24771
netweters
|
152593
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sinds vandaag kan ik geen email meer versturen (outlook 2016, android, thundrbird, ...). Emails ontvangen is geen probleem en versturen via webmail lukt wel. Foutmelding is dat ik mijn gebruikersnaam moet controleren en deze is wel degelijk correct. Email echtgenote heeft geen problemen. Beide accounts hebben dezelfde instellingen. Na contact helpdesk vertelde deze me dat ik microsoft dien te contacteren ...
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben gehad ?
Deze melding is wat verwarrend.
outlook2016 : mailprogramma van Microsoft voor Windows, Apple of Androïd
Androïd : systeem van Google voor smartphone en tablet.
Thunderbird : mailprogramma van Mozilla voor verschillende systemen (Windows,Apple, Androïd, Unix of Linux)
Je zegt dat beide account dezelfde instellingen hebben:
Toch is er waarschijnlijk een instelling van de uitgaande e-mail server verkeerd. Ik zou de niet werkende eens goed controleren of de account eens verwijderen en opnieuw instellen.
En het antwoord van de helpdesk dat je Microsoft moet contacteren: geen idee waar men dit vandaag haalt. (geen zin?)
De instellingen staan wel degelijk goed. Ik heb het account getest op zowel een Win machine, Linux machine als android phone en het werkt op geen van allen. Als ik de (email) gebruiker verander naar die van mijn echtgenote, werkt het wel.
Standaard gebruik ik Outlook 2016 en de mail functie op een android phone al jaar en dag, beide functioneren plotseling niet meer, niet toevallig denk ik.
Update : heb account in gmail app proberen toe te voegen, deze gaf een duidelijkere foutmelding :
550 5.7.0 smtpauth,001,account has been abused for spam - please contact abuse@telenet.be code(550)
@eddysandra1 schreef:Update : heb account in gmail app proberen toe te voegen, deze gaf een duidelijkere foutmelding :
550 5.7.0 smtpauth,001,account has been abused for spam - please contact abuse@telenet.be code(550)
Blijkbaar is je mailadres op een zwarte lijst komen te staan. Dat wil niet per se zeggen dat er spam via jouw computer verstuurd werd, maar dat bijvoorbeeld spam verstuurd werd met jouw adres als afzender. Dit gaat makkelijker dan je denkt; iedereen kan dat in feite.
Je kan proberen via abuse@telenet.be. "Vroeger" werkte dit, maar ik weet niet of je er tegenwoordig nog reactie op krijgt. Indien mogelijk zou ik het proberen via Facebook of Twitter. Telefonisch kan volgens mij ook, maar vermeld zeker die foutmelding.
Deze foutcode (5.7.0) kan je trouwens opzoeken via deze RFC:
http://www.faqs.org/rfcs/rfc1893.html
5.X.X Permanent Failure A permanent failure is one which is not likely to be resolved by resending the message in the current form. Some change to the message or the destination must be made for successful delivery.
X.7.X Security or Policy Status The security or policy status codes report failures involving policies such as per-recipient or per-host filtering and cryptographic operations. Security and policy status issues are assumed to be under the control of either or both the sender and recipient. Both the sender and recipient must permit the exchange of messages and arrange the exchange of necessary keys and certificates for cryptographic operations.
X.7.0 Other or undefined security status Something related to security caused the message to be returned, and the problem cannot be well expressed with any of the other provided detail codes. This status code may also be used when the condition cannot be further described because of security policies in force.
@Suzy- Je kan misschien best ook even doorgeven dat het adres in die boodschap aangepast wordt naar van abuse@telenet.be naar abuse@telenetgroups.be. (Tenzij je dit misschien te weten komt via een autoreply van abuse@telenet.be.)
Ik heb sedert vandaag het zelfde probleem. Telefoniste zei ook dat het aan Outlook lag, terwijl ik gewoon met de Google mail app werk.
Ik heb al een mailtje gestuurd naar abuse@telenet.be.
Hoe snel verwerken ze die mails ?
Want met webmail werken op de smartphone is niet praktisch.
Sinds een paar dagen heb ik hetzelfde probleem met Mail op iMac, iPad en iPhone.
Webmail werkt wel nog.
Gemeld aan abuse@telenet.be en hun antwoord is het volgende:
quote
Mogelijk werd uw adres misbruikt door derden om spam uit te sturen. Wij raden aan om eerst uw wachtwoord te wijzigen via http://mijn.telenet.be -> wachtwoord vergeten.
Hierna zou u terug mails moeten kunnen ontvangen/versturen.
unquote
Helaas werkt deze oplossing niet.
Mijn computer is een week geleden plots uitgevallen, ik heb hem terug moeten heropstarten en daardoor was ik alles kwijt, ook het wachtwoord van mijn mail dat opgeslagen stond op een Word blad, ik ben t064406 kunt u mijn wachtwoord terug bezorgen?