Beantwoorden
INGE10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

Ik krijg sinds gisteren 11u plots geen enkele mail meer binnen via Outlook 2007. Voorheen nooit een probleem mee gehad. Ik had nochtans niets gewijzigd aan instellingen. Ik kan wel mijn webmail raadplegen. Gisteren 45 min met Telenetmedewerkers gebeld. Pc heropstarten, modem heropstarten , Outlook heropstarten, niks helpt.

De eerste Telenetmedewerker riep na 2minuten : " JAA, ik heb het gevonden! ", het gesprek werd echter meteen afgebroken.. en de volgende 2 medewerkers wisten niet wat er  mis was. Vandaag nogmaals geprobeerd te bellen , doorgestuurd naar dit forum.

 

De foutmelding die ik kreeg: " De verbinding met de server is onderbroken. A ls het probleem blijft bestaan neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP)" outlook rapporteert fout 0X800CCC0F

 

Aansluitend die foutcode gegoogeld, maar als nitwit geraak ik echt niet wijs uit de 'oplossingen' .

 

HEEEELP 🙂

0 Likes
15 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 514
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

@INGE10 

https://www.netweters.be/t5/E-mail/Outlook-2007-maakt-geen-connectie-meer-met-Telenet/m-p/152529#M88...

Office 2007 wordt sinds 10 oktober 2017 niet meer ondersteund, wat betekent dat Microsoft er geen technische ondersteuning of beveiligingsupdates meer voor biedt.

Naar veiligheid toe zou ik voor een andere e-mail client zoeken. Gratis: Mozilla Thunderbird. Gebruik ik ook

0 Likes
INGE10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

Bedankt voor je reactie! Ik had een gelijkaardig antwoord gekregen nadat ik ook op FB een vraag om hulp opstartte. Het is immers spijtig dat men van betalende apps etc afhangt, die telkens weer nieuwe versies uitvindt, waar ik niks moet van weten, ik ben SUPERTEVREDEN met wat ik had, en hoef niet al die 'mogelijkheden' waarvan niemand zelfs maar de helft gebruikt...

En dat men vroeger bij aankoop van een pc of laptop, een 'gratis' versie van Office bij 'kreeg' en er nu moet voor betalen, jaarlijks dan nog, met een wederkerend abonnement... of dat je anders met je eigen installatie niet meer verder kunt... aan je eigen gegevens/mails etc ..

 

Anderzijds probeerde ik ooit 1 keertje open source versie voor excel... trachtte gegevens die ik had ( jaren aan gewerkt) te importeren... om dan nadien vast te stellen dat dat toch niet helemaal gelukt was. En met data en bestanden waar men jaaaaren aan gebouwd heeft ... wenst een mens dat risico niet te lopen..

 

In een andere thread hier op dit forum, las ik bij iemand een gelijkaardige klacht... bij wie het dan na 5 dagen 'plots' opgelost was.

 

Ik wacht dus nog een paar dagen af, maar nadien zal ik de keuze moeten maken: ofwel een betalende nieuwe licensie voor Outlook , maar dan 1 zonder weerkerende abo-kosten ( en vooral: 'nieuwigheden' waar ik zelf van GRUW 🙂 ) , ofwel kies ik idd voor Thunderbird.

 

Dus dikke merci alvast voor je tip!

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

@INGE10 

Ik behoor ook tot de steeds groter wordende groep van personen die zijn overgestapt naar Thunderbird. Sommigen, zoals ik, reeds lang, anderen pas recent.

Maar allemaal met dezelfde motivering: het werkt zeer goed, is probleemloos beheersbaar en is volledig gratis.

Ik kan de vorige tip dan ook enkel maar volmondig bijtreden.😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

Microsoft Outlook 2007 ondersteunt geen beveiligde verbinding naar de server. Telenet heeft zeer lang zulke onbeveiligde verbindingen toegestaan, waardoor het nog mogelijk bleef Outlook 2007 te blijven gebruiken.

Recent heeft Telenet besloten om niet langer de onveilige verbindingen toe te staan, en enkel nog maar beveiligde verbindingen te ondersteunen. Dit om zowel de infrastructuur van Telenet alsook de data van zijn klanten beter te kunnen beschermen. Als gevolg van de beslissing kan een oud programma zoals Outlook 2007 niet langer gebruikt worden.

Inderdaad bieden de nieuwe email programma's ook nieuwe functies die je misschien niet nodig hebt, maar het gaat hier hoofdzakelijk om de beveiliging.

 

Ik ben al vele jaren een tevreden Thunderbird gebruiker.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
INGE10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

Bedankt voor je antwoord, maar ik kocht ondertussen Outlook 2021, en nu slaag ik er zelfs niet meer in om een account aan te maken... Het had dus niks te maken met beveiligingsinstellingen.

 

Ik heb nu Thunderbird geïnstalleerd en die maakt WEL connectie met de mailservers van Telenet... maar doordat ik geen account meer heb kunnen aanmaken in Outlook, kan ik al mijn gegevens, bestanden, adressen niet meer importeren....

 

Enfin: het blijft sukkelen....

 

Ik ben 6 dagen ondertussen verloren met het proberen aan te passen van profielen, accounts herstellen, accounts aanmaken, poorten wijzigen , versleuteling aanpassen

 

NIKS helpt.

 

Ik zou dus willen THUNDERBIRD gebruiken, maar hoe krijg ik in hemelsnaam toch al mijn bestanden geïmporteerd zonder Outlook account te kunnen aanmaken?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

@INGE10 

Heb je al eens geprobeerd om de.pst bestanden te vinden op uw PC? Als je die eens aanklikt (outlook moet dan wel best nog op uw PC staan) zou je die moeten kunnen openen en daarin dan uw gegevens terugvinden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

@StefaanH 

Als het niet op die manier lukt kan @INGE10 nog altijd outlook recovery toolbox gebruiken. Werkt op outlook 97 t.e.m 2021. En kan ze alle accounts, mails, taken, contacten enz herstellen 

Outlook recovery toolbox  

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
INGE10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

ja hoor, ik weet ze staan. Ik had ook voor ik Outlook 2021 downloadde en installeerde, een reservebackup gemaakt. Dus dat is het probleem niet ..

0 Likes
INGE10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

merci voor de tip ! ga ik meteen eens opzoeken 🙂

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

@INGE10 

 

Wanneer je uw PST bestanden nog hebt kan je alles exporteren / importeren naar Thunderbird.

Lees hier hoe je dat kan doen. Misschien is de derde aangegeven methode in uw geval wel de beste.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
INGE10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

ik weet mijn bestanden staan, maar ik slaag er niet in om ze te importeren in Thunderbird. Ik heb dan een omweg genomen. Op mijn laptop heb ik   een 2e licensie aangekocht van Outlook 2021 , ze daar geïmporteerd , zodat ik daar al meteen aan de slag kon.

0 Likes
INGE10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

bedankt voor de tip! Ik heb alleen  vraag: als ik die bestanden effectief omzet, kan ik dan ook mijn originele pst bestand nog behouden ? Zodat ik dat bestand later eventueel nog in outlook kan gebruiken voor als dat ooit nog eens nodig zou zijn?

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

@INGE10 

Normaal gezien wel

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
INGE10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geen inkomende mail meer via Outlook 2007.

dikke merci voor de tip ! het onthouden en proberen in ieder geval waard!

0 Likes