De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mails in Outlook komen in Postvak Uit ipv te versturen

Beantwoorden
vicvanhouche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
It's your fifth party! Handje vol! Goed gevonden! Dat loopt vlotjes.

mijn e-mails met het email programma outlook (Windows office 365) account telenet worden niet meer verzonden maar komen in het postvak uit te staan ! mails ontvangen werkt wel !

Met mijn account outlook worden de mails wel verzonden en ontvangen !

Wat is de oorzaak en hoe op te lossen ?

Tags (2)
0 Likes
9 reacties
janne_man
Professional Meesterweter
Berichten: 3370
Netweters’ orakel! PhD in problem solving! Jij bent een ware apostel. Full speed writing!

Ofwel is er een storing op de smtp server van Telenet (dat komt dan een tijd later automatisch terug in orde), ofwel gebruik je voor het versturen van je Telenet mail niet de smtp server van Telenet.


   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 120
Topicvreter! De volle 100! BINGO! It's your first party!

Heb al eens meegemaakt dat er een verkeerd adres ingegeven was, zonder @, al wat daar na kwam bleef hangen in postvak uit. Controleer eens minutieus de adressen die daar nog in staan en als het niet teveel werk is maak het postvak uit leeg en begin opnieuw.

0 Likes
vicvanhouche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
It's your fifth party! Handje vol! Goed gevonden! Dat loopt vlotjes.

Hallo Janne-man 

Hoe kan men controleren dat de verzending niet gebeurt langs de smtp server van Telenet  ?

Victor

 

0 Likes
vicvanhouche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
It's your fifth party! Handje vol! Goed gevonden! Dat loopt vlotjes.

Hallo Torchwood

Dit nog niet meegemaakt en mijn postvak uit zijn altijd leeg behalve nu door het probleem !

Groten

Victor

0 Likes
janne_man
Professional Meesterweter
Berichten: 3370
Netweters’ orakel! PhD in problem solving! Jij bent een ware apostel. Full speed writing!

Op basis van uw vraagstelling begrijp ik dat je minstens twee accounts gebruikt in uw Outlook 365.

Controleer de instellingen van je Telenet account in Outlook 365. Staat de SMTP server juist? 


   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
vicvanhouche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
It's your fifth party! Handje vol! Goed gevonden! Dat loopt vlotjes.

Hallo Janne-Man

Bij instellingen uitgaande emails staat :Server    smtp.telenet.be        Poort 587

zie ook bijlage

 

Maar bij verdergaan komt er een melding : "Er is iets mis gegaan en uw accountinstellingen  zijn niet opgeslagen in outlook. Probeer het opnieuw "

 

Dat begrijp ik niet ! hoe  moet dit dan gedaan worden ? 

Victoraccount instellingen uitgaande l.JPG

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3212
Happy New Year! Netweters’ orakel! It's your fourth party! PhD in problem solving!

@vicvanhouche 

Ik heb de foto afgewezen omdat uw mail adres er leesbaar opstaat.

Kan je een nieuwe foto plaatsen zonder deze te persoonlijke info?

Groeten


  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3212
Happy New Year! Netweters’ orakel! It's your fourth party! PhD in problem solving!

@vicvanhouche 

Recent heeft nog iemand problemen gehad met outlook. Er is toen een oplossing gevonden. Misschien is uw probleem niet helemaal hetzelfde maar je kan best toch eens de oplossing die toen gegeven is even herlezen.

Zie

https://www.netweters.be/t5/E-mail/MS-Outlook2010-imap-telenet-be-verificatie-mislukt/m-p/74770#M402...


  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vicvanhouche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
It's your fifth party! Handje vol! Goed gevonden! Dat loopt vlotjes.

Het probleem lijkt opgelost na een aanpassing van de account instelling uitgaande mails.

Heb aangevinkt : "Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist." 

Met de keuze ; "De zelfde instelling gebruiken als voor de server van inkomende."

 

Nu maar hopen dat het zo blijft !

Victor