Beantwoorden
ferre10
Professional Beetjesweter
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Mail account op Samsung A51 verwijderen

ik heb me onlangs via telenet een samsung A51 aangeschaft.mijn echtgenote heeft nu mijn vorig toestel.nu krijgt zij ook mijn mails op haar telefoon.kan ik mijn account op haar toestel gewoon verwijderen om te voorkomen dat zij mijn mails krijgt.
ze gebruikt het toestel alleen om te bellen, smsen en WhatsApp. 

ze heeft nergens een account of mail-adres.

als ik die account verwijder krijg ik dan nog wel mails op mijn tel. en pc ?

alvast bedankt

ferre

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@ferre10  in principe kan je jou email account verwijderen van je oude gsm toestel. Let daarbij wel op dat je account is ingesteld via IMAP zodat je je emails ontvangt op je nieuwe toestel of op je pc. Moest je al je emails hebben binnengehaald op je pc en deze , welke je zeker moet en wil hebben , bewaard zijn kan je het gehele account wissen. 

Aanrader is om IMAP te gebruiken op al je toestellen. Zo kan je altijd je emails binnen halen op al je toestellen maar kan je ook altijd een account wissen moest dat nodig zijn. Hier heb je wat info hoe je IMAP kan instellen:

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/e-mails-versturen

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@ferre10 

Als je op uw foon apps wil kunnen downloaden/installeren vanaf de Google Play store heb je een account nodig op de foon.

Dat is heel eenvoudig op te lossen door via uw PC of gelijk waar een account aan te maken op GMail. Noem dat eender hoe, maakt niet uit, het gaat toch nooit gebruikt worden om mails te sturen of te ontvangen. Let wel, na het aanmaken van dat account op uw PC zul je wel een eerste mail krijgen om een en ander te bevestigen als ik het mij goed herinner. Maar daarna heb je dat voor niks meer nodig.

Voeg dat nieuwe account toe op uw oude foon en verwijder daarnu uw eigen account. Zo is er steeds een account en kan je alles doen met de foon wanneer dat nodig zou zijn.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
0 Likes
ferre10

Patrick37

ik heb net gekeken bij de configurator en daar staat ook IMAP.
ik heb de tel. laten instellen in de telenet winkel, dan veronderstel ik dat dit wel ok zal zijn.
bedankt voor het antwoord
grtz
ferre

0 Likes
ferre10

stefaanH

dat is ook een oplossing .

thx
grtz

ferre

0 Likes
Ex-Netweter

@ferre10  schreef:

Mijn echtgenote heeft nu mijn vorig toestel. Nu krijgt zij ook mijn mails op haar telefoon. Kan ik mijn account op haar toestel gewoon verwijderen om te voorkomen dat zij mijn mails krijgt.
Ze gebruikt het toestel alleen om te bellen, smsen en WhatsApp. 

De eenvoudigste en meest veilige methode om een gebruikte gsm aan iemand anders te geven is volgens mijn een complete werkreset.

Dan wordt alles gewist wat met de vorige gebruiker te maken heeft.

Daarna zal de GSM opnieuw opstarten als een nieuw toestel, en je krijgt de mogelijkheid om een google account in te voeren, of een nieuwe aan te maken ...

Gewoon de stappen volgen op het scherm ...

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@ferre10  schreef:

stefaanH

dat is ook een oplossing .

thx
grtz

ferre

Ik doe dat altijd zo wanneer een smartfoon uit gebruik wordt genomen maar nog wel kan dienen voor kids en kleinkids om als tablet mee te spelen. WiFi werkt immers nog. GMail accounts zijn nog steeds kosteloos.

Ik heb zo ook  mijn vorige foon in de auto liggen met waze, flitsmeister, en nog van die dingen erop. Hoef ik mijn actieve smartfoon daar niet voor te gebruiken. Ik zet dan wel tethering aan zodat de oude foon via WiFi naar mijn nieuwe foon kan om zo via 4G op internet te kunnen voor de actuele verkeersinfo.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
0 Likes
ferre10

ik heb mijn account op mijn "oude" telefoon verwijderd en alles werkt nog zoals het hoort.

ik ontvang mails en reclame boodschappen op mijn tel en pc 
mijn echtgenote is van alles vanaf. kan smsen, berichten sturen, whatsappen,en bellen en op internet via wifi en meer moet dat niet zijn.🤙.
bedankt aan iedereen voor de oplossing.