Beantwoorden
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Hallo, ik krijg dagelijks ongevraagde mails binnen via chaturbate.com . Kan ik deze blokkeren in Telent webmail? Mvg, Alain

0 Likes
51 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

@mercury2001 

Je kan inderdaad een regel manueel toepassen op om het even welke folder als je klikt op Regel activeren. Deze activering moet telkens de folder gekozen worden.Zowel Actieve als Beschikbare regels kunnen eenmalig uitgevoerd worden door Regels activeren. Enkel de Actieve regels worden automatisch uitgevoerd op de Inbox.

 

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Hallo, daar zit juist het probleem, ik activeer dus al mijn regels voor de INBOX en SPAM map, wat blijkt nu: wanneer een te verwijderen bericht binnenkomt in bvb de INBOX, blijft het gewoon staan, ik moet dus OPNIEUW deze regel activeren, pas na activatie wordt het bericht verwijderd....  Tot er weer eenzelfde bericht binnenkomt, dan is er terug activatie van deze regel nodig... mvg, Alain

 

ps: is het mogelijk om al de gemaakte regels in 1 keer opnieuw te activeren?  Bvb door al de regels te selecteren en dan deze activeren?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Je moet een regel helemaal niet activeren. Je moet enkel de regel toevoegen in de linkerkolom Activer regels.

janne_man_0-1654676980490.png

In die voorbeeld: de regel Mijn Spam wordt uigevoerd op elke inkomende mail in de Inbox.  Zowel de Active regels als de beschikbare regels kunnen manueel uitgevoerd worden op een zelf te kiezen folder.

 

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Oké, maar wat is dan de bedoeling van die functie 'regels activeren'? Als ik dit niet toepas wordt de regel NIET uitgevoerd.... Of doe ik iets verkeerd?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Met activeren wordt de regel éénmalig uigevoerd. Je maakt een regel aan. Die komt automatisch in de lijst Beschikbare regels. Wil je de regel testen, dan klik je op activeren. Doet de regel wat je wenst dan licht je die regel op in de lijst Beschikbare regels en in het midden klik je Toevoegen. De regel wordt hierdoor verplaatst naar Acctieve regels. Vanaf dat ogenblik wordt de regel automatisch uitgevoerd op alle nieuw inkomende berichten in je Inbox.

Mogelijk moet je ook controleren of Actief wel aangevinkt is in de regel zelf.

janne_man_0-1654783120248.png

 

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

ja, oké, maar wat bedoel je met de lijst 'Beschikbare regels'? Die naam/lijst vind ik niet terug: kan het zijn dat er een andere versie bestaat van 'Instellingen'?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

@mercury2001 

Er is maar één webmail hoor. Je moet  gewoon op de juiste plaats kijken:

beschikbareregels.JPG


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Oké hoor, over het hoofd gezien ... bedankt, toch nog een blijvend probleem: gemaakte regels worden blijkbaar maar 1 keer uitgevoerd, ik krijg terug dezelfde spam-mails binnen, als ik dan al mijn gemaakte regels selecteer en deze dan opnieuw activeer verdwijnen ze uit de spam folder, of doe ik iets verkeerd? mvg, Alain

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

@mercury2001 

Zoals @janne_man reeds aanhaalde, heb je uw regels op "Actief" staan? Vermits je schrijft "opnieuw" activeren is dat niet echt duidelijk ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

ja hoor, al die regels staan op Actief, werken dus praktisch maar 1 keer, om de nieuwe toegekomen spam te verwijderen moet ik alle regels die links staan (onder actieve regels) selecteren en dan deze opnieuw activeren; ze verwijderen dan opnieuw de toegekomen spam (waarvoor al een regel werd aangemaakt)

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

2022-06-22_9-38-59.jpgzie printscreen, zoals je kan zien zijn er al heel wat regels gemaakt, dropdown pijl staat boven.... is deze instelling dan correct?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Ik verschiet mij van je lange lijst.

Eén regel kan meerderde voorwaarden bevatten. Door op het grote +-teken te klikken kan je een voorwaarde bijmaken.

Het is eveneens mogelijk om meerder acties te hebben binnen één regel.

Bij de voorwaarden moet je wel opletten dat als je bij voorwaarden alle kiest, dat er geen tegenstrijdheden zijn.

Bij meerdere acties moet je opletten dat een volgende actie nog mogelijk is, want de vorige zijn al uitgevoerd.

Eenzelfde probleem heb je als je meerdere regels aanmaakt

Geef eens de inhoud van twee of drie regels.

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

zie de bijlagen, mvg, Alain2022-06-23_5-33-45.jpg2022-06-23_5-34-35.jpg2022-06-23_5-35-32.jpg

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

In eerste instantie zie ik niets verkeerd.

Om zeker te zijn, staan alle mails in de Inbox (de regels worden niet toegepast op een andere folder tenzij de eenmalige uitvoering door op Regels activeren te klikken)?

 

Als al uw regels gelijkaardig zijn aan de drie voorbeelden, zie ik geen enkel nut om Geen andere regels toepassen aan te vinken. Vermits uw actie Weggooien is, kan er bij succes met de betrokken mail niets meer gedaan worden, vermits die mail al weggegooid is.

Op dit ogenblik schat ik uw aantal regels op tussen de twee- en driehonderd.  Ik raad u aan om dat aantal te verminderen door meerdere criteria die eenzelfde actie vragen op te geven in één regel (door op de plus te klikken in het criteriadeelvenster).  Ik geef een voorbeeld:

janne_man_0-1656070825214.png

Om de bomen tussen het bos te kunnen zien, zet al uw regels naar rechts in de kolom Beschikbare regels. Maak een korte samengestelde regel (in de stijl van het voorbeeld) waarbij je de frequenste gevallen neemt) en zet die als Actieve regel.

Als het werkt, kan je die regel nog verder uitbreiden of een andere regel toevoegen. Werk stap voor stap, zo kan je zien als het op zeker ogenblik noet meer zou werken.

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Hallo, er begint bij mij een lichtje te branden .... als ik je goed begrijp worden mails, die toekomen in mijn SPAM map niet altijd automatisch verwijderd, slechts dus 1x , als ik die regel's) opnieuw activeer? Is het dan niet raadzaam om die instelling van Telenet SPAM uit te vinken? toch al van harte bedankt hé

0 Likes