Beantwoorden
mercury2001
Experienced Meerweter
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Overzicht e-mailregels?

Hallo allen, een vraag: wegens de enorme hoeveelheid spam die dagelijks toekomt, heb ik ondertussen toch al een 20 regels aangemaakt met elk toch zo ongeveer een 40 à 50 individuele regels, hoe kan ik hier van alle regels  1 overzicht zien? Blijkbaar zit er ergens een regel in die er niet mag zijn, vermoedelijk verkeerd ingegeven... hopelijk weet iemand raad, alvast bedankt, mvg, Alain

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: 1 overzicht van alle gemaakte email regels

21 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Overzicht e-mailregels?

Gaat het hier over Telenet als emailprovider of over een andere emailprovider.

Gaat het over regels in een webmail of over regels in een emailclient (outlook , firefox, ...)

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mercury2001
Experienced Meerweter

Overzicht e-mailregels?

Hallo, betreft wel Telenet als provider en regels in webmail, mvg, Alain2024-10-29_13-03-05.jpg

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter

Overzicht e-mailregels?

Hier mijn manier om SPAM te behandelen.

In mijn telenet stel ik in om spam te merken met spam in het onderwerp.

Ik maak een regel om de gemerkte mails naar de spam-map te verplaatsen.

Als er dan toch nog SPAM mails doorkomen dan klik ik deze aan als spam in webmail in de hoop dat deze later ook herkent worden als SPAM.

In de SPAM-map kan ik dan ook kijken of er geen gewone mail als SPAM gemerkt werden.

Hou het eenvoudig.
mercury2001
Experienced Meerweter

Overzicht e-mailregels?

Hallo, oké, maar kan ik het overzicht vinden van de reeds gemaakte regels? mvg, Alain

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter

Overzicht e-mailregels?

Als ge regels gemaakt hebt met maar 1 criterium dan moet je ze een per een bekijken.

Als regels gemaakt hebt met meerdere criteria dan kan je daardoor bladeren.

Hieronder een voorbeeld van regels met meerdere criteria (ik gebruik deze niet meer)

Janneke_Dust_0-1730230137914.png

Janneke_Dust_1-1730230207690.png

Hou het eenvoudig.
mercury2001
Experienced Meerweter

Overzicht e-mailregels?

oké, bedankt, probleem is dus dat ik voor het ogenblik al een goeie 24 regels heb aangemaakt, met zeker een 30-tal individuele items per regel! Niet meer te doen met al die dagelijkse spam die binnenkomt, 't zijn nu bvb mails met een willekeurige naam@example.com (waar example.com = gmail.com), vandaar mijn vraag naar een totaal overzicht van al die aangemaakte regels, mvg, Alain

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: aanpassing van voorbeeld e-mailadres

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Overzicht e-mailregels?

Als je op zo'n punt bent gekomen, dan is het misschien toch aan te raden om dat e-mailadres op te geven en te vervangen. Ik heb van in het begin dat we verschillende aliassen per mailbox kregen enkele adressen aangemaakt. Bijv. een adres voor familie, een adres voor te registreren, een adres voor mensen die het nodig vond men 'grappige' mails te sturen. Ik krijg zo goed als niks spam op mijn pandora.be/telenet.be adressen.

Jaren geleden heb ik dan een domein geregistreerd met mailhosting en een catchall ingesteld. Als ik nu registreer, dan gebruik ik de domeinnaam. Hier zou dat bijvoorbeeld netweters@example.com kunnen zijn waar example.com mijn domeinnaam zou zijn.

Dat lijkt misschien veel werk op het eerste gezicht, maar dat valt best mee. Ik heb er zeker meer dan 100 aangepast. Nog een voordeel is dat je makkelijk kunt overstappen van provider, omdat je niet meer via e-mail gebonden bent.

Op mijn eigen domein krijg ik wél regelmatig e-mail. Dat zijn een paar adressen van domeinen die gehackt zijn of die mijn adres aan derden hebben doorgegeven of bekende adressen zoals info@ help@ Dat zijn adressen die ik 1x blokkeer en dan niet meer gebruik.

Als mailclient gebruik ik Thunderbird. Die heeft een zelflerende filter die je wat moet trainen en een filter die je kan koppelen aan een lijst zoals SpamAssassin. Telenet is ingesteld om [SPAM] te vermelden in het onderwerp, zodat ik zelf controle heb.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
mercury2001
Experienced Meerweter

Overzicht e-mailregels?

oké Bjorn, zal dit effe bekijken, 't is wel opnieuw beginnen hé , heb al een paar keer gebruik gemaakt van pandora.be, deze werkt nog steeds, maar het is wel overal opnieuw in te loggen of een nieuw account aan te maken, heb 5 aliassen op 2telenet.be, allen zijn ze gehackt, vooral de oudere, bedankt alvast

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter

Overzicht e-mailregels?

Bij mijn telenet Email adressen beperkt zich het aantal spamberichten tot 5 à 10 per week. Uitzonderlijk eens 20 op 1 week.

Daar ge spreekt van een massa spam berichten vraag ik me af of er geen nieuwsberichten bij zijn waarop je ingeschreven bent.

Hou het eenvoudig.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter

Overzicht e-mailregels?

@mercury2001  schreef:

oké Bjorn, zal dit effe bekijken, 't is wel opnieuw beginnen hé , heb al een paar keer gebruik gemaakt van pandora.be, deze werkt nog steeds, maar het is wel overal opnieuw in te loggen of een nieuw account aan te maken, heb 5 aliassen op 2telenet.be, allen zijn ze gehackt, vooral de oudere, bedankt alvast

Mogelijk er ook eens over denken om een email client te gebruiken ipv webmail. Met een email client (bv: firefox, outlook, ...) kan je verschillende mailboxen gelijktijdig op 1 scherm zien.

ik heb 3 soorten mailboxen.

Een voor privé berichten.

een voor nieuwsbrieven.

een voor berichten van forums.

Ik gebruik ook een paswoordmanager (LastPass) zodat voor iedere inlog op een website een uniek en moeilijk paswoord heb.

Hou het eenvoudig.
mercury2001
Experienced Meerweter

Overzicht e-mailregels?

Nee hoor, de enorme, dagelijkse spam, is er gekomen na een hack op ADOBE op het Dark net, ik heb bij Adobe 3 accounts, 3 verschillende e-mailadressen, adobe werkt gehackt en sedert is die miserie begonnen en vermenigvuldigd deze dagelijks, nu spam van afzenders, eindigend op gmail.com,  regels werken er niet onmiddellijk op, telkenmale moet je die regel 'activeren'.... mvg, Alain

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overzicht e-mailregels?

@mercury2001  schreef:

...  regels werken er niet onmiddellijk op, telkenmale moet je die regel 'activeren'.... mvg, Alain

Regels werken automatisch op inbox op voorwaarde dat je de regel naar links verplaatst heb en dat die nu bij Active regels staat.

Mogelijk heb je in mijn Telenet de instelling dat spam direct in spam moet komen. In dat geval zal er met de regels niets automatisch gebeuren want de spamfolder is niet de inbox folder. Wens je het anders kan je de instellingen in mijn Telenet zetten dat het woord spam toegevoegd wordt aan het onderwerp en dat deze naar de inbox moet.

mercury2001
Experienced Meerweter

Overzicht e-mailregels?

Hallo, regels kunnen toch worden geactiveerd ook op de SPAM folder2024-11-02_5-12-15.jpg? Of werkt dit niet?

mvg, Alain

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter

Overzicht e-mailregels?

geactiveerd JA, maar kunnen niet permanent actief zijn op de spam folder.

Hou het eenvoudig.