Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opgelet: valse phishing pop-up's

De laatste dagen hebben we bij Telenet redelijk wat meldingen ontvangen van klanten die pop-up's te zien krijgen tijdens het surfen. Zogezegd van Telenet om hen te laten weten dat ze gewonnen hebben. Deze pop-up's krijg je te zien tijdens het surfen op reguliere sites, bijvoorbeeld HLN, Buienradar of 2dehands.

 

Dit zijn valse pop-up's waar je beter niet op in gaat!

 

pop-up (2).png

 

pop-up (1).jpg

 

Wat kan je als klant doen?

  1. Maak er een melding van naar verdacht@safeonweb.be 
  2. Twijfel je of een pop-up echt of vals is? Ga dan eens kijken op www.telenet.be (of andere legitieme Telenet platformen) of de actie/wedstrijd die in de pop-up wordt getoond erop staat. Zo niet, is het geen reguliere actie van Telenet. 
  3. Krijg je pop-up's te zien op websites die we hier nog niet hebben vermeld? Aarzel dan ook zeker niet om deze informatie (screenshot + URL van de pop-up) door te sturen naar abuse@telenet.be.
  4. Ben je ingegaan op de valse pop-up en heb je een betaling uitgevoerd? Dan bel je best naar Card Stop 070 34 43 44 en neem je contact op met de politie om een klacht neer te leggen!  

Wat kan Telenet doen?
Telenet staat helaas een beetje machteloos ten opzichte van deze problematiek. Uiteraard neemt dat niet weg dat ze er alles aan doen om de klanten zo veel mogelijk te vrijwaren. Zo heeft Telenet contact opgenomen met Buienradar en HLN om dit probleem in kaart te brengen en vooral te zoeken naar een oplossing om deze praktijken in te perken.

 

Telenet zal stappen blijven ondernemen en jullie voorbeelden en feedback wordt zeker gewaardeerd!  


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (1)
19 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Opgelet: valse phishing pop-up's


@Rokke  schreef:

Werkt niet bij mij,heb gedaan,en dan terug site geopend 2de hands.be,en direkt terug popup van telenet dat je zogezegt gewonnen hebt...


Dat moet dan toch ergens bij jou liggen. Ik heb de site eens geopend met de standaard versie van Fx. Dus geen enkele add-on geïnstalleerd en ik krijg geen enkele pop-up te zien.

 

Ben je zeker dat je het juiste adres gebruikt?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ghosterror
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Opgelet: valse phishing pop-up's

Deze morgen ook abusselijk op de link geduwd. Zodra ik de site 2dehands open krijg ik binnen de 30sec de vervellende popup van 'telenet' dat ik gevonnen heb. De gebruikte brouwser is firefox op een superclean systeem (juist een nieuwe mbp opgestart)... iemand een tip? De bovenstaande tips en links werken niet bij mij. Alvast bedankt.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Opgelet: valse phishing pop-up's

Tip? Installeer uBlock Origin en eventueel NoScript. Die laatste is wel niet voor iedereen weggelegd. Zoals de naam doet vermoeden blokkeert deze add-on alle scripts. Dat is veilig, maar het maakt soms ook"goede" websites kapot en dan moet je gaan whitelisten...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ghosterror
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Opgelet: valse phishing pop-up's

ublock origin erop gezet ik hou jullie op de hoogte of het probleem nu is opgelost ;-).

0 Likes
Ghosterror
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Opgelet: valse phishing pop-up's

En het werkt! Beter nog, ben nu van al die vervelende reclame af die zich ongevraagd op mijn scherm kwam nestelen.

Dikke duin en bedankt voor de hulp.