Beantwoorden
vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Hoe mailbox instellen op nieuwe HP laptop?

Hallo, 

 

Hulp gevraagd voor mailbox op nieuwe Hp laptop te krijgen !

Ik krijg dus wel een lege mailbox te zien op nieuwe laptop & heb geen idee hoe ik dit

moet instellen ?

Op mijn huidige laptop werk ik nog met windows live mail 2012 & zonder wachtwoord ingesteld.

 

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe mailbox instellen op nieuwe HP laptop?

@vlotte-eduard  het is wel belangrijk te weten welke mail client je wil gaan gebruiken. Heb hier de instellingen voor je van windows mail als je die wil instellen. Moest je andere programma's gebruiken kan je het door geven natuurlijk. 

https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/articles/115002825909-E-mail-instellen-in-Windows-10-Mail

 

Bij het instellen dien je dus te beschikken over een gebruikersnaam van Telenet en je wachtwoord. Je kan dit terug vinden in 'mijn Telenet' of op je aanrekening. Je wachtwoord is iets wat je zelf ooit hebt gekregen of hebt aangemaakt. Als je dat niet hebt kan je in de webmail van Telenet altijd je wachtwoord vergeten drukken en een nieuwe vragen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Hoe mailbox instellen op nieuwe HP laptop?

patrick37

 

Bedankt voor uw reactie...maar we hebben alles geprobeerd & niks helpt 

Mailbox op de nieuwe laptop blijft leeg , mails blijven alleen op de oude binnenkomen .

 

Mvg 

 

Eddy

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe mailbox instellen op nieuwe HP laptop?

@vlotte-eduard  kan je dan eens aangeven welk account je instelt IMAP of POP3 ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe mailbox instellen op nieuwe HP laptop?

@vlotte-eduard 

Zit je te kijken op webmail?

Stuur eens een mail naar jezelf. Komt hij tevoorschijn in je oude toestellen?

Als hij daar zichtbaar is en niet in webmail heb je op dat toestel een POP3 account.

Schakel dat toestel eens helemaal uit (niet stand-by). Doe de test nog eens. Blijft de mail zichtbaar in webmail? Indien ja, verander het toestel dat uitgeschakeld is van POP3 naar IMAP account.

Zorg dat je uw mails niet kwijtraakt bij die wijziging.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Hoe mailbox instellen op nieuwe HP laptop?

@louishufk & patrick37

 


Nee ik zat niet op webmail te kijken !

Had al een mail test gedaan naar mijn eigen & kreeg deze zowel op oude laptop/mailbox & webmail oude laptop

Blijkbaar was er iets verkeerd ingevuld bij server in & server out !

Het staat nu op pop3 & de mails komen nu op oude laptop eerst & 5 minuten later op de nieuwe ....hopelijk blijft het

nu werken !

Bedankt voor jullie hulp

 


Mvg

 


Eddy

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe mailbox instellen op nieuwe HP laptop?

@vlotte-eduard 

 

Bij een standaardinstelling met pop3 worden uw e-mails op de server gewist eens dat je ze binnenhaalt met je e-mailclient (= e-mailprogramma dat je gebruikt op toestel). Tegenwoordig is het wel zo dat er dikwijls een optie is om die niet te wissen.

 

Bij een standaardinstelling met imap worden uw e-mails niet gewist eens je ze binnenhaalt met je e-mailclient. Als je ze echter wist in je je e-mailclient worden ze gewist op de server. Tegenwoordig is het wel zo dat er dikwijls de optie is om niet te wissen.

 

Dus beide methoden kunnen een min of meer gelijkaardig gedrag hebben. Veel hangt ook af van het gedrag van je e-mailclient.

 

 

 

0 Likes