25.299
netweters
|
155.809
antwoorden
|
21.076
vragen
|
Ik laat al jaren mijn mails die binnenkomen bij Telenet automatisch doorsturen naar een ander e-mailadres nooit problemen gehad. Nu echter sinds enkele weken blijkt dit niet meer te lukken en krijg ik steeds een "Mail Delivery System" in mijn Telenet mailbox. De mailbox waar de mails naar doorgestuurd moeten worden ontvangt echter perfect mails die op het adres van die box verstuurd zijn dus vermoed ik dat Telenet mijn mail momenteel gewoon niet doorgestuurd krijgt. Iemand enig idee?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Doorsturen mails
Opgelost! Ga naar oplossing.
is naar een Microsoft account wat me dus al jaren lukt tot voor enkele weken...
Inhoud Mail Delivery System error...
host eur.olc.protection.outlook.com[52.101.68.28] said: 550
5.7.515 Access denied, sending domain TELENET.BE doesn't meet the required
authentication level. The sender's domain in the 5322.From address doesn't
meet the authentication requirements defined for the sender. To learn how
to fix this see: https://go.microsoft.com/fwlink/p/?linkid=2319303 Spf=
Fail , Dkim= Pass , DMARC= Pass [DU4PR10MB8447.EURPRD10.PROD.OUTLOOK.COM
2025-06-23T13:37:38.021Z 08DDB25126E025C1]
[DUZPR01CA0184.eurprd01.prod.exchangelabs.com 2025-06-23T13:37:36.360Z
08DDB20070997AB8] [DU2PEPF00028D0D.eurprd03.prod.outlook.com
2025-06-23T13:37:38.028Z 08DDB1256901AA2C] (in reply to end of DATA
command)
dus als ik het ondertussen goed begrijp loopt Telenet achter wat vereiste voorwaarden zijn om mails door te sturen naar de Microsoft server... 🤷♂️
Dit is een SPF error.
Domeinen kunnen instellen dat mails die verzonden/afgeleverd worden met hun domein vanaf specifieke IP-adressen mogen komen.
Ik vermoed dat de eigenaar van het domein waarvan je de mail doorstuurt dit strikt ingesteld heeft (en dat is niet abnormaal).
De manier waarop Telenet/webmail hun mails doorstuurt is waarschijnlijk hier niet compatibel mee, dat is wel iets dat Telenet zou moeten aanpassen.
ChatGPT geeft me deze uitleg: https://chatgpt.com/share/6863cc54-ab18-800b-876f-8dafbe4e668e
bedankt
Ik heb aan de hand van de ChatGTP een regel aangemaakt in webmail van Telenet en nu worden mijn mails gewoon doorgestuurd! Dus gewoon instellen dat ze moeten geforward worden lukt niet maar met die regel lukt het dus wel... Rare jongens daar bij Telenet.
Ga ik proberen maar ik ga dat eerst enkele dagen blijven uittesten.
Hey,
ik heb hetzelfde probleem. Vooral mail van de overheid (doccle , ebox) komen niet meer toe op het doorgestuurde adres.
Kan u de oplossing delen? Wleke regel moet ingesteld worden?
Er werd een ticket aangemaakt bij telenet, maar tot op heden geen antwoord gekregen.
Ik heb via Telenet Webmail een regel aangemaakt die mijn mails gewoon doorstuurt wanneer deze aan bepaalde criteria voldoet. Dit kan dus via Webmail-Instellingen-E-mail Regels-Nieuwe Regel. Wijst zich verder vanzelf uit.
@pdmv schreef:Dus gewoon instellen dat ze moeten geforward worden lukt niet maar met die regel lukt het dus wel... Rare jongens daar bij Telenet.
Dit soort nuteloze opmerkingen en/of beschuldigingen bewijzen dat je de vorige berichten ofwel niet hebt gelezen, ofwel niet hebt begrepen.
Want het "probleem" heeft niets met Telenet te maken, maar met de verstrengde toepassing van de SPF/DKIM/DMARC regels door de mail server van de ontvanger
Zoals je hierboven schreef zijn er 2 manieren op een mail door te sturen:
In het eerste geval krijg je een SFP fout, gezien de mail afkomstig is van een server (Telenet) die niet overeenstemt met het adres van de afzender.
In het tweede geval is dit een normale mail, alsof je die zelf zou verstuurd hebben.