Beantwoorden
GeertL
Professional Beetjesweter
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Email van @telenet.be domein worden geblokkeerd

Als iemand vanuit het @telenet.be domein een email verstuurd naar mijn hotmail-email, dan wordt dit meteen geblokkeerd op de server. Ik heb bij hotmail/outlook nagekeken maar hier staat nergens een blokkering/filter/spam op. 

GeertL_0-1719581722703.png

10 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

controleer het mailadres eens op typefouten.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GeertL

Er zitten geen typfouten in. Het gebeurt ook van alle @telenet.be email adressen, dus dan zou een typfout wel heel raar zij.

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@GeertL 

Dus iemand met xxxx@example.com (waar example.com = telenet.be) kan jou email adres niet bereiken dan krijg je die melding. Maar kun jij wel sturen naar een @telenet.be email adres ?

Je zegt er zit geen blokkering op maar kan het niet zo zijn dat hotmail je emails adres geblokkeerd heeft wegens spammer ? Soms kan dat wel gebeuren dat er ergens een email verzonden word , zonder dat je het weet , maar dan in eens naar al je contact persoenen. Dan zal je als spammer gezien worden en zal je email adres ook geblokkeerd worden maar dit dien je eens na te vragen. 

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: weergave van voorbeeld e-mailadres aangepast

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Als ik google op: U kunt via geen enkel e-mailaccount e-mail naar deze geadresseerde verzenden  dan stel ik vast dat het steeds te maken heeft van verzendenvanuit Outlook of hotmail. Nergens zie ik een oplossing, ook niet bij Microsoft. Ook op de Netweters werd deze vraag reeds gesteld.

Mijn advies: gebruik outlook niet als e-mailclient (het programma of de app waarmee je uw e-mails leest en verstuurt). Gebruik hiervoor een deftig programma zoals Thunderbird of app K-9 Mail.  Ik weet wel dat het zeer gemakkelijk is om alles van Microsoft te gebruiken, maar weersta aan deze gemakzucht.

GeertL

@patrick37 ik krijg niet de melding. Het is de persoon die de email verstuurd die de melding krijgt. 

Ik kan perfect sturen naar een @telenet.be email adres.

Als instellingen heb ik:

- Geen automatische filter. Email van geblokkeerde afzenders wordt nog steeds verplaatst naar de map Ongewenste e-mail. 

- Veilige afzenders: @telenet.be toegevoegd

- Geblokkeerde afzenders: geen @telenet.be hier

Gezien de eerste instelling (spam naar Ongewenste e-mail) en aangezien er niets van @telenet.be in mijn Ongewenste e-mail map zit, moet het dus op voorhand al geblokkeerd zijn.

Aangezien ik ook aangeef dat telenet een veilige afzender is, zie ik maar 2 mogelijkheden:

1) Hotmail/Outlook heeft telenet.be zelf geblacklist op mijn account, maar dan kan alleen Telenet zich laten whitelisten

2) Telenet zelf blokkeert het uitsturen naar mijn email adres.

Ik heb het voorheen ook bij Telenet aan de hand gehad met sms'en, waarbij ik nooit een sms kreeg van iemand met een Telenet abonnement en toen bleek dat zij een fout hadden.

GeertL

@janne_man ik kan natuurlijk niet instaan over welk programma andere personen gebruiken die mij per e-mail willen contacteren. 

GeertL

@janne_man ik heb de test laten doen via de webmail van een telenet account en dit komt wel binnen. Daar had je dus gelijk in. 

Alleen, zoals ik al zei, ben ik niet verantwoordelijk over welk programma andere mensen gebruiken. 

Ik heb trouwens een extra test laten doen. De persoon heeft in zijn outlook-programma meerdere email adressen staan. Ik heb vanuit al deze email adressen geprobeerd iets naar mijn email-adres te versturen, maar enkel bij die van de telenet-account blokkeert het.

Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Dus als ik het goed samenvat;

email verstuurd vanaf voorbeeld@example.com (waar example.com = telenet.be) komt correct aan bij de hotmail geadresseerde wanneer de email vanuit telenet webmail verstuurd wordt.

Wanneer dezelde verzender echter outlook gebruikt krijgt de verzender een foutboodschap terug van telenet dat de email niet te bezorgen was. De hotmail gebruiker ontvangt dan niets, ook niet de email in spam. De outlook gebruiker kan via de telenet server wel andere emailadressen bereiken.

Welke instellngen worden er bij outlook gebruikt? Vooral, welke SMTP server? Zijn er misschien meerdere SMTP servers geconfigureerd?

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: weergave van voorbeeld e-mailadres aangepast

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
janne_man
Professional Superweter

@GeertL uiteraard ben jij niet verantwoordelijk voor om het even wat de verzender gebruikt. Heb je een alias op je telenet e-mail? Wat gebeurt er als er naar die alias een mail verstuurd wordt vanuit Outlook?

GeertL

@Arnie 

smtp.telenet.be