24755
netweters
|
152394
antwoorden
|
20699
vragen
|
Sinds een paar maanden heb ik het fenomeen dat gewenste e-mails steevast in mijn spammap terechtkomen, niettegenstaande ik deze ELKE keer aanmerk als geen spam.
Ik krijg het niet voor elkaar om deze in de juiste (in-map) te doen belanden. Of ik nu de mail markeer als 'niet spam', ik een regel hiervoor maak, het domein van, de afzender als veilig markeer of ......
Zelfs mails van de website die ikzelf beheer komt in de spambak terecht.
Iemand een oplossing?
Zet je instelling op [SPAM] vermelden in onderwerp en haal gewoon alle mails zelf binnen. Met een mailclient als Mozilla Thunderbird filter je dan zelf op spam, dit op basis van een database van bijvoorbeeld SpamPal of SpamAssassin enerzijds en anderzijds een zelflerende filter die je moet "trainen". Erg effectief.
Ik moet zeggen dat ik sedert kort net hetzelfde probleem heb voor één welbepaalde afzender. Het gaat om automatische mails van de website van de vereniging "Mobiele Seingevers". Telkens wanneer ik een inschrijving doe voor een evenement of wanneer er een antwoord is op een topic in het forum waarop ik geabonneerd ben komt er zo een automatische bevestigingsmail.
Sedert kort komt die onherroepelijk in webmail in de spamfolder terecht, dus ook als ik de afzender als "betrouwbaar" instel. Wanneer ik dus uitsluitend met Thunderbird werk, krijg ik die mails nooit te zien. Gelukkig ga ik af en toe eens op webmail zelf kijken en zo heb ik het vastgesteld.
@sb Dat met die markering als spam is een workaround en geen oplossing. Daar ben ik niet mee tevreden. Waarschijnlijk nog een overblijvende beroepsmisvorming.
Iemand een idee? Ik wil gerust de klantendienst eens contacteren, maar indien we met meerderen hetzelfde probleem hebben zal het misschien iets vlotter gaan ..
@Janneke_Dust schreef:Met thunderbird kan je toch ook de spam folder binnenhalen.
Ook dat is een workaround. Er is maar één deftige oplossing: zorgen dat webmail geen goede mails in de spam gooit. En al zeker niet als de afzender in webmail zelf gemarkeerd worden als "betrouwbaar".
Vooral dat laatste. Waartoe dient die functie anders? Dat een mail ten onrechte aanzien wordt als spam kan ik nog aannemen. Maar wanneer men aan "het systeem" vertelt dat een welbepaalde afzender te vertrouwen is, dan nog steeds die mails weggooien in de spambox, dat is onaanvaardbaar.
@Janneke_Dust schreef:wat heb je als veilig aangegeven, het mailadres of het domein.
Ik heb allebei die mogelijkheden reeds geprobeerd. Geen van beide gaf resultaat.
@StefaanH Stemt de 'sender' overeen met de 'from'? Indien niet heb je de 'sender' opgegeven als gewenst?
@janne_man schreef:@StefaanH Stemt de 'sender' overeen met de 'from'? Indien niet heb je de 'sender' opgegeven als gewenst?
Als ge wilt kan ik u wel eens de broncode van zo een mail sturen. Daarin zult ge dan zien dat bovenaan driemaal staat dat TN zegt dat het spam is, maar onderaan staan ook nog eens checks en daar is alles "clean", spamstatus = NO.
Nu weet ik niet of die header/broncode ook nog eens aangepast is door Thunderbird. Ik heb momenteel geen voorbeeld van zo een mail die nog in webmail in de spamfolder staat.
Wilt ge er eens zo eentje hebben?
EDIT: ik denk niet dat ge er iets mee zijt, maar dit staat ook in de broncode:
X-Spamcause: gggruggvucftvghtrhhoucdtuddrgedugedruddufedgkeduucetufdoteggodetrfdotffvucfrrhhofhhilhgvmecuthgvlhgvnhgvthdrsggvnecuuegrihhlohhuthemuceftddtnecuogfuphgrmhfkphculdeftddtmdenucfjughrpeffvffhuffkrffoggfgtgesthekjhdthedtjeenucfhrhhomhepjfgvthcuoffquefuucfhohhruhhmuceofigvsghmrghsthgvrhesmhhosghivghlvghsvghinhhgvghvvghrshdrsggvqeenucffohhmrghinhepmhhosghivghlvghsvghinhhgvghvvghrshdrsggvnecukfhppedvfedrkeefrddvuddvrddviedpleehrddvudehrddvvdegrddvtdenucevlhhushhtvghrufhiiigvpedtnecurfgrrhgrmhepihhnvghtpedvfedrkeefrddvuddvrddviedphhgvlhhopegsuhhrlhihfihoohgurdgvlhhmrdhrvghlrgihrdhmrghilhgthhgrnhhnvghlshdrnhgvthdpmhgrihhlfhhrohhmpeifvggsmhgrshhtvghrsehmohgsihgvlhgvshgvihhnghgvvhgvrhhsrdgsvgdprhgtphhtthhopehsthgvfhgrrghnrdhhvghmvghlvggvrhhssehtvghlvghnvghtrdgsvg
Hoe heb je dat gedaan? In TB kan je de contacten toevoegen aan een whitelist, zodat die niet geblokkeerd worden. Dat gezegd zijnde, er zullen altijd wel false positives zijn...
Ik ben in hetzelfde geval en blijkbaar ook wederzijds, altijd met hezelfde telenet adres, bij telenet gereklameerd ; "zal het doorgeven", dat zal wel.
trouwens, de oplossing moet van telenet komen, niet een of andere workarround, heb niet de intentie om iedere dag naar webmail te gaan zien. In het verleden heeft de spamfiltering wel degelijk goed werk geleverd.
Ik heb dat probleem zelfs in webmail. Werkte vroeger met outlook tot het probleem de kop opstak en ik gewoon via webmail ging.
Het probleem is alleen maar erger geworden. Zodanig dat ik mijn mail niet meer kan vertrouwen en ik ook wat in de spambox terechtkom altijd moet controleren.
Ik vindt het raar dat mensen liever sukkelen dan een eenvoudige workaround (spam map binnenhalen in mailprogramma) en hopen op een snelle oplossing. Maar vergeet niet : grote molens malen heel traag.
De oplossing moet helemaal niet van Telenet komen. Zij voorzien jou van mail en als dat werkt stopt het voor hen. Zij bieden antispam gratis aan, maar als dat niet goed werkt: you get what you pay for.