Beantwoorden
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Hallo, ik krijg dagelijks ongevraagde mails binnen via chaturbate.com . Kan ik deze blokkeren in Telent webmail? Mvg, Alain

0 Likes
51 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com


@mercury2001  schreef:

Hallo, ik krijg dagelijks ongevraagde mails binnen via chaturbate.com . Kan ik deze blokkeren in Telent webmail? Mvg, Alain


Blokkeren niet, maar je kan wel in de settings van webmail een rule aanmaken dat alle mail afkomstig van dat adres rechtstreeks naar de spam of de vuilbak gestuurd wordt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

ké, maar die regel heb ik al ingevoerd en werkt. Kan ik deze mail bvb niet automatisch laten doorsturen naar verdacht@safeonweb.be?  Het loopt wel de spuigaten uit, zeker meer dan 80 dergelijke mails per dag!

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

laten staan in spam  en ook door sturen naar verdacht@safeonweb.be na een maand +- zal er niets meer komen

mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

hopelijk....! bedankt hé! Mvg, Alain

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com


@mercury2001  schreef:

ké, maar die regel heb ik al ingevoerd en werkt. Kan ik deze mail bvb niet automatisch laten doorsturen naar verdacht@safeonweb.be?  Het loopt wel de spuigaten uit, zeker meer dan 80 dergelijke mails per dag!


Ja dat kan, mits invoeren van een tweede rule in uw settings. Let wel goed op voor de volgorde van uw rules.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
phalacracorax
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Beste

 

ik zit met hetzelfde probleem maar krijg het niet opgelost. Zou je mij willen meedelen wat je juist in de regel om te blokkeren hebt gezet?

Alvast bedankt.

mvg

Bart

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

@mercury2001 

Het is niet de bedoeling om ongewenste reklame (=spam) door te sturen naar safeonweb.

Mails waarmee men wil oplichten of stelen is een andere zaak. (vb. een zogezegde mail die van de bank komt, mails waar gevraagd wordt om te betalen, ...).

Bekijk hier welk soort  mails safeonweb bedoelt.

Bekijk hier het advies van safeonweb betreffende spam.

0 Likes
phalacracorax
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Bedankt voor je antwoord @janne_man, maar ik wil niets doorsturen naar safe on web, ik wil enkel de spam van @chaturbate.com automatisch naar de vuilbak verplaatsen. Met andere spam lukt het mij wel van de juiste regel in te stellen maar met chaturbate niet. Waarschijnlijk omdat er in het "Van" vak een gewone naam staat en het e-mailadres van waar de spam verzonden wordt tussen <*> staat.

Dus ik wil gewoon weten welke regel ik moet opstellen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

@phalacracorax 

Kijk eerst eens na wat de instellingen zijn in mijn.telenet.be. Onder opties bij de mailbox is het best om Anti-spam aan te vinken. Je kiest dan één van de twee opties. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan om de spam berichten te verplaatsen naar de spam folder.

 

Als dit uw probleem oplost, dan heb je geen regels nodig.

0 Likes
phalacracorax
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Beste

 

ze komen nu al in mijn spamfolder terecht. Maar ik wil ze gewoon totaal niet meer zien omdat ik die folder check op berichte die er per ongeluk in zijn terecht gekomen. Andere spammail heb ik gemakkelijk met een regel rechtstreeks kunnen verwijderen maar met chaturbate lukt het dus niet.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Welke regel heb je nu dan ingesteld ?Mogelijk heb je is gekozen ipv bevat. Probeer eens een regel op te maken in de aard van: From/Van bevat chaturbate.com.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
phalacracorax
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Bedankt maar dat heb ik allemaal geprobeerd;

phalacracorax_0-1651223935730.png

en dan heb ik nog een gelijkaardige 2e regel werkzaam (met variaties op domein, local part, allemaal, @, .com etc).

Ik vermoed dat de regel kijkt naar de naam van de afzender en niet naar wat tussen < > staat. En ondertussen blijft het binnenkomen.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

@mercury2001 

Regels werken enkel op de inbox. Je zou dan eerst via mijn Telenet de spam instelling moeten veranderen, zodat spam enkel gemarkeerd wordt als spam.

Daarna maak je een eerste regel voor het weggooien van berichten (het eerste lijntje van de regel die je gemaakt hebt volstaat).

Je maakt een tweede regel om de berichten die gemarkeerd zijn als spam te verplaatsen naar spam.

 

mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Hallo, sorry voor het 'zeer' late antwoord hé, toch nog een vraag: je zegt dat 'regels werken enkel op de inox' maar als ik de regels activeer krijg ik volgend voorstel waarbij SPAM ook kan worden aangevinkt... zie bijlage, probleem is dat ik telkens alle regels opnieuw moet actieveren vooraleer er actie wordt genomen... mvg, Alain2022-06-04_6-02-50.jpg

0 Likes