Beantwoorden
Fre_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen inkomende e-mails

Sinds afgelopen woensdagmiddag 8/2 merk ik dat er geen mails meer binnenkomen op mijn Telenet-mailaccount. Na een aantal telefoontjes met de klantendienst is duidelijk geworden dat de mailbox op zich nog wel bestaat, maar dat door één of andere fout (langs hun kant) alle huidige aliassen vervangen zijn door een alias die ik x aantal jaar geleden ooit heb gebruikt en allang verwijderd heb. Klinkt vreemd, maar het is effectief zo.

 

Het gevolg is dat iedereen die nu naar mij probeert te mailen naar mijn gekend telenet-adres, een foutmelding krijgt dat dit e-mail-adres niet meer bestaat. Mailt men naar de oude alias die niemand kent, dan komt deze mail wel nog toe.

Lastig, want er zijn een aantal diensten die ik met dit account heb afgesloten.

Mijn vraag aan de community hier: zijn er nog klanten die een gelijkaardig probleem ondervinden?

Toen ik donderdag belde met de klantendienst leek het alsof ik de enige was met dit probleem, maar toen ik vrijdag opnieuw belde had ik de indruk dat ze nog meer klanten hadden met hetzelfde probleem. Alleen vind ik nergens berichten terug op nieuwssites hieromtrent. (wat mij enigszins gerust zou stellen) In ieder geval is het geen algemeen probleem want ik ken genoeg mensen bij wie hun e-mail normaal werkt. Het enige wat Telenet mij communiceert is dat ze een dossier hebben aangemaakt. (S_12187556)

Het is ondertussen de 4e dag dat ik zonder werkend Telenet E-mailadres zit, en na twee telefoontjes naar de klantendienst, enkele whats-app berichten en een melding via het web-formulier is er nog steeds geen vooruitgang. Het is weekend, dus ik maak me geen illusies.

Ik kan best wel relativeren en weet dat er andere, ergere problemen bestaan, maar ik word best wel lastig dat ik zo lang zonder e-mail zit. Ondere andere het besef dat alle mails die ondertussen werden verstuurd naar dit adres verloren zijn gegaan.

Ik voel me ook machteloos want ik kan ze toch niet méér bellen (en stalken) dan wat ik tot nu toe heb gedaan. Ik steek mijn energie liever in positievere zaken.

Mochten jullie nog tips hebben wat ik ondertussen nog kan doen hoor ik het graag.

 

Titel gewijzigd door Livia (mod) | Vorige titel: Geen E-mail

0 Likes
25 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende e-mails

@Fre_ 

Persoonlijk heb ik geen enkel probleem ondervonden. 

Maar gebruik je jou email adres van Telenet via Outlook of een ander email programma of gebruik je het rechtstreeks via de webmail van Telenet zelf ? 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Fre_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen inkomende e-mails

Bedankt voor je reactie.

ik gebruik dat emailadres via verschillende toepassingen, onder andere Outlook, maar ook Thunderbird, en mobiel gebruik ik Aquamail.

Sporadisch gebruik ik Telenet Webmail.

Het probleem zit hem niet bij de clients, maar is server gerelateerd. 

Dit is duidelijk geworden tijdens de telefoontjes met de vriendelijke technische mederwerker.

Elke externe persoon dat naar mijn e-mailadres mailt krijgt de boodschap dat dit adres niet bestaat.

Het vreemde is dat in 'Mijn Telenet' dat e-mailadres wel nog bij de aliassen staat.

Er is dus ergens een mapping dat verkeerd is.  Ik vermoed dat er iets fout is gelopen bij een migratie want ze zijn volop bezig met hun IT-systeem te vernieuwen.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geen inkomende e-mails

Alliassen volledig droppen en opnieuw toevoegen?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Fre_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen inkomende e-mails

Bedankt voor je reactie.

 

Ik heb dat met 1 alias gedaan waarvan ik het niet erg vind dat ik deze niet zou kunnen recupereren.

Ik kon deze alias dus verwijderen maar helaas niet meer opnieuw toevoegen. (omdat ze zogezegd in gebruik is) 

Deze alias ben ik dus kwijt.

 

Ik wil hetzelfde niet proberen met de andere aliassen die iedereen kent, want ik vrees voor hetzelfde scenario.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende e-mails

@Fre_ 

Ik vermoed dat er bij Telenet iets is fout gegaan bij het terugzetten van een BU na een ingreep. Per vergissing een oud bestand gebruikt.

Ze zouden eigenlijk, om uw probleem met reeds bestaande adressen op te lossen, alles moeten wissen en zelf correct terug plaatsen. Wellicht dat het correcte BU bestand nog bestaat, maar ze zouden dat ook handmatig in orde moeten kunnen brengen.

Goede wil (en een beetje tijd)  van hun kant is hier de sleutel tot succes !!


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Geen inkomende e-mails

Korte pijn: neem onmiddellijk een e-mailadres onafhankelijk van je internetprovider.

Als je internetprovider dan een administratieve fout maakt, blijft je e-mail tenminste werken.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geen inkomende e-mails

@StefaanH 

Denk ook vanuit u mening wat er os gebeurd en ook als zij volledig emails zou wissen en terug aanmaken het zou moeten oplossen.

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Mindscanner
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Geen inkomende e-mails

Ah man!.. Ben ook slachtoffer...
Straffer nog ik moest zelf een nieuwe email box aanmaken om hier op jou topic te kunnen antwoorden.
Overal gebeuren wel eens fouten of defecten maar zo'n groot bedrijf als telenet zou dit toch sneller moeten kunnen oplossen vind ik want we zijn nu al 3 dagen verder zonder resultaat..
Het ergste wat ik hieraan vindt is dat ik bijna overal met een Twee-factor-authenticatie zit en dus niet kan inloggen op andere sites of apps 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen inkomende e-mails

Doe eens het volgende bezoek deze website Email Checker en vul daar al je gebruikte e-mail adressen in , dan zal je zien welke al of niet in gebruik zijn. Open eens je webmail daar kan je zien welke mails er klaar staan , die je gaat downloaden op je computer als je het e-mail programma opstart. Hiermee kan je zelf al heel wat zaken nazien en controleren.

Ik heb ooit eens eens men abonnement moeten afsluiten , en daarna weer laten aansluiten. Toen had ik 2 mail boxen 1) een mails box  die nog 18 maand te gebruiken was en daarna werd verwijderd. En dan de nieuwe mail box. Die ik vanaf dan kon gebruiken. Ga na of dit misschien niet het zelfde is in jouw geval ? Als Telenet je géén goeie oplossing kan bieden iets wat me redelijk zou verbazen ? dan kan je nog langs gaan bij Test Aankoop (betalend) en dan kunnen zij tussen komen. En je kan ook een afzonderlijk e-mail adres gaan aanmaken zoals andere hier ook aangeven , aan jouw de keuze.

 

PS Ik ben lid van Test Aankoop en al sinds 2002 een tevreden klant van Telenet en heb zelf standing al heel wat zaken kunnen oplossen bij Telenet , tis hoe je het uitlegt wat vaak het verschil maakt. En ja wie je helpt dat speelt ook zeker mee , niet iedereen weet alles wij ook niet.

0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Geen inkomende e-mails


@Ex-Netweter  schreef:

Korte pijn: neem onmiddellijk een e-mailadres onafhankelijk van je internetprovider.

Als je internetprovider dan een administratieve fout maakt, blijft je e-mail tenminste werken.


De andere mail adres moet ook ergens beheerd worden en daar kan ook iets mislopen. Dus een garantie heb je nooit.

Ik heb het zelf geregeld, en toch in problemen geraakt dank Telenet. Na meer dan 20 jaar zijn zonder enige waarschuwing of verklaring sommige van mijn uitgaande berichten niet meer afgehandeld:

https://www.netweters.be/t5/E-mail/SMTP-access-denied-voor-een-domain/td-p/153702

Klacht is steeds met de ombudsman, tot nu toe geen duidelijkheid over wat is gebeurd, waarom een niet-telenet domeinnaam werkt en andere niet.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen inkomende e-mails


@amk  schreef:


De andere mail adres moet ook ergens beheerd worden en daar kan ook iets mislopen. Dus een garantie heb je nooit.

Als je voor al je diensten afhankelijk bent van één bedrijf, dan spreken we over een single point of failure.
Dat komt erop neer dat niets van je diensten nog werkt als één bedrijf een fout maakt.
Als je de kans wil verhogen dat (een deel van) je diensten blijven werken, moet je je diensten spreiden over verschillende leveranciers.

De kans dat verschillende leveranciers tegelijkertijd falen is veel kleiner dan de kans dat één leverancier faalt.

0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Geen inkomende e-mails


@Ex-Netweter  schreef:
Als je voor al je diensten afhankelijk bent van één bedrijf, dan spreken we over een single point of failure.

Er is sprake van een mailbox (bus), dat blijft single point ongeacht de leverancier.

Wat Telenet hier zou moeten doen zodra er meer dan normaal niveau van inkomende berichten zonder mailbox is gesignaleerd:

- alle inkomende berichten aannemen en in de wachtrij zetten. 

- communiceren = getroffene klanten informeren

- werken aan de oplossing

- berichten van de wachtrij bezorgen

Ik wil maar hopen dan ze het zo hebben aangepakt, dan zou de schade beperkt blijven. Indien de berichten over meerdere dagen zijn geweigerd dan zal Telenet ook een reputatieschade oplopen.

 


 

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Geen inkomende e-mails

@Ex-Netweter 

Hetgene wat jij voorstelt is niet meer van deze tijd. Als je niet met packs werkt betaal je gewoon te veel. En alles bij 1 provider betekend Single point of contact.

Stel ge gebruikt scarlet en tv vlaanderen, en je hebt een probleem, dan gaan ze beiden naar elkaar wijzen en heb je het veel moeilijker om een oplossing te vinden.

dsl zou ik toch aan niemand aanraden, in onze gemeentegroep zijn er om de haverklap mensen die geen tv of internet hebben en de snelheid is erbarmelijk.

@Fre_ 

Misschien kun je een domeinnaam met emailservice nemen. Ik heb al vele jaren een domein via one.com. het kost de wereld niet, je kan voor je hele gezin een mailbox aanmaken. Ik gebruik ook voor iedere app of registratie een ander email adres, die dan via een catch all in mijn mailbox terecht komen. Stel dat er via één van die adressen spam binnenkomt kan ik dat adres makkelijk blokkeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen inkomende e-mails


@Christof75  schreef:

@Ex-Netweter 

Hetgene wat jij voorstelt is niet meer van deze tijd.

Oh jawel, er zijn net steeds meer mensen die het e-mailadres van hun internetprovider liquideren en overstappen op een e-maildienst die volledig los staat van hun internetprovider.
Net zoals er steeds meer mensen zijn die de vaste telefoonlijn opzeggen of televisie-abonnement opzeggen om internetdiensten te gebruiken van andere leveranciers zoals Netflix of telefonie via internet zoals Whatsapp of Facetime.


@Christof75  schreef:

@Ex-Netweter 

Als je niet met packs werkt betaal je gewoon te veel.


Wat een onzin, als je de beste aanbiedingen zoekt via https://bestetarief.be dan betaal je net minder dan met een pack!
Een pack is er net op gericht om mensen meer te doen betalen. Dat zie je ook aan de opbrengst per klant bij Telenet, die stijgt omdat mensen domweg packs nemen die volgepropt zitten met diensten die ze nooit opgebruiken.


@Christof75  schreef:

 

Stel ge gebruikt scarlet en tv vlaanderen, en je hebt een probleem, dan gaan ze beiden naar elkaar wijzen en heb je het veel moeilijker om een oplossing te vinden.


Je hoeft Scarlet toch niet te vertellen dat je TV Vlaanderen gebruikt? Als je modem geen internetverbinding heeft, ligt het probleem bij Scarlet.
Als je TV Vlaanderen-app niet werkt, maar alle andere websites en de VRT MAX-app wel, ligt het probleem bij TV Vlaanderen.

 


@Christof75  schreef:

@Ex-Netweter 

En alles bij 1 provider betekend Single point of contact.


Ik zal je eens zeggen wat dat betekent. De verschillende bundels van die éne provider zijn zó uitgebreid, ingewikkeld en complex dat de klantendienstmedewerkers niet meer begrijpen waarvoor de klant belt. De klantendienst overloopt dan standaard scenario's die in veel gevallen geen oplossing meer bieden voor het specifieke probleem van de klant.
Of de klantendienst moet toegeven dat het probleem bij een toeleverancier ligt aangezien die éne provider bepaalde onderdelen uit de bundel niet zelf meer beheert.

0 Likes