Beantwoorden
Patrick1003
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Multi Factor Authentication op Telenet Webmail

Dag

 

Is Multi Factor Authentication op de telenet webmail ?

Zoniet , wanneer is dit gepland ?

 

Dit begint SUPER dringend te worden !

Tags (2)
9 reacties
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Multi Factor Authentication op Telenet Webmail

zowel op de app, die blijft gaan zelfs als het paswoord veranderd is. U heeft groot gelijk

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Multi Factor Authentication op Telenet Webmail

@Patrick1003  Eventjes snel mail checken is dan ook gedaan denk ik. Nu steek je in je mailclient op PC, smartphone, laptop, tablet je login en je paswoord. Hoeveel mailclients zijn nu al zo gebouwd dat ze automatisch naar die 2e authenticatie vragen?

@Ploefie  Als je mailaccount nog bereikbaar is door een app zelfs nadat je uw paswoord hebt veranderd dan is er toch iets mis met die app. Ik moet hier toch telkens al mijn paswoorden opnieuw ingeven op de mailclients als ik mijn paswoord heb veranderd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Multi Factor Authentication op Telenet Webmail

De app van telenet op iPhone blijft gewoon werken, zelfs als het wachtwoord voor mijn telenet gewijzigd is...dus eens iemand uw inlog credentiels in handen heeft  gehad kunnen ze altijd op u wifi bij wijze van spreken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Multi Factor Authentication op Telenet Webmail

@Ploefie  En heb je uw Iphone al eens volledig afgezet en dan weer opgestart? Dus afzetten, niet in slaapstand en aanzetten zodat je weer uw pincode enzo moet ingeven. Gewoon uit nieuwsgierigheid eens doen en dan kijken of je mail nog werkt. Ik ben gewoon nieuwsgierig.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Multi Factor Authentication op Telenet Webmail

sorry, neen niet de email app, de gewone "mijn telenet" app met uw verbruik, wifi paspoort en wachtwoord, verbruik enz...

 

0 Likes
Patrick1003
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Multi Factor Authentication op Telenet Webmail

Al mijn andere mailclients zijn als 2FA geconfigureerd .

 

Ik weet dat het iets langer duurt ,
maar veiligheid boven alles .

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Multi Factor Authentication op Telenet Webmail

Ik raad je aan om je Telenet webmail niet te gebruiken. Bovendien POP en IMAP te disablen (maar ik weet niet of dit kan bij Telenet), en als je Telenet adres absoluut wil blijven gebruiken, dit te forwarden naar een ander email adres waar je wel 2FA op kan enablen.

Er was al een gelijkaardig topic, interessant om eens door te lezen. 

 

Ik zie geen toegevoegde waarde om een provider email adres te gebruiken.
Het maakt je ook afhankelijk van de provider in kwestie.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Multi Factor Authentication op Telenet Webmail

Ik heb dit eind juni eens nagevraagd bij onze Webmail collega's. Zij lieten me weten dat de authenticatie niet rechtstreeks op Webmail (Zimbra) wordt gedaan, maar wel op de algemene Telenet login portal.

 

Vervolgens ben ik eens gaan horen bij onze security collega's en zij lieten me het volgende weten: "2FA is zeker en vast iets waar we bij Telenet naar aan het kijken zijn". Helaas konden ze me niet meer concrete informatie geven. Maar dan kennen jullie tenminste al het standpunt vanuit Telenet op dit moment. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Multi Factor Authentication op Telenet Webmail

ik heb dit jaren geleden al gevraagd, ook als een kluitje het riet ingegaan toen. alleszinds van mij mag er ook met een microsoft of google authenticator vooo gewerkrt worden, eventueel zelfs per sms of iets erbij in de telenet app ? niet 't idee dat er veel ' verdwijnt' uit mijn mail, maar toch

0 Likes