25.284
netweters
|
156.343
antwoorden
|
21.094
vragen
|
hallo, ik heb heel veel problemen met mijn emailadres AAAA@telenet.be (persoonlijk emailadres gewijzigd)
ik wens dat AAAA@telenet.be volledig geschrapt en verwijdert wordt. Ik gebruik nu enkel het nieuwe adres BBBB@telenet.be Echter is AAAA@telenet.be gekoppeld aan mijn primair login en kan ik dit niet wijzigen. Hoe kan ik dit veranderen naar BBBB@telenet.be
Reden is hiervoor dat AAAA@telenet.be gehackt en misbruikt is geweest. Ik heb dan een nieuwe mailbox aangemaakt als BBBB@telenet.be die ik ondertussen gebruik. Maar ik moet nog steeds inloggen bij MIJN TELENET en in de app met het oude AAAA@telenet.be
Ik wil dus kunnen inloggen met het nieuwe adres en dit koppelen aan mijn hoofdaccount. Ik kan nergens terugvinden hoe ik de hoofdaccount een nieuwe login (emailadres) kan toewijzen.
Op de Profiel beheren pagina (van het hoofdaccount) staat een optie “Login (e-mailadres) wijzigen”
Heb je die al eens geprobeerd?
Ik heb dit vroeger geprobeerd, maar dan kreeg ik de melding dat het niet mogelijk was omdat het mijn hoofdaccount is (zit al een jaar of 2 met dit probleem, maar nooit werk van gemaakt). Ik zie nu inderdaad dat die optie erbij staat, maar natuurlijk geeft die de volgende fout weer:
Het e-mailadres dat je wil gebruiken maakt geen deel uit van jouw mailbox maar van de mailbox van een andere gebruiker.
Waarschijnlijk omdat ik toen met het nieuwe adres ook een nieuwe mailbox heb aangemaakt.
Als ik het nieuwe adres verwijder uit de mailbox, en opnieuw vrij geef, kan het misschien wel lukken. Ik ga het eens proberen.
het is uiteindelijk gelukt! N
adat de mailboxen van de juiste adressen (aliassen) voorzien waren, heb ik de login kunnen aanpassen via de link Login wijzigen op de profiel pagina.
Nu nog de 2000 emails verwijderen. Kan ik dit door een klik via één of andere manier?
De overbodige mailbox verwijderen?
nee, het is dezelfde mailbox nu maar met een ander toegewezen emailadres.
De mails ondertussen verwijderd door veel clicks 😁
De map kan je niet verwijderen omdat het de standaard Inbox map is. Er is ook geen optie 'map leegmaken' zoals in andere mappen (Prullenbak).
Ondertussen is het meeste gelukt. Wel beetje omslachtig allemaal met die profielen beheren. Ik heb verschillende profielen toen voor mijn dochters aangemaakt. Zij gebruiken die mailboxen niet meer, maar zelfs ik, als hoofdgebruiker die ze heeft aangemaakt, kan ze niet verwijderen. Zelfs ingelogd met hun account kon ik de mailbox niet ontkoppelen en verwijderen. Moet eerst login adres aangepast worden naar een ander, dan pas mailbox vrijgeven, en dan pas zou ik kunnen deze verwijderen. Nou het is me nog steeds niet gelukt.
Krijg je van die meldingen 'ng.ocapi.422-OCAPI-ERR-ODCS202-errorfield' of duurt de bevestegingsmail bijna 10 minuten dat je denkt dat het niet gelukt is. Lukt het wel, staat er rechts vanboven een andere accountnaam dan waarmee je ingelogd bent, enz....
Als hoofdaccount, die de mailboxen en gebruikers heeft aangemaakt en gekoppeld, zou je toch met een paar klikken dit toch moeten kunnen verwijderen? Daar slaan ze de bal toch goed mis hoor. Ik gebruik al lang geen telenet mail meer als hoofdmail. Dat is enkel nu nog om in te loggen of voor onbelangrijke mails.
Het is toen, ik denk bijna 2 jaar geleden, dat mijn account gehackt was. Dit had nooit gebeurd geweest als er toen reeds 2 staps verificatie beschikbaar was. Zoals SMS. Dit gebruikt Google al jaren. Ik denk dat we wel genoeg betalen aan Telenet abonnement, dat het systeem wel een serieuze upgrade mag krijgen.