Beantwoorden
YvesC
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Geen berichten vanuit Facebook

Beste Netweters,

Mijn echtgenote werkt al sinds vele jaren met facebook, vooral op haar tablet en smartphone maar ook op haar laptop via browser. We gebruiken allebei als OS Windows 11 versie 25h1. Ik was tot vorig jaar geen gebruiker van Facebook, maar omwille van de installatie van een nieuw Office programma (Microsoft Office 2024 Professional Plus) op haar laptop, installeerde ik Facebook op mijn PC. Ik heb ook dezelfde Office geïnstalleerd op mijn PC, weliswaar elk met een ander account dus ik kocht online 2 onafhankelijke versies.  

Ik installeerde ook Facebook terug op haar laptop, met een eigen account. Beide Facebook versies werken prima elk met hun eigen profiel, account en e-mailadres. Alleen krijgt mijn echtgenote geen berichten (e-mails) vanuit Facebook binnen op haar Outlook LTSC (beide werken wij met de klassieke Outlook, niet met de nieuwe versie). Alle andere berichten komen normaal toe, alleen de berichten verstuurd vanuit Facebook komen enkel op mijn Outlook binnen. Al sinds we bij Telenet zijn geabonneerd werken mijn echtgenote op haar laptop en ik op de PC met Outlook en de server met SMTP/IMAP. Ik als contracthouder en zij als gebruiker. In de accountgegevens staat haar e-mailadres onder IMAP/SMTP en in de accountgegevens van mijn Outlook staat mijn e-mailadres als account ook onder SMTP/IMAP. De berichten komen binnen in gescheiden mappen elk met hun eigen e-mailadres. Maar zoals aangegeven komen de berichten van Facebook enkel bij mij binnen.

Ik heb de instellingen voor meldingen (onder Instellingen en Privacy, Instellingen, en Meldingen onder accounrcentrum ) gecontroleerd en alle meldingen positief ingeschakeld. Ik vermoed dus dat het ontvangen van berichten vanuit Facebook bij Outlook en/of Telenet moet liggen. 

Weet iemand van jullie raad om dit probleem op te lossen? Ik ben eigenlijk geen grote fan van Facebook en zou het liefst mijn facebook versie opdoeken, maar dan moet mijn echtgenote wel die berichten kunnen ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

Yves Claeys

4 reacties
Robbe022
Moderator
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader!

Hey! Kan iemand dit verder oppikken? 🙂

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngRobbe
Moderator
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

YvesC
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hallo Robbe022,

Bedankt voor je respons.

Verder blijft het oorverdovend stil in Netwetersland, en blijf ik op mijn honger zitten voor wat het Facebook probleem van mijn echtgenote betreft. Al ben ik er niet van overtuigd dat het probleem bij Facebook ligt en niet bij de Telenet server of Outlook LTSC.

Met vriendelijke groeten,

YvesC

WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

Dat zal helaas willen zeggen dat de Netweters het ook niet weten. De kennis hier is dan ook eerder Telenet dan Facebook gerelateerd...

Veel succes!

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@YvesC  schreef:

Ik was tot vorig jaar geen gebruiker van Facebook, maar omwille van de installatie van een nieuw Office programma (Microsoft Office 2024 Professional Plus) op haar laptop, installeerde ik Facebook op mijn PC.

Deze begrijp ik niet: omwille van een nieuwe Office op de laptop van mevrouw installeer je Facebook op jouw PC ...

Soit, maakt eigenlijk niets uit (maar ik zie het verband niet) 🤔.

@YvesC  schreef:

Ik installeerde ook Facebook terug op haar laptop, met een eigen account. Beide Facebook versies werken prima elk met hun eigen profiel, account en e-mailadres.

Je hebt dus 2 Facebook accounts, elk met een eigen profiel, en jullie loggen dus in met jullie resp. Telenet e-mail adressen?

Het mail adres waarmee je inlogt (= als gebruikersnaam) is niet noodzakelijk hetzelfde mail adres dat Facebook gebruikt voor de meldingen ....

Heb je hier het juiste adres ingegeven?

@YvesC  schreef:

Alleen krijgt mijn echtgenote geen berichten (e-mails) vanuit Facebook binnen op haar Outlook LTSC (beide werken wij met de klassieke Outlook, niet met de nieuwe versie). Alle andere berichten komen normaal toe, alleen de berichten verstuurd vanuit Facebook komen enkel op mijn Outlook binnen. Al sinds we bij Telenet zijn geabonneerd werken mijn echtgenote op haar laptop en ik op de PC met Outlook en de server met SMTP/IMAP. Ik als contracthouder en zij als gebruiker. In de accountgegevens staat haar e-mailadres onder IMAP/SMTP en in de accountgegevens van mijn Outlook staat mijn e-mailadres als account ook onder SMTP/IMAP. De berichten komen binnen in gescheiden mappen elk met hun eigen e-mailadres. Maar zoals aangegeven komen de berichten van Facebook enkel bij mij binnen.

Het verschil tussen "contracthouder" en "gebruiker" bij Telenet heeft niets met de e-mail te maken, maar met de toegang (en de permissies) tot "mijn Telenet"

Misschien moet je iets meer uitleggen hoe jouw e-mail instellingen werken:

1. heeft jouw vrouw een aparte mailbox?
  2. of heeft jouw vrouw een apart mail adres (= alias) op dezelfde mailbox?

In dit tweede geval komen alle e-mails, zowel verstuurd naar jouw mail adres als naar het mailadres van mevrouw binnen in dezelfde Inbox. (via Inbox regels kan je deze wel toewijzen naar aparte mappen, maar het blijft dezelfde Inbox.

@YvesC  schreef:

Ik heb de instellingen voor meldingen (onder Instellingen en Privacy, Instellingen, en Meldingen onder accounrcentrum ) gecontroleerd en alle meldingen positief ingeschakeld. Ik vermoed dus dat het ontvangen van berichten vanuit Facebook bij Outlook en/of Telenet moet liggen. Weet iemand van jullie raad om dit probleem op te lossen? 

Het probleem is dus onstaan na het installeren van een nieuwe Office versie?

Ik vermoed dat het te maken heeft met de Outlook (IMAP) instellingen op jullie PC's/laptops?

@YvesC  schreef:

Ik ben eigenlijk geen grote fan van Facebook en zou het liefst mijn facebook versie opdoeken, maar dan moet mijn echtgenote wel die berichten kunnen ontvangen.

Ik begrijp niet zo goed wat jouw Facebook te maken heeft met de problemen van mevrouw?

De berichten voor jouw vrouw komen toch niet in jouw Facebook terecht?