Beantwoorden
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Koppige mails

Sinds vanmorgen vecht ik tegen enkele mails die niet weg wilden. Op geen enkel apparaat waren ze te zien en stonden ook niet in de inbox in webmail. Na veel geknoei zijn ze weg, maar nu krijg ik een nieuw probleem.

Ik krijg nu een paar mails aan van mezelf. Verstuurd op een vreemde datum. Zie foto.

Ik heb alleen IMAP accounts op mijn toestellen. Deze 2 mails zijn alleen zichtbaar op mijn smartphone.

 

2020_08_19_20.20.40.jpg

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
13 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Koppige mails

1/1/1970? Zeer vreemd 😂


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Koppige mails

@m-jan20 

Daar valt je mond wel eventjes van open als je zoiets aankrijgt. Gelukkig hebben we nu mondmaskers om dat gat te maskeren.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Koppige mails

@louishufk 

 

Die datum doet me denken aan een pc die zijn tijd kwijt is. Als ik me niet vergis, het is toch al zo lang geleden, starte elke pc op met deze datum. pa na invoeren van de actuele datum was het juist, tenzij het batterijtje die het datum geheugen voedde plat was. Tegenwoordig gebeurt de datum en tijd bijwerking automatisch, maar ik denk dat er toch nog altijd een batterijtje is. Heb je een pc (of laptop), kijk daar toch de datum eens na.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Koppige mails

@janne_man 

Die datum is inderdaad de Unix Epoch.

Ergens moet er dus een probleem zijn met de Unix timestamp.Als dat uit mijn toestel zou komen zou dat voor alle datum/tijd aanduidingen zijn en dat is niet het geval. Het eigenaardige, als ik mijn (hoofd) mailaccount van telenet op dit toestel verwijder zie ik die mails niet meer. Terug starten van dit account geeft even later terug deze spookmails.( en alleen op dit toestel)

De datum weergave op al mijn toestellen is OK.

Ik herinner mij (heel) vaag dat er ooit nog iemand last heeft gehad van spookdingen. Ik vind deze draad niet terug. Is er iemand die een beter zoekalgoritme kent?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Koppige mails

@louishufk 

In de mail client kan je opgeven welke periode bijgewerkt moet worden. Normaal zou die moeten kunnen zien in je webmail (eens sorteren op oudste eerst). Als ze daar niet staan, is dat voor mij ook een mysterie.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Koppige mails

@janne_man 

Alles is overal normaal, behalve mijn smartphone.

Een raadsel waarvan men de oplossing niet kan vinden geeft frustraties.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Koppige mails

Waarschijnlijk zijn het twee corrupte emails waarvan (een deel van) de header ontbreekt. Zonder datum zal de default 1/1/1970 gebruikt worden.

Als je deze email via ander imap client niet ziet bevinden ze zich wellicht enkel lokaal op je gsm in een cache file, en niet op de server zelf.

Heb je al geprobeerd het imap account te verwijderen en terug te installeren?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Koppige mails

@Arnie 

Bedankt voor het meedenken.

Account is verwijderd en terug gekoppeld. Cache is verwijderd.

Voorlopig resultaat: noppes.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Koppige mails

Een google search op gmail 1/1/1970 geeft vele resultaten. Bij één vond ik het volgende:

 

Many of the users reporting the bug say they experienced it when changing timezones. Users who have experienced the bug reported they have fixed it by resetting their iPhone. (This is performed by holding down both the Power and Home Buttons until they see the Apple logo.) This seems to remove the ghost emails, and prevents them from reappearing.

 

Het probleem treedt schijnbaar vooral op bij iPhone gebruikers, en lijkt mijn vermoeden te bevestigen dat het een lokaal probleem op de gsm is, en niet op de mailserver zelf.

De datum 1/1/1970 betekent dat de email header geen datum bevat, of de waarde 0.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Koppige mails

@Arnie 

Mocht ik het Apple logo op mijn android toestel te voorschijn kunnen toveren laat ik het weten. (Voor een schappelijke vergoeding natuurlijk)


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Koppige mails

Wellicht helpt ook bij Android een device reboot?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Koppige mails

@Arnie 

Het enige dat ik nog niet gedaan heb is terugzetten naar fabrieksinstellingen. Daar ga ik toch maar mee wachten tot de volgende systeemupdate.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Koppige mails

Er is een beveiligingsupdate binnengekomen en sindsdien zijn er geen spookmails meer te bekennen.

Nu maar hopen dat het zo blijft.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes