24764
netweters
|
152523
antwoorden
|
20715
vragen
|
Goedemiddag,
Ik zou graag alle mogelijke smtp connecties blokkeren en/of opheffen/afmelden. (Bijvoorbeeld email gelinkt met outlook.) Ik zou dit graag overkoepelend willen doen via telenet. Is dat een mogelijke optie ergens? Aangezien al het verkeer via een telenet server gebeurd lijkt het me evident dat Telenet dit kan doen. De klantendienst weet mij te vertellen dat zij niet de nodige kennis hebben hiervoor en daarbij verwijzen ze me door naar hier.
Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Jorin
Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Alle uitgaande/gelinkte SMTP blokkeren/opheffen
SMTP blokkeren of opheffen? Dan kan je geen mails meer versturen. Andere mogelijkheid is het wachtwoord aanpassen zoals @WG94 zegt. Maar dit pas je aan zowel voor de inkomende als de uitgaande berichten.
Wat is eigenlijk het nut of bedoeling ervan?
Het is volkomen normaal en logisch dat Telenet je hierin niet kan helpen. Het is tenslotte uw verantwoordelijkheid. Toegang tot de mail wordt bepaald door mailadres en bijhorend wachtwoord. Dit zijn uw keuzes. Zoals al anderen gemeld hebben kan je uw wachtwoord of wachtwoorden veranderen. Let wel dat heeft een invloed op zowel uw uitgaande als inkomende mail. Als je handmatige instellingen gebruikt in de mailclient kan je de smtp server verwijden of enkel het wachtwoord bijwerken voor de IMAP of POP3 server. Maar dat wordt gepruts, zeker als je een beperkte kennis hebt.