24751
netweters
|
152344
antwoorden
|
20691
vragen
|
De laatste dagen hebben we bij Telenet redelijk wat meldingen ontvangen van klanten die pop-up's te zien krijgen tijdens het surfen. Zogezegd van Telenet om hen te laten weten dat ze gewonnen hebben. Deze pop-up's krijg je te zien tijdens het surfen op reguliere sites, bijvoorbeeld HLN, Buienradar of 2dehands.
Dit zijn valse pop-up's waar je beter niet op in gaat!
Wat kan je als klant doen?
Wat kan Telenet doen?
Telenet staat helaas een beetje machteloos ten opzichte van deze problematiek. Uiteraard neemt dat niet weg dat ze er alles aan doen om de klanten zo veel mogelijk te vrijwaren. Zo heeft Telenet contact opgenomen met Buienradar en HLN om dit probleem in kaart te brengen en vooral te zoeken naar een oplossing om deze praktijken in te perken.
Telenet zal stappen blijven ondernemen en jullie voorbeelden en feedback wordt zeker gewaardeerd!
Mijn oudste dochter heeft er last van en gaat nu een e-mail sturen naar abuse@telenet.be met vermelding van de website www.2dehands.be
Voor Safari (iOS) (sorry voor degenen met een andere browser maar ik gebruik enkel Safari) was dit de oplossing voor mij :
Bij het verder zoeken heb ik ook nog deze tips ontdekt:
Mijn oplossing: Chrome in combinatie met de Ublock Origin addon.
Momenteel de meest effectieve popup blocker. En je ziet meteen veel minder reclame.
Probeer maar eens een site zoals hln met en zonder de plugin.
https://chrome.google.com/webstore/detail/ublock-origin/cjpalhdlnbpafiamejdnhcphjbkeiagm?hl=en
Das een goede oplossing voor een pc. Maar mijn dochter heeft het op haar smartphone iPhone.
Dan installeer je toch gewoon Fx en de uBlock Origin add-on. Heeft ze meteen een degelijke browser! (-;
Onder Android is dit geen enkel probleem.
@Ex-Netweter
Dat ga ik ook proberen maar ik zie mijn dochter pas vrijdag, dus eerder kan ik niks toepassen😊
waar vind ik FX en die ad-on? In de Appstore van Apple? Het gaat om een besmette iPhone.😉
Deze heb ik op mijn iPhone staan maar weet niet of mijn dochter ook FX heeft
@Domi1963 schreef:Wat is trouwens FX?
Niet zo heel veel mensen gebruiken het, maar het is de officiële afkorting die Mozilla verkiest voor Firefox. Firefox was eerst Phoenix en daarna Firebird, maar omwille van wettelijke redenen (die namen bestonden al) werd het uiteindelijk Firefox en in een FAQ vroeg Mozilla om Firefox af te korten met Fx.
8. How do I capitalize Firefox? How do I abbreviate it?
Only the first letter is capitalized (so it's Firefox, not FireFox.) The preferred abbreviation is "Fx" or "fx".
Dus ook Firefox en niet FireFox. @StefaanH (-;
Werkt niet bij mij,heb gedaan,en dan terug site geopend 2de hands.be,en direkt terug popup van telenet dat je zogezegt gewonnen hebt...