossing van zijn vraag!). 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokkeren e-mail adres

@flip1953 

Ik ben het in deze volledig met u eens. 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RogerP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Blokkeren e-mail adres

Bij deze heb ik deze regel aangemaakt. Bedankt iedereen voor zijn/haar bijdrage.