24802
netweters
|
152792
antwoorden
|
20740
vragen
|
Gisteren zat ik zonder probleem op netflix. Vandaag mail dat mijn mailadres gewijzigd was. Na veel gedoe erachter dat iemand dus mijn telenet mail veranderd had bij netflix naar een ander mailadres ( mochten niet zeggen het welke ) . Nu de rest van de dag mails dat ik moet bevestigen op sites dat ik er een account aanmaak of mails om te vragen of het klopt dat ik mijn mailadres wil veranderen ... Telenet me zelf ook even geblokkeerd wegens verdachte mails waardoor ik eerst mijn wachtwoord voor mijn email moest wijzigen . Hoe stop ik dit in godsnaam . Want duidelijk iemand die mijn mailadres van telenet gebruikt om overal te proberen in te loggen of accounts aan te maken . Bij 1 poging kreeg ik de melding dat het gebeurde via een iphone in new jersey !
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Mail adres word gebuikt door iemand anders
Ik zou meteen mijn wachtwoord veranderen via Mijn Telenet. Waarschijnlijk heeft iemand jouw wachtwoord te pakken gekregen. Als je het wachtwoord elders nog gebruikt moet je het daar ook veranderen.
Het is raar dat er iemand jou email adres zou kunnen gebruiken. Moest iemand dit willen aanmaken en die zou Telenet klant zijn dan krijgen die via MY Telenet een melding dat het gekozen email adres al in gebruik is. In dat geval of wel is het iemand die jou kent en het gaat gebruiken of wel is het gehackt. In dat laatste geval dien je bij Telenet zelf aan te kloppen om dit opgelost te krijgen.
Zoals hier ook al aangegeven verander zeker je wachtwoord maar goed die andere persoon kan ook een wachtwoord opnieuw aanvragen moest die klant zijn. Heb je al laten uitzoeken bij Telenet of er nog een ander account is die ook Telenet klant is en dit eventueel gebruikt ?
Ga binnen My Telenet ook naar de volgende optie:
Profiel > Profiel beheren > Je actieve sessies
en kies "Overal afmelden"
Mocht er iemand op jouw accont hebben kunnen inloggen, blijft deze ingelogt, zelfs wanneer je je wachtwoord veranderd. Gebruik dus zeker "Overal afmelden" om zeker te zijn dat een eventuele sessie van een hacker verbroken wordt.