24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
hoi . kan je een mailbox activeren in je webmail? ik heb een mailbox aangemaakt en hij is geactiveerd .
alleen als ik hem wil toevoegen in de webmail geeft hij een foutmelding aan . thanks
Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: webmail instellingen
Opgelost! Ga naar oplossing.
goede vraag .bedankt alvast
Wat voor fout melding heb je dan ?
Want als je webmail van Telenet gebruikt en je logt in met dat email adres + wachtwoord dan kom je al uit op die mail box. Maar als je een alias hebt aangemaakt moet je inloggen met de hoofd gebruikersnaam + wachtwoord. Het is dus te zien hoe je het email adres aangemaakt hebt.
hoi
ik heb een mailbox aangemaakt op mijn telenet account . als ik deze in de webmail wil zetten geeft hij een error weer .
is het omdat het een mailbox is ? de mailbox is actief op telenet .
dank
Je afbeelding is afgekeurd, (waarschijnlijk omdat deze gevoelige info bevat)
Bij het aanmaken heb je een e-mailadres en wachtwoord gekozen.
Gebruik deze om in te loggen https://mail.telenet.be/ dan hoef je verder normaal niets in te stellen in webmail.
Wil je liever toegang via je bestaande Telenet webmail. Dan moet je opletten dat je de juiste instellingen gebruikt bij het toevoegen. Bij voorkeur gebruik je imap, zie E-mail instellen. Het lijkt in dat geval echter niet mogelijk om e-mails te verzenden via dat account. Heb het zelf even getest en ze worden altijd verstuurd via mijn hoofd account.
ik heb de foto bewerkt en de info eruit gehaald . het paswoord of de inlog is niet het probleem .
het is in de web mail zelf dat de alias niet aanneemt . ik denk dat het is omdat het geen account is ,
maar een mailbox . de mailbox is actief op telenet zelf .
Nog even wachten tot de foto goedgekeurd is.
Kan je misschien even kaderen wat je net wil doen.
Je hebt 2 opties voor e-mailadressen:
1) een alias. Die voeg je in Mijn Telenet toe aan je bestaande mailbox en die verschijnt (normaal) automatisch mee in je bestaande webmail. Alle emails die naar dat adres gestuurd worden komen mee in de inbox van je andere e-mailadres
2) een e-mailadres met mailbox. Dan log je in op mail.telenet.be met het e-mailadres en het wachtwoord dat je koos. Ook hier hoef je dan verder niets in te stellen in webmail. Het e-mailadres staat dan volledig los van je oude e-mailadres
Heb gisteren zelf optie 2 getest en geprobeerd toe te voegen aan mijn bestaande mailbox. Dat lukte (mits juiste instellingen) maar ik slaag er dus niet in om dat e-mailadres te gebruiken om vanuit mijn bestaande mailbox te verzenden. In deze situatie zou ik een alias aanraden, tenzij je echt een aparte login (email en wachtwoord) nodig hebt om een of andere reden.
hoi
mijn zus heeft net een borstamputatie gehad + een verhuis erbovenop .die is op van de zenuwen .
ik doe dus haar zaken via pc zoveel mogelijk omdat zij geen pc heeft en wil .
ze heeft alleen een abonement voor tv van telenet . ik wil dat onder controle houden ,
zodat er niets fout kan gaan . ze is zeer snel van slag en tv is het enige wat ze heeft .
amvast dank voor de test . klopt de instelling van 110 en welke instellingen moeten juist ,
in de webmail staan voor een alias toe te voegen ? grts
Oei, neen je instellingen zijn compleet verkeerd
Je selecteert best:
Overzicht van de instellingen: E-mail instellen
Veel beterschap (en rust) gewenst voor je zus
hoi
idd dat was het . het is gelukt .
hartelijk dank 👍