Beantwoorden
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Phishing mail van Telenet

Krijg ik hier op zondagavond een mailtje van Telenet om te vragen of ik even wil surfen naar een site om aan te geven of ik tevreden ben met de activatie van mijn 2e telefoon abbo onder de ONE up for 1, welke nu dus een ONE up for 2 werd.

 

Straffe komt nu, ik klik op de link en....MS Edge alarmeerd me dat de site niet veilig is en ook geen HTTPS is..... certificaatje verlopen of eentje die zijn positie weer probeert te misbruiken om de klanten te hacken ???  Toch maar is beter beginnen screenen op dat personeel Telenet.

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Raar mailtje van Telenet !!!

0 Likes
10 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1678
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Phishing mail van Telenet

@Placido het klinkt eerder spam dat je gekregen hebt. Telenet zal normaal gezien niet vragen of je op een link klinkt om zoiets na te kijken. Kijk eerst de afzender van de mail na voordat je op dergelijke links klikt.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Phishing mail van Telenet

ja dat doen we ook hoor, kijk waar het vandaan komt : <info@comm.telenet.be>

 

maarja, als alles op de telenet sites even goed werkt...daar is nog werk aan de winkel.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Phishing mail van Telenet

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Phishing mail van Telenet

Alleen naar de afzender kijken is niet zaligmakend, dit kan ook vervalst zijn.

Kijk ook naar de link zonder deze te klikken.

Bij minste verdacht zelf naar een betrouwbare site surfen en nazien of er iets klopt van hetgeen beweert wordt in de mail.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Phishing mail van Telenet

Neen, ik denk dat je toch fout bent, de mail betrof of ik wou aangeven hoe tevreden ik was met de activatie/installatie van een extra mobiel nummer.

 

Veel phissing gaan ze daar niet aan hebben dus.

 

Zal wel de zoveelsts miskleun van telenet zelf geweest zijn, uitnodigen naar een site die helaas niet meer secured is...past precies in de telenet modus operandi. Ze lopen henzelf vaak voorbij omdat het ene been veel te traag is ten opzichte van het andere, en dan kunnen we weer gaan klagen over het marketing departement dat graag snel snel verkoopt zonder naar de techniekers te luisteren.

 

Net zoals nu op deze moment de "mijn telenet" weer platligt.

Ze zijn daar meer aan het sleutelen dan dat het werkt blijkbaar.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Phishing mail van Telenet

@Placido 

 

Tenzij men in de loop van de "enquete" terloops even vraagt om in te loggen .....

 

Ik vertrouw heel weinig mails en zal zelden op een link klikken. Wel erboven hooveren en de echte URL erachter goed bestuderen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Phishing mail van Telenet

jup, ik ben standaard al vrij paranoot als het op zulke dingen en scurity aankomt. 😄

 

Ik let wel op, al is het dezer dagen een jungle.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Phishing mail van Telenet

neen op achtergrond wordt er iets geïnstalleerd

toch nu een goede scan doen

zeker bank zakken uitstellen

0 Likes
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Phishing mail van Telenet

lol, aub , ga het op een dorpsidioot proberen.

 

er is niks misgegaan, buiten de eeuwigdurende werkzaamheden bij telenet..

 

dat neemt nog altijd niet mijn opinie weg dat er bij telenet vast ook wel scheve figuren rondlopen , zoals overal elders trouwens. Macht , ook al is het armzalig weinig zal sommigen corumperen.

De gelegenheid maakt de dief zegt men dan.

 

Dit gezegd, mailtjes sturen om opinie te kennen en dan naar een site sturen die raar doet omdat er een certificaatje verlopen zou zijn volgens MS. Hoe veel gekker kan het nog?

Telenet is zoveel als "work in progress" continu, en maar goed ook eigenlijk , anders hadden we allemaal pas echt problemen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Phishing mail van Telenet

@Placido als ik de url comm.telenet.be test dan is deze wel beveiligt, denk dat ze gewoon nog een oud http link gebruiken en niet hebben aangepast.

even melden aan telenet zelf 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.