Beantwoorden
Stin0
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
π-DAY! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Mails blokkeren via ip adres of via "reply-to"

Hallo iedereen,

 

Even een vraag omtrent het blokkeren van mailadressen. Is het mogelijk om via IP of via "Reply-To" mails te blokkeren in Telenet mail? Mijn spam filter is ongelooflijk groot aan het worden en moet er elke dag maar bij zetten. Daarom zou ik bij voorkeur het liefste via IP willen blokkeren omdat deze veel van de zelfde IP's afkomstig zijn. Tegenwoordig krijg ik ook veel spam mails binnen waarbij de mail geen afzender adres heeft. Er staat dan wel een rule bij "Reply-To" waar wel een adres is ingevuld. Ik zou ze dus via een "Reply-To" rule ook kunnen blokkeren. Maar dat is dan ook weer een werk van dit elke dag bij te houden. In Thunderbird heb ik het klaar gekregen, maar de spam regels van Telenet worden ook toegepast wanneer ik geen mail heb open staan, Thunderbird regels zijn alleen van kracht wanneer het programma open staat.

Kan iemand mij vertellen of het dus gaat om te blokkeren via IP of "Reply-To" en hoe deze moet ingesteld worden in de mail instellingen van Telenet.

Alvast bedankt!


Met vriendelijke groeten,
Stijn

0 Likes
9 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Mails blokkeren via ip adres of via "reply-to"

@Stin0 

Maak je al gebruik van de mogelijkheid van Activiteitenstroom in webmail? Daar kun je bepaalde types berichten naartoe sturen en je kan een bewaartermijn bepalen.

Indien niet, ga eens naar: Instellingen/ e-mail regels/instellingen activiteiten stroom.

Kies hier welke mails je wilt afleiden.

Op deze manier kan je een boel reclame mails wegwerken. Door een bewaartermijn te nemen van enkele weken heb je ook nog de kans om ze te lezen als je wil.

Groeten

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails blokkeren via ip adres of via "reply-to"

@louishufk"Activiteitenstroom" in webmail? Waar vind je dat? Ik dacht, ik leer iets bij maar ik vind het niet.

Edit. Ondertussen gevonden. 😀



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails blokkeren via ip adres of via "reply-to"

Mogelijk maak je onvoldoende gebruik van de mogelijkheden van Telenet. Als je in mijn Telenet naar Telenet mailboxen gaat.  Naast e-mailadressen klik je op Opties. Staat anti-spam op aan? Zo niet zet op aan. Er zijn nog twee andere opties:

Toon [spam] vermelding in onderwerp

Verplaats spam-berichten naar 'Spam' folder (Webmail)

Je kan beiden aanvinken of enkel de tweede.  Allicht worden de meeste regels die je gemaakt hebt overbodig.

 

 

0 Likes
Stin0
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
π-DAY! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Mails blokkeren via ip adres of via "reply-to"

Deze staan aan enkel en alleen de verplaatsing van de berichten staan niet aan. Ik heb liever volledig zelf de controle hier over. Zeker omdat ik gemerkt heb dat er ook mails zijn die geen spam zijn regelmatig als spam worden geflagd. Vandaar dat ik het liefst zelf met rules werk om mails te verwijderen wanneer ze binnen komen.

Aangezien niemand nog niet rechtstreeks op mijn vraag heeft geantwoord kan ik aannemen dat deze regels misschien niet instelbaar zijn met Telenet mail?

Alvast bedankt.

Greetz

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails blokkeren via ip adres of via "reply-to"

Als je de berichten automatisch verplaatst naar de spamfolder blijf je de controle behouden. Regelmatig kijk je de spamfolder na en je haalt er de paar gewenste berichten uit en verplaats ze terug naar de inbox of een andere folder.

Als je Thunderbird gebruikt  is dat zeer gemakkelijk. Je bekijkt daar de map ongewenst. Zie je een mail tussen die gewenst is, klik op het ongewenst icoontje en de mail wordt automatisch verplaatst naar de inbox (het tegenovergestelde werkt ook).

Stel dat je van afzender xyz regelmatig een gewenste mail krijgt die als spam aangemerkt wordt. Maak dan voor die xyz een regel als gewenst en pas daar dan geen andere regels op toe. Maak dan ook nog een tweede regel waarbij je alle mails met [SPAM] in het onderwerp verplaatst naar de spamfolder.

Je kan daarvoor ook de activiteitenstroom gebruiken die @louishufk vermeldt. Hier heb ik geen ervaring in.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails blokkeren via ip adres of via "reply-to"

De vraagsteller doet vermoedelijk wel al de aangehaalde maatregelen maar ik ervaar dezelfde beperkingen zoals hij opsomt. Je kan niet blokkeren of verplaatsen of wat dan ook op basis van IPadres van de afzender, of het reply adres. Op basis van mailadres afzender lukt het niet altijd meer omdat er geen mailafzender in staat enz. of constant wisselt.

Ik heb wel goede ervaring met het aanduiden van SPAM in webmail. Telenet pikt dit vrij snel op.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CoFoDe
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
My smart Valentine On a roll... Jij bent af! Handje vol!

Mails blokkeren via ip adres of via "reply-to"

Ook een aanvulling kan een pre-filter zijn. Ik gebruik al even "Mailwasher". Die hebben ook een gratis versie voor prive gebruik:

https://lmgtfy.com/?q=mailwasher+free

 

😉

[EDITED]

 

Hey @sb ,

 

Voel me zeker niet te goed, vind lmgtfy een ludieke manier om een resultaat te geven. Wist niet meer zeker of rechtstreekse link konden. Bij deze weet ik het dus. En bij deze dan ook mijn excuses voor degene die denken dat ik me beter voel dan de rest. Voel mij even **bleep**ty als er bij mij ook iets niet werkt hoor 😉

"If you ain't gonna be part of the greatest, you got to be the greatest yourself." ~ Trevor Tahiem Smith Junior
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mails blokkeren via ip adres of via "reply-to"

@CoFoDe 

 

Ik begrijp niet goed waarom je die link gebruikt. 'lmgtfy' is bedoeld voor mensen die zich te goed voelen voor zelf te zoeken. In dit geval lijkt rechtstreeks verwijzen naar de site interessanter.

 

https://www.mailwasher.net/

https://www.mailwasher.net/download-mailwasher-free

 

MailWasher bestaat al jaren, maar ik ben er nooit fan van geweest. Vroeger kon je ongewenste mails 'bouncen', wat erg idioot is, want dan zorg je voor nog méér onnodig mailverkeer. Zelf vind ik Thunderbird ruim voldoende. Ik haal de mails dan wel binnen, maar het gaat hier niet om gigabytes, dus...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CoFoDe
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
My smart Valentine On a roll... Jij bent af! Handje vol!

Mails blokkeren via ip adres of via "reply-to"

edited previous

"If you ain't gonna be part of the greatest, you got to be the greatest yourself." ~ Trevor Tahiem Smith Junior
0 Likes