25.062
netweters
|
154.234
antwoorden
|
20.908
vragen
|
Ik heb gemerkt bij het versturen van een batch van 200 dezelfde mails en daar zitten toevallig meer dan 10 skynet, proximus of scarlet adressen in, de betrokken mailserver van skynet protesteert. Die weigert die mails op basis van "
#4.4.5 Too many connections from your host."
Kan ik daar zelf iets aan doen? Dat is een mailing naar onze leden, in wezen meer dan 200 maar we versturen die in een blok van 200, 2 keer per dag. We kunnen er nu eenmaal niets aan doen dat 10% dergelijk adres heeft.
Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Mailings
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Mailbatch wordt niet uitgestuurd, wat nu?
Ik heb op deze webpagina van Proximus onder de kop Uitgaande e-mails worden herkent als spam het volgende gelezen:
Dat wordt ook nog eens herhaalt onder E-mail richtlijen:
Ja, dat had ik begrepen. Als Proximus voor haar klanten schrijft wat ze moeten doen als ze een eigen mailserver hebben, zie ik niet in hoe Proximus een verschil kan maken tussen een klant en geen klant met een 'eigen' mailserver. Uw mailserver (voor zover ik je correct begrepen hebt) is een server gehost door One. Thunderbird is je client.
Ik meen dat het de moeite waard is de verschillende pagina's te lezen en na te kijken.
We zijn een dikke twee maand verder, en ik blijf nog steeds met het identieke probleem zitten als IGVFER (zoals al eerder gemeld). En neen, in de voorgaande reply's vind ik nergens een oplossing die werkt voor mijn specifieke situatie.
Nog even mijn specifieke situatie voor alle duidelijkheid: ik stuur ongeveer wekelijks, vanaf de WEBMAIL van ONE.COM, een batch van een 60-tal mails naar de leden van onze vereniging (in BCC), waarvan 10 Skynet/Proximus/... Ondanks dat Proximus zegt dat het probleem zich maar stelt vanaf 10, krijg ik nagenoeg altijd een waarschuwing op 2 tot 8 adressen (vaak 5 a 6), die zegt dat de mail nog niet kon afgeleverd worden, maar dat ik ze niet moet hersturen. Het aantal geweigerde emails varieert dus.... en dit op slechts 10 Skyn/Prox/... adressen. Alle andere mailservers die door onze leden gebruikt worden (veelal gmail & telenet, ....) hebben geen probleem.
Dit is de specifieke foutmelding die terugkomt voor 1 adres (dat ik voor privacy redenen gewist heb). Voor elk van de geweigerde mails komt zo'n melding terug.
This is the mail system at host send.one.com.
####################################################################
# THIS IS A WARNING ONLY. YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE. #
####################################################################
I'm sorry to have to inform you that your message has not yet
been delivered to one or more recipients. It's attached below.
<xxxxxx.xxxxxxxxxxx@skynet.be> delayed: host mx.glb.proximus.be (195.238.20.25)
said: 421 #4.4.5 Too many connections from your host.
In de Webmail van One.com kan ik geen delays in de verzending instellen, helaas, dus geen oplossing. Ik zit nog altijd blok met mijn probleem, net als IGVFER.
Je steekt dan best eens je licht op bij het forum van Proximus of hun klantendienst. Daar gaan meer personen aanwezig zijn met kennis over Proximus specifieke zaken.
http://www.faqs.org/rfcs/rfc1893.html
4.4.5
4.X.X Persistent Transient Failure A persistent transient failure is one in which the message as sent is valid, but some temporary event prevents the successful sending of the message. Sending in the future may be successful.
X.4.X Network and Routing Status The networking or routing codes report status about the delivery system itself. These system components include any necessary infrastructure such as directory and routing services. Network issues are assumed to be under the control of the destination or intermediate system administrator.
X.4.5 Mail system congestion The mail system was unable to deliver the message because the mail system was congested. This is useful only as a persistent transient error.
"congestion", wat dat ook moge wezen.