Beantwoorden
Merel
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Warming up? De vlam zit erin.

MS Outlook2010 imap.telenet.be verificatie mislukt

Bij het aanmaken van een nieuwe imap account in Office Outlook 2010 , kom ik steevast uit op een foutmelding, waarbij de uitgaande server imap.telenet.be de zogezegde boosdoener is.

 

“Aanmelden bij server voor inkomende e-mailberichten (IMAP): Algemeen-verificatie is mislukt.
Geen van de verificatiemethoden die uw IMAP-server ondersteunt (mogelijk geen), worden op deze computer ondersteund.”

 

Ik heb geen oude hardware. Dit euvel blijkt over de jaren een aanhoudend probleem te zijn voor veel gebruikers en met verschillende versies van MSOutlook. De oplossing (en de oorzaak) blijkt niet telkens dezelfde. Mijn Telenet wachtwoord wens ik te behouden.

Bedankt voor assistentie.   

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

MS Outlook2010 imap.telenet.be verificatie mislukt

@Merel 

Blijkbaar zijn er beveiligingsproblemen met outlook.

Zie volgende link. Het gaat daar welliswaar meer over de agenda, maar het is ook outlook.

https://www.netweters.be/t5/E-mail/hoe-integreer-ik-telenet-webmail-in-outlook/m-p/72482

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

MS Outlook2010 imap.telenet.be verificatie mislukt

de uitgaande server is smtp.telenet.be.

imap.telenet.be is voor inkomende mails.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Merel
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Warming up? De vlam zit erin.

MS Outlook2010 imap.telenet.be verificatie mislukt

De servernames waren juist ! Telkenmale opnieuw bij iedere poging.

Het probleem is opgelost. Ik heb een nieuwe account gemaakt waarbij ik alles manueel heb ingevuld.

De proedure toont op een van de tussenstappen een knop (iets in de zin van méér details) en in het venstertje dat aldus open gaat kan men de poorten veranderen naar deze door Telenet opgegeven.

Nu komt het :

Er is in deze venster ook een keuzevakje om de servercontrole uit te schakelen.

Het zit hem dus wel verborgen en ik nam helaas geen screenshot om het hier te tonen.

 

Al bij al is de manuele manier de énige die voor het probleem resultaat gaf. Maar gebruikers zijn   verplicht om veel tijd te verliezen met Microsoft producten. Ik las meerdere berichten van lotgenoten die er dagen op verloren hebben. Men moet op voorhand toch een en ander voorbereiden om alle vakken te kunnen invullen. Instellingen zijn naar mijn ervaring een stuk eenvoudiger met Thunderbird. Ik beveel iedereen aan om deze in gebruik te nemen , al was het voor het geval uw gebruikelijke mailcliënt zou ziek of dood zijn.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

MS Outlook2010 imap.telenet.be verificatie mislukt

@Merel ik duid jouw eigen antwoord als oplossing aan. Het kan anderen met hetzelfde probleem maar helpen en dat zonder dat ze dagen verliezen. Thanks for sharing! 😃👊


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

MS Outlook2010 imap.telenet.be verificatie mislukt

Als je de verificatie uitschakelt dan kan je enkel mails versturen als je naar het internet gaat via uw eigen provider ( Telenet in dit geval). Dus best niet uitschakelen voor een laptop, tablet of smartphone.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.