Beantwoorden
makonde
Professional Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Mappen vanuit inbox verplaatsen naar onedrive

Omdat mijn Telenet inbox de maximum capaciteit bereikt heeft, wil ik mijn mappen met te bewaren emails (inclusief bijlagen) naar een aparte map op Onedrive of Mijn Computer exporteren. Als ik dit doe bevatten de geëxporteerde mappen echter meestal niet meer de originele tekst en zijn ook de bijlagen niet meer leesbaar.

Zij  hier ervaringen of tips om te delen?

Thx?

5 reacties
Bolletje
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! De magic number! WOW!

Kan je eventueel doen via Mozilla Thunderbird
Voeg zowel je Telenet en outlook account hier toe
Dan kan je vanuit Telenet je mail (mappen) kopiëren naar Outlook.
Controleer de kopieën eerst en verwijder ze dan in Telenet

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Als je veilig wil bewaren (niet voor Outlook en co.), dan exporteer je uw mails als eml bestanden. Het voordeel is, dat dit formaat client onafhankelijk is. Als je een originele folder bewaart, zou je daarbij ook de versie van je e-mailclient programma moeten mee kunnen bewaren.  Stel over 10 jaar wil je daar nog eens iets in opzoeken. De kans is groot dat ondertussen er hier en daar wat veranderd is aan het bestandsformaat. Dat zal je niet hebben bij het bewaren van eml's.

Op één uitsondering na is dit niet mogelijk met Outlook (eigenzinnigheid van Microsoft).

makonde

Dank voor deze waarevolle tip. Alleen vind ik in mijn Telenet webmail geen optie om één of enkele mappen vanuit mijn inbox te selecteren en deze dan als eml-bestand te exporteren. Ze worden wel gedownload naar een map, maar vandaar kan ik ze ook niet omzetten in eml bestand. maar ik veronderstel dat jij daar wel de nodige know how voor hebt ...

Alvast dank voor toelichting.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

In webmail kan je onder instellingen importeren en expporteren

janne_man_0-1722444707046.png

Onder Exporteren  heb je eerst type. Hier selecteer je niets, niets aanvinken.

Onder Van  heb je de mogelijkheid om alles te exporteren: Agenda, Adresboek en alle mail folders met de optie Alle mappen of individuele folders zoals Inbox, Vzerzonden, Spam, ...

Je mag gerust Alle mappen laten. Klik gewoon op exporteren. Het resultaat is een gecomprimeerd bestand dat Windows kan uitpakken. Het ge-exporteerde bestand komt in de folder Downloads. Als je in verkenner klikt op dat bestand komt het gedrag overeen met op een folder klikken. Je krijgt de inhoud te zien. Je zal dan onder ander een Inbox zien. Klik je daar op dan zal je bestanden zien met het suffix eml en meta. Als je op een eml bestand klikt zal die normaal gezien geopend worden door het standaard mailprogramma op je computer. De meta bestanden kunne hun belang hebben bij het terug importeren in Zimbra (is de webmail van Telenet).  Uw archief zijn eigenlijk de eml bestanden in de diverse e-mailfolders in het gecomprimeerd bestand.

makonde

Hier ga ik de volgende dagen mee aan de slag.

Alvast dank voor je advies !