24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Sinds oktober 2021 ben ik bezig met Telenet over legitieme berichten, die in mijn spamfilter terechtkomen.
Het begon met een mailadres waar ik al 20 jaar dagelijks meerdere mails van krijg. Af en toe werd plots een van die mails in de spambox gegooid. Ik moest allerhande instellingen aanpassen om dit op te lossen.
Vorige maand ontdekte ik mails van fgov in mijn spambox. Als er in mijn e-box van fgov berichten komen krijg ik van hen een verwittiging. Die gaan nu naar de spambox. Ik had hierdoor een afrekening van onroerende voorheffing niet betaald. De Vlaamse belastingsdienst beweerde dat ik in september een mail had gekregen om mij te verwittigen dat er een nieuwe afrekening in mijn e-box zat. Die mail had ik nooit gekregen. Het probleem moet dus al voor september begonnen zijn.
Men hoeft mij hier niet te antwoorden dat ik dit kan oplossen met regels. De spambox heeft jaren goed gewerkt. Er is iets gebeurd dat nu fouten veroorzaakt en Telenet moet dit oplossen.
Ik bewaar de legitieme mails in mijn spambox. Ik kan ze hen bezorgen zodat ze dit kunnen onderzoeken.
Ik zou hier graag reacties krijgen van mensen, die hetzelfde probleem hebben.
Dat is een oud zeer waar reeds velen (waaronder ikzelf) last van hebben (of gehad hebben).
Het meest bizarre was inderdaad dat meerdere mails van dezelfde legitieme afzender op eenzelfde dag deels in de inbox en deels in de spam terechtkwamen. Dat is dus niet te verklaren.
Ik heb ook met rules en whitelisting gewerkt, niets heeft echt afdoend gewerkt.
Ik check nu dagelijks de spambox ....
@StefaanHIk vind niet dat we ons er bij moeten neerleggen. Als je steeds al je spam moet nakijken (en filters en instellingen niet helpen) moet men bij Telenet een oplossing zoeken of de klant de mogelijkheid geven de spamfilter uit te schakelen. Momenteel zijn ze de zaak toch aan het onderzoeken.
Ik bewaar de berichten van belangrijke afzenders, die foutief in Spam belanden, in mijn spambox en bezorg Telenet:
Bestemmeling (ik heb meerdere adressen) - afzender en datum en uur van de mail. Zo kunnen ze proberen uitvissen waarom ze in spam geraken.
Als ze het niet kunnen oplossen vind ik dat ze je de mogelijkheid moeten geven de spamfilter uit te schakelen. Ik kan zelf spamfilters maken, die wel werken.
er gaat al een onderwerp hier over
zolang de echtheid niet kan bevestigd worden
zullen de e-mails door klanten als spam gezien worden
blijven tijd in stekken kan niet meer
en telenet zal daar ook geen tijd in stekken
als klanten ze elke keer blokkeren
het wordt ook afgeraden om op de e-mails te klikken
ze worden goed nagemaakt zeker de bpost ebox banken
dus worden ze geblokkeerd
tijdens de corona hebben de mensen er meer tijd ingestoken om de e-mail box op te kuizen
en dat begint zijn vruchten af te geven
ik zie bepaalde mails binnen komen op telenet webmail.....outlook....via mijn Tablet......gsm en een paar seconden later is die mail weg..... overal niet in de spambox gewoon weg.