Beantwoorden
Wiet
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Kan geen mail versturen via Samsung A6

Hay,

Kan sinds enige tijd geen mail meer verzenden via standaard mailprogramma android.

Krijg bij nazicht serverinstellingen de volgend melding:

kan geen verbinding maken met e-mailserver om uw accountgegevens te verifiëren. geen reactie van server.

Alle instellingen staan nochtans juist. account zelfs opnieuw ingesteld..

zelfde resultaat????

Tags (1)
0 Likes
22 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan geen mail versturen via Samsung A6

@StefaanH 

Dat staat daar tussen (bij mij). Dat is iets dat hier ook opvalt. Op verschillende toestellen krijg je verschillende mogelijkheden. Echt standaard is dat allemaal niet.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan geen mail versturen via Samsung A6

@louishufk 

 

Nee, da's waar gestandaardiseerd is het nog lang niet. Doen de fabrikanten dat met opzet? Bescherming van hun producten?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan geen mail versturen via Samsung A6

@StefaanH 

Een vreemde manier om je producten te beschermen. Iets zo maken dat het bijna niet bruikbaar is of nauwelijks te vinden is lijkt mij geen positieve aanpak.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan geen mail versturen via Samsung A6

Ik heb eens op mijn Samsung A6 (sinds iets meer dan één maand Android 10) nagekeken. uitgaande server smtp.telenet.be, Beveiligingstype: TLS, port 587.

 

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan geen mail versturen via Samsung A6


@louishufk  schreef:

@StefaanH 

Een vreemde manier om je producten te beschermen. Iets zo maken dat het bijna niet bruikbaar is of nauwelijks te vinden is lijkt mij geen positieve aanpak.


Ik bedoelde eigenlijk dat fabrikanten soms producten maken die enkel met hun eigen merk "toebehoren" werken. Of hun eigen technologie. Grootste voorbeeld is Apple ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan geen mail versturen via Samsung A6

 


@StefaanH  schreef:

@louishufk  schreef:

@StefaanH 

Een vreemde manier om je producten te beschermen. Iets zo maken dat het bijna niet bruikbaar is of nauwelijks te vinden is lijkt mij geen positieve aanpak.


Ik bedoelde eigenlijk dat fabrikanten soms producten maken die enkel met hun eigen merk "toebehoren" werken. Of hun eigen technologie. Grootste voorbeeld is Apple ...


@StefaanH 

Wat ik als een probleem zie is dat men op verschillende plaatsen instellingen aanreikt voor de te maken verbindingen. Ook op de Telenet website. Bij gebruik van deze voorstellen blijkt er op die manier geen verbinding mogelijk met de server.

De door @janne_man voorgestelde en werkende instellingen zijn bij mij met geen mogelijkheid werkende te krijgen. Daarom heb alle combinaties van poorten en beveiligingsinstellingen uitgetest en ben bij STARTTLS uitgekomen als enige werkende mogelijkheid.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan geen mail versturen via Samsung A6

@louishufk 

Telenet geeft op zijn site ook op dat je STARTTLS moet gebruiken. Ik heb mijn A6 nu bijna twee jaar en ik herinner me niet dat ik toen een afwijkende instelling zou gebruikt hebben. Ik stel enkel nu vast wat er staat.

 

@Wiet 

Hier vind je wat uitleg over de beveiligingsprotocollen.

Bekijk zeker de link onder de kop TLS, mogelijk vind je daar een verklaring van je probleem.

 

Spraakverwarring heb ik altijd al gekend. Met het hierboven vermelde artikel te lezen, denk ik dat het probleem de evolutie is. Men kan oude zaken blijven gebruiken, maar er zijn dan steeds dingen die niet meer werkten. De vraag is natuurlijk wat is oud?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan geen mail versturen via Samsung A6

@janne_man 

Op de bijgevoegde foto vind je de door Telenet aan mij gestuurde aanbeveling om mijn account te wijzigen. Die aanbeveling werkt dus echt niet.

Knipsel.PNG


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes