Beantwoorden
Stephen3108
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Hoe Outlook instellen om Telenet mails te ontvangen?

Hallo,

 

Wat zijn de juiste instellingen om de Telenet mails in outlook te krijgen?

Van zodra de mails in outlook zitten mogen ze automatisch van de Telenet server verdwijnen.

M.a.w. ik wil de mails binnen halen in outlook en ze daar verder beheren zonder dat ik dit hiervoor naar de web mail moet gaan.

 

Merci,

Stephen

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: instellingen Telenet mail naar outlook

0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe Outlook instellen om Telenet mails te ontvangen?

@Stephen3108 

Om dat klaar te spelen moet je in Outlook een POP3 account hebben. Als je nu een imap account hebt lukt dat niet.

Dus eerst een POP3 account aanmaken en daarin de settings naar behoefte aanpassen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe Outlook instellen om Telenet mails te ontvangen?

Ik denk dat de vraagsteller zich beter zou aanpassen aan de nieuw tijden en IMAP gebruiken ipv POP3. Waarom : omdat POP3 op termijn toch zal verdwijnen.

POP3 was leuk in de tijd dat een gebruiker maar 1 toestel gebruikte om mails te lezen maar tegenwoordig gebruikt men meerdere toestellen (PC, laptop, GSM) om zijn mails te lezen en dan is IMAP ideaal.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Outlook instellen om Telenet mails te ontvangen?

@Janneke_Dust 

 

Dat ligt eraan hoe je gewend bent te werken hé.

 

Ik persoonlijk heb twee connecties naar mijn Telenet mail: eentje met POP3 op mijn PC, met Thunderbird, en eentje op mijn foon met IMAP, met de Samsung native phone app.

 

De bedoeling daarvan is: ik kan mijn mails steeds overal lezen en ontvangen via mijn foon; eens thuis en gedownload in Thunderbird zijn ze daar en hoeven nergens anders meer te zijn.

Op enkele zeldzame uitzonderingen na zal ik nooit vanop mijn foon antwoorden. Die antwoorden gaan immers verloren bij het downloaden thuis vermits de map "verzonden" niet mee binnengehaald wordt met POP3.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Hoe Outlook instellen om Telenet mails te ontvangen?

@StefaanH  Ik begrijp en volg je situatie maar het is voor de doorsnee gebruiker niet de beste oplossing. IMAP en POP3 combinaties hebben al meermaals voor problemen gezorgd voor iemand die niet goed weet waar hij mee bezig is. Vooral het verzenden via POP3 is voor een leek onverstaanbaar indien niet terug te vinden in de IMAP map.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Outlook instellen om Telenet mails te ontvangen?

@Torchwood 

 

OK, daar kan ik inkomen, maar eigenlijk wilde ik enkel aantonen dat ik geen voorstander ben van het verdwijnen van POP3.

 

Als het ooit toch zover komt, ja OK, dan is het zo, maar tot zolang blijf ik gewoon zo verder werken; Waarschijnlijk enkel maar omdat ik het zo al jaren gewoon ben en niet zo van verandering hou.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe Outlook instellen om Telenet mails te ontvangen?

@Janneke_Dust 

 

Ik mag hopen dat dat niet waar is. Mijn backup wil ik niet 'in the cloud'. Ik gebruik zowel op Thunderbird als op mijn smartphone POP3. Dat werkt dankzij de instelling 'e-mail van server verwijderen als de mail verwijderd wordt in inbox'. Mails die ik wil houden laat ik even staan totdat ik ze binnenhaal met TB.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe Outlook instellen om Telenet mails te ontvangen?

Ik  werk al jaren met email dus heel lang met POP3 gewerkt. Maar daar nu het betere IMAP bestaat gebruik ik dit. Het  grote voordeel van IMAP is dat men met alle toestellen hetzelfde te zien krijgt.

Ontvangen, verzonden ... kortom alle email maps. Zelf als men ergens in een bizar buitenland zit waar de mailprogramma's niet willen werken kan men nog altijd mail lezen met webmail en ook verzenden met webmail. Als men dan later thuis komt dan heeft men met IMAP nog altijd alle ontvangen en verzonden mails op alle toestellen. Alle toestellen is voor mij : desktop met Outlook 2019, Tablet met Thunderbird, mijn Android smartphone, mijn vrouw haar Android smartpfone.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.