Beantwoorden
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Probleem met spamfilter Telenet webmail - wie nog?

Sinds oktober 2021 ben ik bezig met Telenet over legitieme berichten, die in mijn spamfilter terechtkomen.

Het begon met een mailadres waar ik al 20 jaar dagelijks meerdere mails van krijg. Af en toe werd plots een van die mails in de spambox gegooid. Ik moest allerhande instellingen aanpassen om dit op te lossen.

Vorige maand ontdekte ik mails van fgov in mijn spambox. Als er in mijn e-box van fgov berichten komen krijg ik van hen een verwittiging. Die gaan nu naar de spambox. Ik had hierdoor een afrekening van onroerende voorheffing niet betaald. De Vlaamse belastingsdienst beweerde dat ik in september een mail had gekregen om mij te verwittigen dat er een nieuwe afrekening in mijn e-box zat. Die mail had ik nooit gekregen. Het probleem moet dus al voor september begonnen zijn.

 

Men hoeft mij hier niet te antwoorden dat ik dit kan oplossen met regels. De spambox heeft jaren goed gewerkt. Er is iets gebeurd dat nu fouten veroorzaakt en Telenet moet dit oplossen.

Ik bewaar de legitieme mails in mijn spambox. Ik kan ze hen bezorgen zodat ze dit kunnen onderzoeken.

 

Ik zou hier graag reacties krijgen van mensen, die hetzelfde probleem hebben.

 

 

 

0 Likes
4 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met spamfilter Telenet webmail - wie nog?

@Amazone 

 

Dat is een oud zeer waar reeds velen (waaronder ikzelf) last van hebben (of gehad hebben).

 

Het meest bizarre was inderdaad dat meerdere mails van dezelfde legitieme afzender op eenzelfde dag deels in de inbox en deels in de spam terechtkwamen. Dat is dus niet te verklaren.

 

Ik heb ook met rules en whitelisting gewerkt, niets heeft echt afdoend gewerkt.

 

Ik check nu dagelijks de spambox ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Probleem met spamfilter Telenet webmail - wie nog?

@StefaanHIk vind niet dat we ons er bij moeten neerleggen. Als je steeds al je spam moet nakijken (en filters en instellingen niet helpen) moet men bij Telenet een oplossing zoeken of de klant de mogelijkheid geven de spamfilter uit te schakelen. Momenteel zijn ze de zaak toch aan het onderzoeken.

Ik bewaar de berichten van belangrijke afzenders, die foutief in Spam belanden, in mijn spambox en bezorg Telenet:

Bestemmeling (ik heb meerdere adressen) - afzender en datum en uur van de mail. Zo kunnen ze proberen uitvissen waarom ze in spam geraken.

Als ze het niet kunnen oplossen vind ik dat ze je de mogelijkheid moeten geven de spamfilter uit te schakelen. Ik kan zelf spamfilters maken, die wel werken.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Probleem met spamfilter Telenet webmail - wie nog?

er gaat al een onderwerp hier over

zolang de echtheid niet kan bevestigd  worden 

zullen de  e-mails door klanten als spam gezien worden

blijven tijd in stekken kan niet meer

en telenet zal daar ook geen tijd in stekken

als klanten ze elke keer blokkeren 

het wordt ook afgeraden om op de e-mails te klikken

ze worden goed nagemaakt zeker de bpost ebox  banken

dus worden ze geblokkeerd

tijdens de corona hebben de mensen er meer tijd ingestoken om de e-mail box op te kuizen

en dat begint zijn vruchten af te geven

0 Likes
mistertony1959
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Probleem met spamfilter Telenet webmail - wie nog?

ik zie bepaalde mails binnen komen op telenet webmail.....outlook....via mijn Tablet......gsm en een paar seconden later is die mail weg..... overal niet in de spambox gewoon weg.

 

0 Likes