Beantwoorden
WIKON
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Microsoft account maken lukt niet met Telenet adres

Ik kan sinds vandaag geen microsoft account meer maken op basis van een @telenet.be

Wel met @Pandora.be

0 Likes
12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Microsoft account maken lukt niet met Telenet adres

@WIKON   Ze zullen er al teveel hebben zeker? Het is toch een bestaand telenetadres die in jou bezit is?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Microsoft account maken lukt niet met Telenet adres

Krijg je een foutmelding en zo ja, welke?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WIKON
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Microsoft account maken lukt niet met Telenet adres

"Je kunt je hier niet aanmelden met een e-mailadres voor werk of school. Gebruik een persoonlijk e-mailadres, zoals Gmail of Yahoo!, of maak een nieuw Outlook-e-mailadres."

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Microsoft account maken lukt niet met Telenet adres

@WIKON  Blijkbaar heb je dit mailadres al eens gebruikt bij Microsoft voor iets anders. Je kan ook gewoon een alias aanmaken op je mailbox. Ik heb er zo een paar bvb. VolledigeNaam@Txxx.be en als alias afkorting@txxx.be of nickname@texxx.be. Komt allemaal in dezelfde mailbox terecht maar het kan dergelijke dilemma's oplossen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WIKON
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Microsoft account maken lukt niet met Telenet adres

Helaas lukt ook dat niet. Zodra ik @telenet.be er bij zet komt die melding. Probeer maar eens een fictief adres op te geven als je een nieuw Microsoft account wil maken. Zet ik er @Pandora bij, dan lukt het wel. Het ligt echt aan @telenet.be.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Microsoft account maken lukt niet met Telenet adres


@WIKON  schreef:

Helaas lukt ook dat niet. Zodra ik @telenet.be er bij zet komt die melding. Probeer maar eens een fictief adres op te geven als je een nieuw Microsoft account wil maken. Zet ik er @Pandora bij, dan lukt het wel. Het ligt echt aan @telenet.be.


De enige die er iets aan kan doen, vrees ik, is Microsoft.

Blijkbaar beschouwen ze @telenet.be nu als een company- of schooldomein en laten ze niet toe dat je hiermee een persoonlijk Microsoft account aanmaakt.  Telenet kan hier technisch niets aan veranderen.

 

Iemand moet Microsoft overtuigen dat telenet.be een domein is voor eindgebruikers van een ISP, en niet van Telenet als bedrijf.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
alexwalgraeve
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Microsoft account maken lukt niet met Telenet adres

Is dit niet Telenet zelf die dit moet doen?

Ik werk voor een overheidsdienst, vele zaken worden met burgers gedeeld via Teams en/of SharePoint. Ze uitnodigen op een telenet.be account lukt  dus niet.

We kunnen toch niet van al die burgers verlangen dat ze een gmail, hotmail of outlook account aanmaken enkel maar daarvoor?

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Microsoft account maken lukt niet met Telenet adres

@Steven-E  @WIKON  @alexwalgraeve  heb net even geprobeerd om een Telenet.be adres toe te voegen maar dit werkt dus niet. Opvallend want op mijn oude pc kon ik dat wel toen was er geen enkel probleem maar nu dus niet meer. Als ik daarin tegen een ander email adres neem wat ook van mij is dan neemt die deze wel in dit geval ..............@icloud.com. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
alexwalgraeve
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Microsoft account maken lukt niet met Telenet adres

Bij ons werkt uitnodigen op externe mailadressen altijd behalve op telenet.be (of pandora.be) adressen omdat ze deze niet kunnen linken aan een Microsoft account. Zéér vervelend om uitgelegd te krijgen. Niet iedereen is zomaar bereid een extra emailaccount aan te maken bij GMail, Hotmail, Outlook,...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Microsoft account maken lukt niet met Telenet adres

@WIKON 

Soms moet men praktisch te werk gaan en niet proberen om de ideale oplossing te vinden.

Het maakt toch geen probleem als je daar waar het niet werkt @pandora.be gebruikt in de plaats van @telenet.be.

 

Problemen tussen ondernemingen kunnen lang aanslepen. Kwestie van interpretatie en koppigheid. telenet.be moet dat regelen met microsoft.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Microsoft account maken lukt niet met Telenet adres


@alexwalgraeve  schreef:

Is dit niet Telenet zelf die dit moet doen?

Ik werk voor een overheidsdienst, vele zaken worden met burgers gedeeld via Teams en/of SharePoint. Ze uitnodigen op een telenet.be account lukt  dus niet.

We kunnen toch niet van al die burgers verlangen dat ze een gmail, hotmail of outlook account aanmaken enkel maar daarvoor?

 


Neen, dit moet Microsoft doen.

Het enige wat Telenet zou kunnen doen is lobbyen bij MS om dit uit te voeren.
Maar de oorzaak van het probleem ligt bij Microsoft. Telenet treft hier geen schuld.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Microsoft account maken lukt niet met Telenet adres

@janne_man 

 

@pandora.be gebruiken is niet voor iedereen een optie. Enkel klanten van het eerste uur hebben deze optie en dan nog. Zo heb ik 2 mailboxen waar ik pandora.be (en de telenet.be tegenhanger) adressen kan gebruiken, maar in 3 mailboxen die ik later heb gemaakt kan ik enkel telenet.be gebruiken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.