25.019
netweters
|
153.913
antwoorden
|
20.873
vragen
|
Ik ontvang al geruime tijd geen bevestigingse-mails meer van amazon.com.be met beveiligingscode. Dat lukt wel met andere e-mailadressen (gmail). Maar dat zou toch ook wel met een Telenet adres mogen lukken dacht ik.
Ook ontvang ik geen gelijkaardige e-mails van Slack om mijn account te resetten en/of paswoorden te wijzigen.
Weet iemand wat er hier aan de hand kan zijn? Waar ligt de oorzaak? En wie kan dit oplossen?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Ontvang geen e-mails van amazon.com.be en Slack
Heb je al gekeken in de Spam folder? Log eens in via webmail en kijk in de Spam folder. Als ze in die map steken, dan zou ik via Mijn Telenet je mail instellen om spam niet automatisch naar de Spam folder om te leiden, maar om de mail op te halen met [SPAM] in het onderwerp.
Hoi, bedankt voor je suggestie. Maar nee, die mogelijkheid was al uitgesloten. Dat was het eerste wat ik telkens gedaan heb. Het moet niet zo zijn, maar ik denk dat het een iets zeldzamer, ingewikkelder oorzaak heeft.
Al in webmail gekeken? Kunnen daar in de spam zitten.
Beste, in mijn geval komt er ook geen e-mail in mijn Spam-map. Dus afzenders bij vertrouwde adressen zetten brengt hier geen soelaas. Maar bedankt voor je bijdrage.
Heb je daar meer info over? Heb je zelf voorbeelden hiervan?
Als ontvanger kan je daar moeilijk voorbeelden van geven, want je kunt dat niet zien. De afzender kan een bericht krijgen van niet geldig ontvangen geweest te zijn, maar met de massa's mail dat Amazon en co krijgen, wordt dat niet nagezien. Het is ook zo dat in veel gevallen de mail via een dienstverlener gaat en van daar pas doorgestuurd wordt naar Telenet.
Ik heb ooit voorgehad dat ik geen mails meer kreeg van de Netweters. Dat is onderzocht geweest en in een tussenstap werden die gedropt. De vermoedelijke reden zou kunnen zijn dat ik eens een mail van de Netweters zou gemerkt hebben als ongewenst.
Wat je wel kan proberen is een alias aanmaken op je e-mailadres en met die alias dan gebruiken bij Amazon en co.
Geen garantie dat dit de oorzaak is maar wat ook gebeurt, als jij (al dan niet per ongeluk) ooit een van die mails als spam gemarkeerd hebt dan krijgen die verzenders (afhankelijk van welke mailprovider ze gebruiken) een SPAM-report binnen. In veel gevallen zet hun mailprovider je dan automatisch op een lijst te staan van mensen waarnaar men geen mails meer stuurt (om slechte reputatie te vermijden).
Mocht dat het geval zijn dan kan de afzender je wel uit de lijst halen (of ze dat ook effectief manueel doen is natuurlijk nog iets anders)
Aanpassen van mail naar een alias zoals @janne_man zegt zal al snel uitsluitsel geven of het al dan niet Telenet is die de mails tegenhoudt.