Beantwoorden
omega
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. π-DAY! Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Hoe backup maken van alle mails in webmail naar HD

Ik gebruik Telenet webmail en vroeg mij af hoe je van al je mails en folders daar een backup bestand kan maken op de harde schijf van je PC in het geval toch iets zou gebeuren met de servers van Telenet?

 

Bij Instellingen > Importeren/Exporteren zie ik alleen de mogelijkheid van de agenda of adresboek te exporteren, maar ik wil dus een backup bestand van al mijn mails en folders in webmail.

 

Kunnen jullie mij zeggen op welke manieren ik dit kan doen en welke manier het makkelijkste is? Alvast bedankt.

Tags (2)
0 Likes
15 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe backup maken van alle mails in webmail naar HD

@sb  edit 'sorry, ik bedoelde @StefaanH'  Ik heb nu juist een paar testjes gedaan. Op pc gebruik ik altijd Thunderbird (ook al heel lang) met imap (wat minder heel lang). 

 

In deze volgorde:

1. Als ik een submap aanmaak in webmail, wordt deze nergens zichtbaar noch Thundebird noch in de apps op tablet en smartphone. 

2. Als ik in Thunderbird een submap aanmaak, krijg ik die te zien in webmail, maar niet in Thunderbird noch in de app op tablet of smartphon.

3. Als ik in de app  op smartphone een submap aanmaak,  krijg ik die te zien in webmail, maar niet in Thunderbird, noch in de app op tablet. Samen met deze nieuw aangemaakte submap krijg ik ook de twee vorige te zien.

4. Als ik in de app op tablet een submap aanmaak, krijg ik die te zien in webmail en de app op smartphone, maar niet in Thunderbird. Samen met deze nieuw aangemaakte submap krijg ik ook de drie vorige te zien.

 

Vermits enkel de combinatie webmail - Thunderbird niet werkt, denk ik dat de fout langs de kant van Thunderbird zit.

 

In de tgz export van webmail staan wel de submappen.

0 Likes