25.212
netweters
|
155.465
antwoorden
|
21.017
vragen
|
Hallo,
Na 30 jaar vaste klant heb ik besloten om eindelijk eens over te stappen voor internet naar Proximus waar ik Fiber kan krijgen + 6 maanden korting en voordeliger uitkom.
Het zou goed kunnen dat ik nog eens terug kom naar Telenet vanaf ze ook Fiber aanbieden op mijn adres.
Maar ik moet absoluut mijn email adres kunnen behouden dat voor 101 dingen word gebruikt, al 30 jaar lang dus.
Online lees ik dat je na overstap je mail via webmail kan behouden, maar na 2 jaar als er geen rekening aan verbonden is dat ze het mogen opzeggen?
Ik heb zojuist naar Telenet gebeld, jonge gast aan de lijn gekregen, en die zei ook dat je na 2 jaar je email adres gewoon kwijt bent?!
Wat is nu juist en kan ik mijn mail adres behouden? Want de dingen die ik online lees zijn heel afwisselend.
Blijkbaar zou het vanaf 2024 wel echt moeten kunnen? Desnoods met betaling?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@sb schreef:Toch nog wat onduidelijkheden:
- Je zegt webmail terwijl hier al enkele keren bevestigd is dat het via een mailclient (POP? IMAP?) ook nog altijd werkt.
- Welke mailadressen? Ik heb 5 mailboxen met 5 aliassen. Zou ik die allemaal nog kunnen gebruiken? Of enkel die van het hoofdadres (beheerder)?
- Is er Telenet-pagina waar we hier duidelijke info over kunnen terugvinden, want het BIPT geeft tegenstrijdige info:
https://bipt.be/consumenten/faq/kan-je-jouw-e-mailadres-behouden
@sb u doelgroep wordt er niet groter op! 🤣
5 mailboxen met 5 aliassen waar hou jij u overal me bezig jong!?! 🤔
Enkel een kleine groep klanten maakt zich daar druk in want;
Dan hang je niet vast aan een bepaalde operator. 😉
En zijde van plan om weg te gaan bij Telenet of zijde al weg??? Yes!!! 😁
Plezant e zulke reactie 😉 ik lag ook onder mijn bureau van het lachen man...
Ik gebruik al jaren verschillende e-mailadressen (o.a. Telenet aliassen) om spam te voorkomen. Iets wat erg effectief is, want vandaag krijg ik zo goed als géén spam. Gmail, Microsoft, Yahoo, ... Dat gebruik ik niet; dat is voor mensen die niet veel inzitten met hun privacy (If you're not paying for the product, then you are the product.). Plus, ik maak liever zelf een back-up van mijn mailbox in plaats van te vertrouwen op een cloud. Verder heb ik sinds 2012 een domein geregistreerd met mailhosting. Dat maakt dat ik eigenlijk nog maar 1 Telenet (pandora.be) adres gebruik en dan nog heel sporadisch. Ik hang dus helemaal niet vast aan een bepaalde provider wat mail betreft; dat was immers het hele opzet van dat eigen domein.
Ik wil wél graag weten hoe het nu juist geregeld is voor wie van provider verandert, want zo leer ik iets bij en op die manier kan ik mensen die hier vragen stellen correct informeren.
Als er verder nog iets niet duidelijk is, laat het gerust weten, al mag je van mij gerust nog een tijdje onder je bureau blijven liggen, want het niet alsof jouw bijdragen het niveau hier omhoog krikken. 😁😉😂🤣
@sb schreef:Verder heb ik sinds 2012 een domein geregistreerd met mailhosting.
@sb flinke jongen! 😁
@sb schreef:Als er verder nog iets niet duidelijk is, laat het gerust weten, al mag je van mij gerust nog een tijdje onder je bureau blijven liggen, want het niet alsof jouw bijdragen het niveau hier omhoog krikken. 😁😉😂🤣
@Suzy voor 2de keer heb ik het gevoel dat ERE-KRAKS hier meer mogen als een ander 😉
Het geval dat ik ken, ging over twee mailboxen.
Ik vermoed dat het zal gaan over alle mailboxen en alle aliassen. Waarom kom ik tot dit vermoeden? Stel dat het niet zo is en dat aliassen niet overgaan. Er zijn twee mogelijkheden. De aliassen blijven geblokkeerd en kennende door niemand gebruikt worden. Telenet moet dan een inspanning doen om mail verstuurd naar de aliassen te bouncen. Indien Telenet de aliassen zou vrijgeven, kan iemand anders één van die aliassen gebruiken. Een correspondent van de oorspronkelijke eigenaar stuurt een mail naar dat aliasadres en het komt bij iemand anders terecht.
Dus KIS (keep it simple) indachtig, alles van uw mail blijft, je kan alles doen met webmail en alle uw bestaande clients. Iets waar je mijn telenet voor nodig hebt lukt niet. Het enige duister punt: kan je een nieuwe mail cliënt instellen (vb. Bij vervanging van toestel)? Vroeger zou ik ja gezegd hebben, nu met die tweetraps controle is dat mogelij ja en mogelijk neen.
Om u gelijk te geven. Klein kindje lacht ander klein kindje uit. Het ander klein kindje lacht op zijn beurt het eerste klein kindje uit, Wat doet het eerste klein kindje: juffrouw, juffrouw dat ander klein kindje lacht me uit, omdat die wat lager in de klas zit mag die me niet uitlachen. Ik heb niets gedaan. Geef maar goed straf aan dat ander klein kindje.
De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.
Twee mailboxen en twee gebruikers misschien? Een andere vraag is immers of de mailboxen moeten toegewezen zijn aan een gebruiker. Ik heb bijvoorbeeld geen enkele gebruiker toegewezen en er is nergens aangegeven wat het hoofdadres (mailbox) zou zijn. Vandaar dat het belangrijk is dat Telenet een duidelijke uitleg online zet, want zoals gewoonlijk krijg je bij de helpdesk tegenstrijdige informatie. Ik weet dat dit tegen hun winkel is; de uitleg is in feite vooral bedoeld zijn voor klanten die (willen) vertrekken.