24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Dag
Is Multi Factor Authentication op de telenet webmail ?
Zoniet , wanneer is dit gepland ?
Dit begint SUPER dringend te worden !
zowel op de app, die blijft gaan zelfs als het paswoord veranderd is. U heeft groot gelijk
@Patrick1003 Eventjes snel mail checken is dan ook gedaan denk ik. Nu steek je in je mailclient op PC, smartphone, laptop, tablet je login en je paswoord. Hoeveel mailclients zijn nu al zo gebouwd dat ze automatisch naar die 2e authenticatie vragen?
@Ploefie Als je mailaccount nog bereikbaar is door een app zelfs nadat je uw paswoord hebt veranderd dan is er toch iets mis met die app. Ik moet hier toch telkens al mijn paswoorden opnieuw ingeven op de mailclients als ik mijn paswoord heb veranderd.
De app van telenet op iPhone blijft gewoon werken, zelfs als het wachtwoord voor mijn telenet gewijzigd is...dus eens iemand uw inlog credentiels in handen heeft gehad kunnen ze altijd op u wifi bij wijze van spreken.
@Ploefie En heb je uw Iphone al eens volledig afgezet en dan weer opgestart? Dus afzetten, niet in slaapstand en aanzetten zodat je weer uw pincode enzo moet ingeven. Gewoon uit nieuwsgierigheid eens doen en dan kijken of je mail nog werkt. Ik ben gewoon nieuwsgierig.
sorry, neen niet de email app, de gewone "mijn telenet" app met uw verbruik, wifi paspoort en wachtwoord, verbruik enz...
Al mijn andere mailclients zijn als 2FA geconfigureerd .
Ik weet dat het iets langer duurt ,
maar veiligheid boven alles .
Ik raad je aan om je Telenet webmail niet te gebruiken. Bovendien POP en IMAP te disablen (maar ik weet niet of dit kan bij Telenet), en als je Telenet adres absoluut wil blijven gebruiken, dit te forwarden naar een ander email adres waar je wel 2FA op kan enablen.
Er was al een gelijkaardig topic, interessant om eens door te lezen.
Ik zie geen toegevoegde waarde om een provider email adres te gebruiken.
Het maakt je ook afhankelijk van de provider in kwestie.
Ik heb dit eind juni eens nagevraagd bij onze Webmail collega's. Zij lieten me weten dat de authenticatie niet rechtstreeks op Webmail (Zimbra) wordt gedaan, maar wel op de algemene Telenet login portal.
Vervolgens ben ik eens gaan horen bij onze security collega's en zij lieten me het volgende weten: "2FA is zeker en vast iets waar we bij Telenet naar aan het kijken zijn". Helaas konden ze me niet meer concrete informatie geven. Maar dan kennen jullie tenminste al het standpunt vanuit Telenet op dit moment. 😉
ik heb dit jaren geleden al gevraagd, ook als een kluitje het riet ingegaan toen. alleszinds van mij mag er ook met een microsoft of google authenticator vooo gewerkrt worden, eventueel zelfs per sms of iets erbij in de telenet app ? niet 't idee dat er veel ' verdwijnt' uit mijn mail, maar toch