25.201
netweters
|
155.310
antwoorden
|
21.013
vragen
|
Hallo,
Na 30 jaar vaste klant heb ik besloten om eindelijk eens over te stappen voor internet naar Proximus waar ik Fiber kan krijgen + 6 maanden korting en voordeliger uitkom.
Het zou goed kunnen dat ik nog eens terug kom naar Telenet vanaf ze ook Fiber aanbieden op mijn adres.
Maar ik moet absoluut mijn email adres kunnen behouden dat voor 101 dingen word gebruikt, al 30 jaar lang dus.
Online lees ik dat je na overstap je mail via webmail kan behouden, maar na 2 jaar als er geen rekening aan verbonden is dat ze het mogen opzeggen?
Ik heb zojuist naar Telenet gebeld, jonge gast aan de lijn gekregen, en die zei ook dat je na 2 jaar je email adres gewoon kwijt bent?!
Wat is nu juist en kan ik mijn mail adres behouden? Want de dingen die ik online lees zijn heel afwisselend.
Blijkbaar zou het vanaf 2024 wel echt moeten kunnen? Desnoods met betaling?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi Didi_the_badger, goeie vraag!😉
Je kan je e-mailadres gewoon behouden en gebruiken na de stopzetting van je abonnement bij Telenet. Daarna kan je dus nog altijd e-mails versturen en ontvangen met je Telenet Webmail.
Pas als je jouw mailbox al meer dan twee jaar niet meer gebruikt hebt, kunnen ze deze verwijderen. Aangezien je zelf aangeeft dat je deze regelmatig gebruikt, hoef je je geen zorgen te maken.
@sleeman schreef:Hoi Didi_the_badger, goeie vraag!😉
Je kan je e-mailadres gewoon behouden en gebruiken na de stopzetting van je abonnement bij Telenet. Daarna kan je dus nog altijd e-mails versturen en ontvangen met je Telenet Webmail.
Pas als je jouw mailbox al meer dan twee jaar niet meer gebruikt hebt, kunnen ze deze verwijderen. Aangezien je zelf aangeeft dat je deze regelmatig gebruikt, hoef je je geen zorgen te maken.
@sleeman dus de 18 maanden regel geld niet meer?
Wist niet dat Telenet Sinterklaas blijft spelen voor ex klanten! 😉
Als je nu een app of programma gebruikt voor je e-mail, kan je dat blijven gebruiken.
Of dat al dan niet Sinterklaas is, daar spreek ik me nu over uit. Als een klant ooit terug komt (en dat gebeurt regelmatig) dan is die ook blij. De Europese regelgeving laat toe dat Telenet een vergoeding vraagt voor het langer gebruiken van de e-mail. Om daar een heel facturatiesysteem voor op te zetten, is ook een kost.
@janne_man als ik de regels lees moet je dat aanvragen voor je u contract opzegt, niemand doet dat!
Telenet doet dit blijkbaar automatisch en na 18 maanden ist het game over (Telenet kan dat perfect doen) tenzij je betaald en het aanvraagt, dat laatste doet ook niemand...
Benieuwd als Proximus ook zo gul is voor ex klanten 🤔
E-mail is geen trouwens geen verplichting maar een extra service, Orange heeft er nooit aan meegedaan.
Ook nog dit antwoord gekregen net via support : Bedankt Didier, je kan je Telenet e-mailadres behouden nadat je je abonnement hebt opgezegd. Dit is geldig voor opzeggingen vanaf 28 maart 2020.
Bedankt voor de hulp!
@Peter78 Bij Proximus gelden dezelfde regels, ik heb ook nog een Proximus e-mail adres dat werkt na 5 jaar al, en orange heeft nooit een e-mail adres aangeboden als optie, Mobistar heel vroeger wel, al zijn er nog maar bitter weinig dat dit Mobistar e-mail adres gebruiken of misbruiken voor spam.
het is dacht ik een regel vanuit BIPT dat je bij de providers je email adres mag behouden bij opzeggen.
@janne_man schreef:Als een klant ooit terug komt (en dat gebeurt regelmatig) dan is die ook blij.
@janne_man @Master-Magic en als je dan terug naar Telenet gaat om die mail adressen opnieuw te koppelen aan u nieuwe account dan begint de miserie waarschijnlijk 😁